Hungarian Baja - Zapletal dojel třetí
Maďarská Hungarian Baja, která se uskutečnila v okolí Veszprému byla letos poprvé zařazena do seriálu Fia Bajas. V silné konkurenci dojela naše posádka ve složení Miroslav Zapletal a Tomáš Ouředníček na výborném třetím místě.
Obhájce loňského prvenství Miroslav Zapletal komentoval podstatně silnější konkurenci ještě před startem slovy. „Nic jsme nepodcenili, naši technici usilovně pracovali na potřebných úpravách našeho Strakaru. Nová spojka, úprava chlazení brzd, úprava řazení jsou některé z nich. Největším konkurentem bude zřejmě tým X-raid v čele s Nasser Al-Attiyahem, který v současné době vede světový šampionát".
Po slavnostním startu čekal na posádky prolog dlouhý 8,79 km, v němž zajela dvojice Zapletal a Ouředníček výborné páté místo.Radost z výsledku však pokazila smůla týmového kolegy Zdeňka Pořízka, který BMW X5 otočil dvakrát přes střechu po ujetí dvou set metrů. Posádce se nic nestalo, ale vůz byl značně poškozený.
„Časně ráno jsme se před startem museli smířit s faktem, že s včerejší nesmyslnou penalizací asi nic neuděláme a budeme ji muset dojet excelentní jízdou. Penalizace 3.20 min byla za překročení maximálně povolené rychlosti při přejezdu. Stoprocentně víme, že jsme rychlost nepřekročili. Chyba je v nainstalované GPS, ale s tím nic asi nenaděláme. Startovali jsme jako pátí podle výsledků prologu, ovšem bez již zmíněné penalizace.
Mitsubishi L200 Strakar fungoval celý den na jedničku, především díky našemu skvělému týmu mechaniků, který nás na závodě doprovází včetně servisního kamionu Volvo 6x6. Mirek Zapletal se v každém kole zlepšoval a stále zrychloval,“ komentoval průběh Tomáš Ouředníček.
Naší dvojici se dařilo také poslední den, a tak soutěž dokončili na pěkném třetím místě za Al-Attyahem s BMW X3 CC a Novickym s BMW X3 CC. Během soutěže vyhrál Al-Attyah sedm speciálek a třikrát dojel druhý, jeho největší soupeř si připsal čtyři nejrychlejší časy, třikrát byl druhý a třikrát třetí. Miroslav Zapletal zajížděl čtvrté a páté časy. Ve třídě T1 obhájil první místo z loňského roku a navíc získal ještě první místo v klasifikaci českého i maďarského šampionátu. Na startu se také objevil dvojnásobný mistr světa Miki Biasion s vozem Mitsubishi L200Proto nebo specialisté Chicherit (BMW X3 CC) a Rui Sousa (Isuzu D-Max).
JL, 28.8.2008
Po slavnostním startu čekal na posádky prolog dlouhý 8,79 km, v němž zajela dvojice Zapletal a Ouředníček výborné páté místo.Radost z výsledku však pokazila smůla týmového kolegy Zdeňka Pořízka, který BMW X5 otočil dvakrát přes střechu po ujetí dvou set metrů. Posádce se nic nestalo, ale vůz byl značně poškozený.
„Časně ráno jsme se před startem museli smířit s faktem, že s včerejší nesmyslnou penalizací asi nic neuděláme a budeme ji muset dojet excelentní jízdou. Penalizace 3.20 min byla za překročení maximálně povolené rychlosti při přejezdu. Stoprocentně víme, že jsme rychlost nepřekročili. Chyba je v nainstalované GPS, ale s tím nic asi nenaděláme. Startovali jsme jako pátí podle výsledků prologu, ovšem bez již zmíněné penalizace.
Mitsubishi L200 Strakar fungoval celý den na jedničku, především díky našemu skvělému týmu mechaniků, který nás na závodě doprovází včetně servisního kamionu Volvo 6x6. Mirek Zapletal se v každém kole zlepšoval a stále zrychloval,“ komentoval průběh Tomáš Ouředníček.
Naší dvojici se dařilo také poslední den, a tak soutěž dokončili na pěkném třetím místě za Al-Attyahem s BMW X3 CC a Novickym s BMW X3 CC. Během soutěže vyhrál Al-Attyah sedm speciálek a třikrát dojel druhý, jeho největší soupeř si připsal čtyři nejrychlejší časy, třikrát byl druhý a třikrát třetí. Miroslav Zapletal zajížděl čtvrté a páté časy. Ve třídě T1 obhájil první místo z loňského roku a navíc získal ještě první místo v klasifikaci českého i maďarského šampionátu. Na startu se také objevil dvojnásobný mistr světa Miki Biasion s vozem Mitsubishi L200Proto nebo specialisté Chicherit (BMW X3 CC) a Rui Sousa (Isuzu D-Max).
JL, 28.8.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









