Jaguar Coupé XKR pro okruhy GT3
Ve zcela novém hávu bylo včera na výstavě Autosport International Show v Birminghamu představeno veřejností poprvé Jaguar Coupé XKR. Čeští příznivci automobilového sportu budou možnost spatřit tento vůz v Brně.
Apex Motorsport, sídlící v Buckinghamu pod vedením Richarda Lloyda, vytvořil úžasný model XKR pro použití na Evropském šampionátu FIA GT3.
Lloyd a Apex se v minulosti těšili velkým soutěžním úspěchům, naposledy s vozem Bentley, s nímž vyhráli závod 24 hodin Le Mans v roce 2003. „Bylo zřejmé, že jméno Jaguar chybělo na seznamu soutěžících na GT3. Věříme, že nový XKR má skvělý potenciál uspět, ředitel týmu Dave Ward spolu s týmem pracuje nejvyšším tempem již od doby, kdy jsme obdrželi první vůz, tedy od konce září. Stále ještě nejsme na vrcholu, první testy plánujeme během příštích pěti týdnů a první závod bude na okruhu Silverstone v květnu. První vůz se již prodal a máme signály o zájmu o další dva, takže věříme, že se na startu šampionátu FIA a dalších seriálů GT3 objeví po celém světě řada Jaguarů”, řekl Loyd
I když má Apex pro dokončení XKR GT3 požehnání Jaguaru, nejedná se o tovární program a soutěžní aktivity Apex nejsou na Jaguaru závislé. I když Jaguar tuto iniciativu vítá a je rád, že jeho sportovní vozy budou opět k vidění na závodních okruzích po celé Evropě. A to v době, kdy byl na trh uveden silniční Jaguar XKR a GT3 je přirozeným seriálem, ve němž by měl soutěžit.
Jaguar XKR GT3 pohání benzinový vidlicový osmiválec 4.2 ukrytý pod hliníkovou karoserii svého produkčního bratrance, ovšem s modifikacemi podle sportovních předpisů. Přesná technická specifikace bude zveřejněna až po oficiálních testech FIA, z nichž první proběhne již v únoru na okruhu v Monze.
První vůz postavený Apex Motorsport byl prodán panu Stuartu Scottovi, generálnímu řediteli Cambridge Business Travel. Scott, který závodil
v British GT Cup, bude řídit Jaguar v šesti závodech spolu s ještě nejmenovaným spolujezdcem. O svém angažmá řekl: „Cítím se být poctěn tím, že jsem přítomen na začátku tohoto projektu. V mé soutěžní minulosti jsem se vždy snažil dělat něco jako první nebo odlišně. Získání prvního závodního vozu XKR je splněným snem. Richarda a Apex jsem sledoval již dlouhou dobu a být součástí profesionálního týmu je úžasné.”
Šampionát o pěti závodech začíná v květnu v Silverstone, pak se přesouvá do Bukurešti (RUM), Monzy (I) a Brna (CZ), než se z Evropy přesune v listopadu do Dubaje. Některé týmy mají v plánu ještě účast v závodě 24 hodin Spa.
JL, 17.1.2007
Lloyd a Apex se v minulosti těšili velkým soutěžním úspěchům, naposledy s vozem Bentley, s nímž vyhráli závod 24 hodin Le Mans v roce 2003. „Bylo zřejmé, že jméno Jaguar chybělo na seznamu soutěžících na GT3. Věříme, že nový XKR má skvělý potenciál uspět, ředitel týmu Dave Ward spolu s týmem pracuje nejvyšším tempem již od doby, kdy jsme obdrželi první vůz, tedy od konce září. Stále ještě nejsme na vrcholu, první testy plánujeme během příštích pěti týdnů a první závod bude na okruhu Silverstone v květnu. První vůz se již prodal a máme signály o zájmu o další dva, takže věříme, že se na startu šampionátu FIA a dalších seriálů GT3 objeví po celém světě řada Jaguarů”, řekl Loyd
I když má Apex pro dokončení XKR GT3 požehnání Jaguaru, nejedná se o tovární program a soutěžní aktivity Apex nejsou na Jaguaru závislé. I když Jaguar tuto iniciativu vítá a je rád, že jeho sportovní vozy budou opět k vidění na závodních okruzích po celé Evropě. A to v době, kdy byl na trh uveden silniční Jaguar XKR a GT3 je přirozeným seriálem, ve němž by měl soutěžit.
Jaguar XKR GT3 pohání benzinový vidlicový osmiválec 4.2 ukrytý pod hliníkovou karoserii svého produkčního bratrance, ovšem s modifikacemi podle sportovních předpisů. Přesná technická specifikace bude zveřejněna až po oficiálních testech FIA, z nichž první proběhne již v únoru na okruhu v Monze.
První vůz postavený Apex Motorsport byl prodán panu Stuartu Scottovi, generálnímu řediteli Cambridge Business Travel. Scott, který závodil
v British GT Cup, bude řídit Jaguar v šesti závodech spolu s ještě nejmenovaným spolujezdcem. O svém angažmá řekl: „Cítím se být poctěn tím, že jsem přítomen na začátku tohoto projektu. V mé soutěžní minulosti jsem se vždy snažil dělat něco jako první nebo odlišně. Získání prvního závodního vozu XKR je splněným snem. Richarda a Apex jsem sledoval již dlouhou dobu a být součástí profesionálního týmu je úžasné.”
Šampionát o pěti závodech začíná v květnu v Silverstone, pak se přesouvá do Bukurešti (RUM), Monzy (I) a Brna (CZ), než se z Evropy přesune v listopadu do Dubaje. Některé týmy mají v plánu ještě účast v závodě 24 hodin Spa.
JL, 17.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout