Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Huttunen a Lukka - třetí z bohemky se stali mistry světa WRC 3

Jari Huttunen a Mikko Lukka napsali úspěšnou kapitolu do historie polského šampionátu v rally a přidali jeden z nejcennějších rallyových titulů světa pro privátní soutěžící. Před finálovým kláním v Itálii byli Finové jednou ze tří dvojic, které pomýšlely na boj o titul mistra světa v seriálu WRC 3.

Do duelu s konkurenty (Bulacia / Der Ohannesian a Kajetanowicz / Szczepaniak) startovali z druhé pozice, na rychlostních zkouškách ACI Rally Monza 2020 však z této trojice předvedli nejlepší tempo. Díky zisku třetího místa se stali prvními vítězi kategorie soukromníků WRC 3 (vytvořena před sezónou 2020).


Posádka vozu Hyundai i20 R5, připravovaného ve stáji Kowax 2Brally, dosáhla v sezóně FIA WRC 2020 dvou vítězství (Švédská rally a Rally Italia Sardegna) ze čtyř startů, byli nejúspěšnější ze všech účastníků WRC 3. A navíc každý start proměnili v umístění na stupních vítězů. Rychlost, kterou na téměř 200 kilometrech rychlostních zkoušek předvedli a hlavně během čtyř závodních dnů, za velmi proměnlivého počasí a v extrémně obtížných podmínkách, udrželi, byla rozhodující. Určitě si zaslouží označení jedné z nejtěžších soutěží za posledních několik let.


Na Monze se bojovalo na 16 rychlostních zkouškách. Původně byly popsány jako asfaltové, ale reálně se posádky musely vyrovnat s náročnými podmínkami, zejména v horských stoupáních a sjezdech v oblasti kolem Bergama. Už před startem bylo na silnicích hodně sněhu. Ten nakonec zcela nezmizel, týmy čekalo závodění v zimní scenérii. V úzkých uličkách a zatáčkách rychlostních zkoušek podél dráhy v Monze startující potrápil déšť. Dešťové srážky různé intenzity provázely soutěž téměř po celý víkend. Za tohoto stavu bylo velmi obtížné vybrat optimální pneumatiky, udělat chybu bylo nesmírně snadné. Soutěžící to hlavně pocítili během sobotní etapy u Bergama, kdy mohli na jedné rychlostce potkat mokrý asfalt, hluboké kaluže, ale také sníh a někdy i mlhu. Při druhých průjezdech v horách se podmínky každou minutou zhoršily natolik, že bylo rozhodnuto jeden úsek zastavit a druhý dokonce zcela zrušit.

Právě tato část soutěže nejvíce zamíchala pořadím poté, kdy několik špičkových posádek havarovalo. Problémy měly i posádky WRC 3, Jari a Mikko si naopak při svém debutu na Rally Monza v tomto směru udrželi „čisté konto”. Nedělali žádné chyby a vyhýbali se problémům, zároveň neustále zvyšovali své tempo. V konkurenci vozů kategorie R5 si na rychlostních zkouškách neustále drželi přední pozice. Šestkrát figurovali dosaženým časem mezi první trojicí, připsali si dvě vyhrané rychlostní zkoušky. Ale hlavně se z kandidátů na titul nejlépe vyrovnali s podmínkami a systematicky zvyšovali svůj náskok před nimi Kajetanowiczem (Škoda Fabia Rally2 evo) a Bulaciou (Citroën C3 R5).

Jari Huttunen a Mikko Lukka byli v cíli klasifikováni jako osmí absolutně a třetí v hodnocení třídy RC2 (vozy R5 / Rally2). Nad jejich síly zůstaly jen dvě severské posádky na vozech Škoda Fabia - Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger a Oliver Solberg / Aaron Johnston. Nic to však nemohlo změnit na jejich hvězdném výsledku pro značku Hyundai a model i20 R5. Značka Hyundai totiž vedle jejich prvenství dokázala podruhé v řadě získat i světový titul v hodnocení výrobců.
A hrdý může být i manažer Jariho Huttunena. Svěřenec bývalého mistra světa Marcuse Grönholma letos nejenže dokončil všech jedenáct závodů, do kterých vystartoval, ale ve své premiérové sezoně získal polský titul a aktuálně jako vítěz WRC 3 se definitivně přidal do výčtu talentovaných „létajících Finů”, kteří dosáhli na světový titul. Tím zároveň udělal důležitý krok ve své závodní kariéře, která tím nabere na obrátkách.



ACI Rally Monza WRC 3


1. Andreas Mikkelsen - Anders Jaeger (Škoda Fabia Rally2 evo) 2:19:47,2
2. Oliver Solberg - Aaron Johnston (Škoda Fabia Rally2 evo) + 15,9
3. Jari Huttunen - Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) + 1:19,2
4. Emil Lindholm - Mikael Korhonen (Škoda Fabia Rally2 evo) + 1:57,8
5. Kajetan Kajetanowicz - Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) + 3:38,3
6. Marco Bulacia - Marcelo Der Ohannesian (Citroën C3 R5) + 4:51,6
7. Josh McErlean - Kaeton Williams (Hyundai i20 R5) + 5:08,1
8. Cedric De Cecco - Jerome (Škoda Fabia Rally2 evo) + 7:06,5



Hodnocení seriálu WRC 3):


1.Jari Huttunen (Hyundai i20 R5) - 83 bodů
2.Marco Bulacia Wilkinson (Citroen C3 R5) - 78
3.Kajetan Kajetanowicz (Škoda Fabia Rally2 evo) - 65
4.Oliver Solberg (Škoda Fabia Rally2 evo) - 61
5.Emil Lindholm (Škoda Fabia Rally2 evo) - 30




PR 8.12.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar