Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Impreza WRX STI dostupná pro české jezdce

Vynikající zprávu má Subaru pro všechny závodní týmy, které uvažují o pořízení speciálu Impreza STI Spec C, který je dnes nejúspěšnějším automobilem ve třídě produkčních vozů mistrovství světa.

 

Díky exkluzivní smlouvě, kterou podepsali zástupci importéra Subaru ČR a společnosti STI (Subaru Tecnica International), se český dovozce stal oficiálním importérem nejen základního závodního modelu Spec C, ale i veškerých sportovních dílů, které STI pro úpravu závodních vozů značky Subaru společnost STI vyrábí a dodává. Subaru ČR, s.r.o. se tak dostalo do výjimečné a prestižní společnosti několika firem, s nimiž se STI rozhodlo spolupracovat.

Smlouva umožňuje závodním týmům, nejen z ČR, ale také z okolních zemí, objednat vozy i díly bez zahraničních zprostředkovatelů a tedy za výrazně výhodnější cenu a zároveň s dodávkou do ČR bez výdajů na dopravu.

Díky zkušenostem při dodávkách materiálu jezdce Vojtěcha Štajfa je český importér připraven nabídnout všem zájemcům z řad provozovatelů závodních vozů Subaru objednávkovou službu veškerých potřebných dílů v českém jazyce, což zjednoduší dostupnost a komfort tuzemských zákazníků.

Nejnovější provedení modelového roku 2006 (homologace FIA A/N 5695) disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem s variabilním časováním ventilů, turbodmychadlem osazeným kuličkovými ložisky a odlišným snímačem tlaku proti sériovému provedení, zvětšenou nádržkou ostřikovače intercooleru, zesílenými poloosami, hliníkovou kapotou, střechou a víkem kufru, odlehčenými tenčími skly, větracím otvorem ve střeše, chladičem motorového a převodového oleje a dalšími technickými vylepšeními.

Pro úpravu dle homologace PV pro rallye lze vůz osadit závodním brzdovým systémem AP Racing s průměrem brzdových kotoučů 355 mm, resp. 285 mm a hydraulickou ruční brzdou, závodní bezsynchronní převodovkou a závodními řídícími jednotkami motoru a aktivního mezinápravového diferenciálu.

Vzhledem k exkluzivnímu zastoupení STI odpadá doposud rozšířená domněnka o vysokých cenách závodních vozů a dílů v porovnání s konkurenčními značkami. Subaru Impreza STI Spec C určený pro přestavbu na soutěžní závodní vůz je možné objednat již za 861 301 Kč vč. DPH, což je rozhodně více než konkurenční cenou na českém trhu. Tento model je japonskou verzí Imprezy, určenou výhradně k přestavbě na závodní speciál. Cena, která je stanovena tak, aby umožnila co nejvíce zájemcům jeho pořízení, zahrnuje soubor dílů na přestavbu z pravostranného na levostranné řízení. Touto příznivou cenovou politikou chce společnost Subaru ČR podpořit všechny jezdce, kteří se rozhodnou účastnit se závodů se Subaru. V žádném případě nelze automobil přihlásit do normálního provozu, neboť japonská specifikace nesplňuje požadavky evropských homologací. Každý zájemce musí nejdříve instalovat do vozu ochrannou klecovou konstrukci, aby mohl vůz přihlásit.

Ještě dodejme, že Impreza STI Spec C  již třikrát za sebou získala světový titul v automobilových rallye, ve třídě produkčních vozů. Poslední prvenství vybojoval Al-Attiyah při nedávné Rallye Aktopolis.

 

JL, 14.6.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar