Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 N TCR ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu

Tým Hyundai N se po úspěšném výsledku v úvodním závodě sezony VLN v uplynulém měsíci vrátí na Severní smyčku Nürburgringu s dvojicí závodních vozů i30 N TCR ve vytrvalostních závodech „Nürburgring 24 Hours Qualifying Race“ (14. – 15. dubna) a „ADAC Nürburgring 24 Hours“ (10. – 13. května).

Podniku 24h Nürburgringu se každý rok účastní velmi široké startovní pole, které přitahuje zájem velkého počtu fanoušků. Jeden z největších vrcholů závodní sezony je příležitostí, jak ukázat výkony závodních vozů i30 N TCR a prvky paketu pro vytrvalostní závody, jichž se mohou účastnit vozy TCR.

Jak v šestihodinovém kvalifikačním závodě o tomto víkendu, tak i ve 46. ročníku 24hodinového závodu na okruhu o délce 25 km, přezdívaném „Zelené peklo“, bude oba vozy Hyundai N řídit stejná sestava osmi zkušených jezdců.

V prvním závodě vozu i30 N TCR na okruhu, který vzbuzuje respekt, obsadili Gabriele Tarquini a korejský jezdec Jae-Kyun Kim senzační třetí místo ve své třídě, a to navzdory časové ztrátě kvůli kontaktu s jiným vozem v první zatáčce. Tarquini nebude součástí týmu jezdců pro vytrvalostní závody, protože se zaměří na účast v seriálu FIA WTRC a Race of Germany, který se uskuteční na Severní smyčce během víkendu, jehož hlavním programem bude 24hodinový závod. Kim – hvězda podniku VLN1 – bude součástí týmu i v delších závodech.
Nicola Larini a Manuel Lauck budou rovněž pokračovat s týmem po závodě VLN1, v němž skončili na šestém místě ve své třídě navzdory zastávce v boxech kvůli opravám po nehodě. Tato dvojice jezdců disponuje značnými zkušenostmi ze Severní smyčky a vytrvalostních zvodů, včetně společného vítězství ve své třídě z roku 2012.

Laucka v týmu doplní jeho němečtí krajané Andreas Gülden a Peter Terting. I tito jezdci disponují velkými zkušenostmi z vytrvalostních závodů. Gülden, který působí také jako jízdní instruktor na Severní smyčce, naváže na svou nepřetržitou řadu startů v závodě „ADAC Nürburgring 24 Hours“, sahající až do roku 2012. V loňském roce vybojoval vítězství ve třídě TCR.

Zkušenostmi s řízením závodních vozů ve specifikaci TCR disponuje rovněž vítěz závodního seriálu TCR Germany Moritz Oestreich, který má na svém kontě již jedno vítězství ve své třídě ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na Nürburgringu, a Byung Hui Kang – talentovaný korejský novinář a závodní jezdec. Tým doplňuje další jezdec z řad novinářů, Němec Guido Naumann. Naumann není nováčkem ani na tomto závodním okruhu, ani za volantem vozů Hyundai. V týmu Hyundai Deutschland pro závod „Nürburgring 24 Hours“ figuroval již třikrát, včetně dvou startů s vozy, odvozenými od předchozí generace silničních modelů i30.

Hyundai i30 N TCR je prvním závodním vozem divize Hyundai Motorsport, který byl zkonstruován speciálně pro okruhové závody. Jeho vývoj zajistilo oddělení Customer Racing v německém Alzenau. Vůz slavil závodní debut v roce 2017 v čínském podniku seriálu TCR International Series a ve svém úplně prvním závodě zvítězil. První zákazníci převzali své závodní vozy i30 N TCR v prosinci a od té doby je mohli diváci sledovat ve Velké Británii a Americe, jakož i v úvodním podniku sezony FIA WTRC, v němž zákaznické týmy dosáhly s vozy i30 N TCR senzačního dvojitého vítězství.


Hyundai 13.4.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar