Italian Baja - další skvělý výsledek Zapletala
Po vynikajícím třetím místě na Dakara a dvěma třetím místům v Hail Baja a ruské Northem Forest Rally se posádce Miroslav Zapletal a Tomáš Ouředníček dařilo také na italské půdě. S Mitsubishi L200 dojeli po dramatickém závěru na stříbrné příčce.
Největší soupeř naší posádky Tonnieho van Deijna startoval poprvé s Mitsubishi Pajero Evo, jedním z nejúspěšnějších vozů, několikanásobným vítězem Dakaru. Jeho nervozita tak byla očividná, neboť s novým vozem ještě nic neodjel. Také další favorit soutěže, Rus Gadasin, přijel na přejímky přezbrojeným Nissanem s novým sedmilitrovým motorem. Na start se nakonec dostavilo 40 posádek, včetně dalších českých posádek Chytka – Sáblová a Janeček – Navrátilová (Toyota LC 80).
Soutěž začala prologem, který Zapletal dokončil na třetím místě za Deijnem a Gadasinem. Ovšem cesta k tomuto výsledku nebyla vůbec jednoduchá. Ještě před slavnostním startem zjistili při kontrole tlaku v pneumatikách, že zadní levé kolo uchází. Protože žádný kompresor nebyl nablízku, tak nezbývalo než kolo vyměnit za rezervu, přímo v historickém centru městečka Vito al Tagliamento. „Ještě jsme museli našroubovat šnorchl, protože se očekávalo hodně vody na trati. Po prvním malém skoku najednou Mirek hlásí, že vypadla baterka. V první chvíli jsem nepochopil, co se vlastně stalo, až v cíli jsem se dozvěděl, že náš šéfmechanik zapomněl pod palubovkou velkou svítilnu, která vypadla Mirkovi pod nohy. Celou zkoušku tak musel nohama bránit zaklínění svítilny pod pedály. Na přejezdu do servisní zóny nám ještě ke všemu došel benzin. Na dojetí nám zbývalo 12 minut, a my stáli jsme na dálnici. Naštěstí se nám podařilo zastavit maďarského závodníka Szalaye, který nás vzal na kurtu, v mezičase jsme zalarmovali mechaniky, kteří o čekali o pár kilometrů dál, benzín jsme dotankovali a stihli časový limit ještě s rezervou 3 minut,"líčil úvod soutěže spolujezdec Tomáš Ouředníček.
Do hlavního závodu tak startovali z třetí pozice. V první zkoušce však chybovali v navigaci, což je stálo 20 sekund.Přesto v prvních dvou zkouškách získali náskok půldruhé minuty na van Deijna a propracovali se na druhé místo. Na prvního Gadasina ztráceli 3.15 minuty.
Na trati se střídaly velmi rychlé pasáže s téměř trialovými a zamotanými úseky, pochopitelně nemohly chybět ani průjezdy řečištěm Tagliamenta. Před závěrečnou etapou bylo jasné, že pokud Gadasin neudělá nějakou zásadní chybu, nebude Zapletal ztrátu dohnat, a proto se soustředil na udržení druhé pozice, před dotírajícím van Deijnem. Dramatická situace nastala až před poslední zkouškou, kdy měli náskok jen 1 min a 25 sekund. „Bylo jasné, že poslední úsek nebude udržovací, ale stíhací. Zajeli jsme náš nejlepší čas ze všech rychlostních zkoušek a v cíli s napětím očekávali, až komisař napíše výsledný čas na tabuli. Náš soupeř byl sice rychlejší, ale jen o 30 sekundů, líčil situaci Miroslav Zapletal, který tak uhájil druhé místo s náskokem 55 sekund na třetího van Deijne s Mitsubishi Pajero Evo. Zvítězil Rus Gadasin s náskokem čtyř a půl minuty na Zapaletala. Třetí dojel Maďar s Opelem Antera a čtvrtý Rus Mironěnko s Nissanem Navarra.
JL, 25.3.2009
Soutěž začala prologem, který Zapletal dokončil na třetím místě za Deijnem a Gadasinem. Ovšem cesta k tomuto výsledku nebyla vůbec jednoduchá. Ještě před slavnostním startem zjistili při kontrole tlaku v pneumatikách, že zadní levé kolo uchází. Protože žádný kompresor nebyl nablízku, tak nezbývalo než kolo vyměnit za rezervu, přímo v historickém centru městečka Vito al Tagliamento. „Ještě jsme museli našroubovat šnorchl, protože se očekávalo hodně vody na trati. Po prvním malém skoku najednou Mirek hlásí, že vypadla baterka. V první chvíli jsem nepochopil, co se vlastně stalo, až v cíli jsem se dozvěděl, že náš šéfmechanik zapomněl pod palubovkou velkou svítilnu, která vypadla Mirkovi pod nohy. Celou zkoušku tak musel nohama bránit zaklínění svítilny pod pedály. Na přejezdu do servisní zóny nám ještě ke všemu došel benzin. Na dojetí nám zbývalo 12 minut, a my stáli jsme na dálnici. Naštěstí se nám podařilo zastavit maďarského závodníka Szalaye, který nás vzal na kurtu, v mezičase jsme zalarmovali mechaniky, kteří o čekali o pár kilometrů dál, benzín jsme dotankovali a stihli časový limit ještě s rezervou 3 minut,"líčil úvod soutěže spolujezdec Tomáš Ouředníček.
Do hlavního závodu tak startovali z třetí pozice. V první zkoušce však chybovali v navigaci, což je stálo 20 sekund.Přesto v prvních dvou zkouškách získali náskok půldruhé minuty na van Deijna a propracovali se na druhé místo. Na prvního Gadasina ztráceli 3.15 minuty.
Na trati se střídaly velmi rychlé pasáže s téměř trialovými a zamotanými úseky, pochopitelně nemohly chybět ani průjezdy řečištěm Tagliamenta. Před závěrečnou etapou bylo jasné, že pokud Gadasin neudělá nějakou zásadní chybu, nebude Zapletal ztrátu dohnat, a proto se soustředil na udržení druhé pozice, před dotírajícím van Deijnem. Dramatická situace nastala až před poslední zkouškou, kdy měli náskok jen 1 min a 25 sekund. „Bylo jasné, že poslední úsek nebude udržovací, ale stíhací. Zajeli jsme náš nejlepší čas ze všech rychlostních zkoušek a v cíli s napětím očekávali, až komisař napíše výsledný čas na tabuli. Náš soupeř byl sice rychlejší, ale jen o 30 sekundů, líčil situaci Miroslav Zapletal, který tak uhájil druhé místo s náskokem 55 sekund na třetího van Deijne s Mitsubishi Pajero Evo. Zvítězil Rus Gadasin s náskokem čtyř a půl minuty na Zapaletala. Třetí dojel Maďar s Opelem Antera a čtvrtý Rus Mironěnko s Nissanem Navarra.
JL, 25.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










