J. Kopecký - hlavně se ve zdraví zase sejít
Svoji 24, sezonu v automobilových rallye zahájí letos Jan Kopecký, mistr světa WRC2, Mistr Evropy, Mistr Asijsko-pacifického šampionátu a desetinásobný mistr České republiky. A tak jsme mu položili před prvním startem, kterým byla Rally Valaška několik otázek.
Ještě, než se zeptáme na novou sezonu, tak si ve stručnosti připomeňme loňskou.
Vzhledem k tomu, že jsme do ní nastoupili s Janem Hlouškem s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2, tak chvíli trvalo, než se nám podařilo nastavit optimální set-up pro můj jezdecký styl. Podvozek byl nejdříve totiž vyvíjen pro šotolinové soutěže mistrovství světa, jejichž počet je v tomto seriálu dominantní a na asfaltu se tolik setupových testů neodehrálo, prováděly se především životnostní testy. Teprve na Barum rally se nám podařilo najít vhodný setup podvozku a s autem jsem si začal hrát. Tam i potom na Pačejově fungovalo auto skvěle. Jen pro zajímavost, od roku 2012 jsem pouze jednou odpadl se škodovkou pro technickou závadu.
Jaké jsou tedy Vaše plány pro rok 2024.
V plánu máme celý domácí šampionát, to znamená šest soutěží, a ani do budoucna se už asi měnit nebude. Na rozjetí jako takový minitest nás čeká ještě valašský rallysprint. V autě jsem neseděl od poloviny září, a ani testů ve Škoda Motorsport moc nebylo. Ještě před tím ale absolvujeme jeden test v Polsku, abychom vše doladili i s mechaniky k dokonalosti.
Proč právě v Polsku?
Na autě moc změn není, a tak záleží hodně na podmínkách. U nás známe všechny testovací tratě nazpaměť a těžko se pak rozpoznává, jak se auto chová. Potřebuji vědět, kdy mě může něco překvapit a můžu se na auto spolehnout. Pro jsme se rozhodli testovat na nové neznámé trati. Nechceme nic podcenit, auto od Pačejova nevrčelo a jsem zvyklý vše připravovat na sto procent.
Máte sám před sebou nějakou výzvu?
Nejdůležitější je pro mě, abychom se v září, po skončení sezony, všichni zase ve zdraví sešli a nic vážného se nikomu nepřihodilo. A budeme se snažit obhájit titul, což nebude jednoduché. Mladí, díky své dravosti a také s nejmodernější technikou, budou chtít zasahovat do bojů o první místo a čím víc jich bude, tím určitě líp. Zdravá konkurence je na místě.
JL 2.4.2024
Vzhledem k tomu, že jsme do ní nastoupili s Janem Hlouškem s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2, tak chvíli trvalo, než se nám podařilo nastavit optimální set-up pro můj jezdecký styl. Podvozek byl nejdříve totiž vyvíjen pro šotolinové soutěže mistrovství světa, jejichž počet je v tomto seriálu dominantní a na asfaltu se tolik setupových testů neodehrálo, prováděly se především životnostní testy. Teprve na Barum rally se nám podařilo najít vhodný setup podvozku a s autem jsem si začal hrát. Tam i potom na Pačejově fungovalo auto skvěle. Jen pro zajímavost, od roku 2012 jsem pouze jednou odpadl se škodovkou pro technickou závadu.
Jaké jsou tedy Vaše plány pro rok 2024.
V plánu máme celý domácí šampionát, to znamená šest soutěží, a ani do budoucna se už asi měnit nebude. Na rozjetí jako takový minitest nás čeká ještě valašský rallysprint. V autě jsem neseděl od poloviny září, a ani testů ve Škoda Motorsport moc nebylo. Ještě před tím ale absolvujeme jeden test v Polsku, abychom vše doladili i s mechaniky k dokonalosti.
Proč právě v Polsku?
Na autě moc změn není, a tak záleží hodně na podmínkách. U nás známe všechny testovací tratě nazpaměť a těžko se pak rozpoznává, jak se auto chová. Potřebuji vědět, kdy mě může něco překvapit a můžu se na auto spolehnout. Pro jsme se rozhodli testovat na nové neznámé trati. Nechceme nic podcenit, auto od Pačejova nevrčelo a jsem zvyklý vše připravovat na sto procent.
Máte sám před sebou nějakou výzvu?
Nejdůležitější je pro mě, abychom se v září, po skončení sezony, všichni zase ve zdraví sešli a nic vážného se nikomu nepřihodilo. A budeme se snažit obhájit titul, což nebude jednoduché. Mladí, díky své dravosti a také s nejmodernější technikou, budou chtít zasahovat do bojů o první místo a čím víc jich bude, tím určitě líp. Zdravá konkurence je na místě.
JL 2.4.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout