Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Invelt racing v roce 2018

Ačkoliv do startu první mistrovské soutěže Valašské rally zbývá zhruba měsíc, tak se v pražském sídle společnosti Invelt sešli novináři s posádkami Václav Pech – Petr Uhel a Jiří Jírovec – Kateřina Janovská. Kromě plánů do letošní sezony se název Invelt objeví i v názvu Rallye Pačejov

Na sklonku loňské sezony musel Václav Pech vynechat ze zdravotních důvodů Setkání mistrů i Pražský rallysprint, ale věří, že problémy s vyhřezlou plotýnkou na krku jsou zažehnány a do Vsetína bude fit. Václav Pech a Petr Uhel mají v plánu kompletní mistrovství České republiky opět s Fordem Focus R5. „V současné době stále pracujeme na vylepšení Forda, aby se dostal do takové kondice, do jaké jsme dostali miníka po pěti letech. Součástí přípravy bude i testování na soukromé dráze Romaina Dumase, dvojnásobného vítěze Le Mans.

Tohoto jezdce jsme vloni viděli i na Barum rally. V jeho areálu lze namotat dvacet kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku se zatáčkami všech možných poloměrů. Dřív jsme najeli patnáct kilometrů za tři dny kolem baráku. Teď máme možnost jezdit tři dny. Sám je zvědav, jak funguje Porsche Jirky Jírovce, který samozřejmě jede s námi, říká Václav Pech a dodává: „Sprinty rozhodně nepojedeme, možná bych se rád svezl třeba jako předjezdec s nějakým klenotem, kdyby ho Jirka Jírovec vytáhl. Ve sprintech jsme začínali a nemám důvod někomu něco dokazovat. Sprinty by měly sloužit jako odrazový můstek pro velké soutěže. Párkrát jsme je kdysi vyhráli, a nepotřebujeme si tady honit ego.“


Jiří Jírovec s Kateřinou Janovskou by rád odjel také všechny domácí soutěže, zřejmě se objeví i na Rallye Pačejov, která je jeho více méně srdeční záležitostí.
„Spolupráce s Vaškem Pechem trvá už sedm let a s Fordem skončí v roce 2019. Zatím nemáme další dohodu. Ale určitě budeme pokračovat, jen zatím nevíme jakým směrem“, poodhaluje budoucnost Jiří Jírovec, jenž se nyní rozhodl ještě pro spolupráci s Rallye Pačejov, ale to se dozvíte v jiném článku.


V týmu Invelt jsou dnes dva rozdílné automobily, Ford Fiesta R5 s pohonem 4x4 a klasické Porsche 911 GT3 s pohonem zadních kol. Zajímalo nás, jestli až Václav Pech uvolní Forda, tak jej převezme jeho „šéf“ jako Porsche. K tomu nám Pech prozradil:“ Jirku by Ford nebavil, má rád klasická auta jako bylo BMW M3 nebo teď Porsche, které je ideální pro toho, kdo se soutěžemi baví. Nebudete věřit, ale v miníku se taky nikdy nesvezl. Auta kategorie R5, jako je Ford, nejsou pro amatéry. S Porsche můžete smykovat i na rovině.“


A Jiří Jírovec dodání: „Porsche má výkon asi 420 k, auto je ale dost křehké. I menší rána může znamenat velké škody na podvozku. Je to vlastně sériový automobil. Pobavíte se s ním mnohem více než třeba s autem R2. Nejsme řádní mistři, ale diváci si na Porsche vždy rádi počkají. Letos by nás mělo být o dva víc, a to je dobře.“


JL 19.2.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar