Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Invelt Rally Pačejov pro Dohnala s Ernstem

Když se rozkřiklo, že jubilejní čtyřicátý ročník Invelt Rally Pačejov ozdobí norský jezdec Henning Solberg s manželkou Maud na horkém sedadle Fordu Fiesta R5, hned byl pasován do favorita jednodenního rallysprintu.

Konkurenci mu tentokrát dělali Jan Dohnal s Fordem Focus WRC, Roman Odložilík a Jaromír Tarabus se Škodou Fabia R5, Martin Vlček s Hyundaiem i20 R5. Mezi přihlášenými se objevil i Josef Peták, který už jel s lecjakým automobilem, ale tentokrát si vypůjčil špičkový Ford Fiesta WRC od slovenských bratrů Melichárkových. A protože se na soutěži podílí společnost Invelt, tak nemohl chybět Václav Pech, na kterého „zbylo“ po letech opět Porsche 997 GT. Šéf týmu Jiří Jírovec se tentokrát věnoval hostům. Druhým byl totiž Jimmy McRae, který se představil v roli předjezdce s Opelem Manta a Vauxhallem.


Pořadatelé opět připravili pěknou trať s osmi rychlostní zkouškami, situovanými severně od Horažďovic, centra soutěže. Prakticky ve všech případech došlo k drobným změnám.
První zkoušku, tradiční „muničák“ zajel nejrychleji Jan Dohnal, překvapivě před Patrikem Rujbrem (Škoda fabia R5) a Romanem Odložilíkem. Ten „zatáhl“ v druhé zkoušce, porazil Dohnala a usadil se na čele. Ale jen do třetí zkoušky, v níž zvítězil, stejně jako ve všech dalších Jan Dohnal. Třikrát před Rujbrem, dvakrát před Tarabusem a jednou dojel druhý Vlček.



Změna v pořadí nastala po šesté zkoušce, kdy ze soutěže pro technické problémy odstoupili Odložilík i Vlček, na druhém místě se usadil Tarabus a na třetím Rujbr a takové bylo i pořadí v cíli. V předposlední zkoušce postihly problémy hezky jedoucího Josefa Petáka, do té doby na pátém místě. Do závěrečného úseku již bohužel nenastoupil, ale diváky opět pobavil pěknými smyky.


Na pátou příčku se probojoval Václav Pech, po první zkoušce až šestnáctý. Jeho start zase jednou s Porsche byl pěkným zpestřením, stejně jako Hennig Solberg. S novým autem, na typicky českém uskákaném asfaltu, jen s minimálním tréninkem zajel třikrát čtvrtý čas. Ale ve třetí zkoušce ztratil 33 sekund a navíc byl penalizován třemi minutami. Ze sedmého místa se propadl až na 37.příčku. Ztrátu stáhl do cíle až na 12.místo, bez penalizace by mu patřilo čtvrté místo.


Invelt Rally Pačejov zraje jako víno, a jen málokterá soutěž se může pochlubit tak bohatou historií. Zařazení do kalendáře velkých soutěží by si zasloužila.


1.Dohnal – ErnstFord Focus WRC00:42:50.4
2.Tarabus – TrunkátŠkoda Fabia R5+ 0:40.1
3.Rujbr – ŘímalováŠkoda Fabia R5+ 0:43.6
4.Trněný – DoerrFord Fiesta R5+01:54.8
5.Pech – UhelPorsche 997 GT3+ 02:50.9
6.Šimek – HoráčekMitsubishi Lancer Evo IX+ 03:08.4
7 Šikl – VilímekMitsubishi Lancer Evo IX+ 03:19.7
8.Pokorný – LasevičŠkoda Fabia R5+04:19.6
9.Březík – BělákPeugeot 208 R2+04:20.8
10.Nešpor- NeoralPorsche 997 GT3+04:47.4



J.Lasík 29.7.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar