Hronovský kopec nabídl pěkný sport
Na hronovské trati se uskutečnil další závod Českého mistrovství ZAV. Při tvorbě kalendáře před sezónou to vypadalo, že se Hronov nepojede, ale členové RTM motorsportu, se ohradili, jak je to možné, vždyť jej uspořádají. A jak řekli, tak udělali.
Jen oni vědí, co je to stálo času a nervů. Když jim ve středu před závody zavolal člověk z úřadu, který povoluje objížďku, že povolení nedostane, protože sice o jeho rozhodnutí je kladně rozhodnuto, ale papír už prostě nestihne vyhotovit a od zítřka má dovolenou, tak nevěřili svým uším. Když se ujistili, že se opravdu nejedná o zvláštní úřednický humor, začali žhavit všechna možná spojení, aby na pána s razítkem zatlačili shora a nakonec z úřadu příslušný papír vypadl.
Na start se po oba dny postavilo 84 jezdců, kteří se v sobotu probudili do zakaboněného, chladného rána. Během dne několikrát sprchlo a sluníčko se ukázalo až na vyhlášení výsledků. Studený povrch trati zkrápěný jen občasným drobným deštěm je asi to, co mají závodníci nejméně rádi. Přesto se s ním většinou dokázali s úspěchem vyrovnat. Došlo sice k dvěma haváriím s těžkým poškozením techniky, ovšem bez újmy na zdraví.
Nejprve si hned v první jízdě rozbil své MG Metro Josef Honců a třída nejslabších závodních aut přišla o svého krále Radima Macha, když Suzuki zaparkoval hlavou dolů. Vylezl z ní sice nedůstojně po čtyřech, ale nezraněn. V depu pak jen suše konstatoval, že se stejně chystal vyměnit skelet.
V neděli naopak vydrželo hezké počasí celý den, což přilákalo ještě víc diváků než v sobotu. Došlo i na jednu havárii, když zkušený Jirka Hák při snaze posunout brzdný bod co nejdál, svou snahu přehnal a umístil a výsledkem byla těžká rána na pravý bok. Stoprocentně se osvědčila bezpečnostní klec, raději nedomýšlet, jak by následky vypadaly bez ní.
V sobotu zvítězil Jan Kvasnička s Mitsubishi Lancer (2:29,2) před Jiřím Mužíkem s Renaultem Clio Sport (2:30,0) a Edou Paterou se Subaru Impreza (2:30,6). V neděli si pořadí vyměnili – zvítězil Patera (2:15,4) před Kvasničkou (2:15,7) a Mužíkem (2:15,9).
Divákům se líbí skupina historických automobilů. Málokde u nás, mohou diváci vidět v závodním nasazení tolik krásných a rychlých historických skvostů. Jen namátkou bych zmínil čtyři Škody 130 RS, dvě LR. Kontrast tvořil nablýskaný Moskvič Petra Ungráda, který vypadal, jako kdyby ještě včera stál ve výloze Mototechny nebo Jaguar XJS Jardy Rejky. Mimochodem hřmění dvanáctiválce taky neslyšíme každý den. Třída historiků u nás vzkvétá a proslýchá se, že se připravují další zajímavé stroje. Ve třídě do 1300 kraloval Josef Srnský jr se Škodou 130 LR před Miroslavem Adámkem s NSU TT a svým otcem Josefem (sobota), resp. Antonínem Muzikantem (neděle). Třída do 1600 patřila Tomáši Drástovi s Ladou VFTS před Davidovi Paterovi s Citroënem Visa Gti.
Velké díky za pohodový závodní víkend patří Vláďovi Novákovi a Petru Tolárkovi a jejich spolupracovníkům kolem tratě a depa. Výsledky, fotografie a další informace z hronovského závodu najdete na stránkách www.edda.cz/mscrdovrchu/index.php
Jarda Malík
Foto Jirka Rohlena, archiv (1)
Na start se po oba dny postavilo 84 jezdců, kteří se v sobotu probudili do zakaboněného, chladného rána. Během dne několikrát sprchlo a sluníčko se ukázalo až na vyhlášení výsledků. Studený povrch trati zkrápěný jen občasným drobným deštěm je asi to, co mají závodníci nejméně rádi. Přesto se s ním většinou dokázali s úspěchem vyrovnat. Došlo sice k dvěma haváriím s těžkým poškozením techniky, ovšem bez újmy na zdraví.
Nejprve si hned v první jízdě rozbil své MG Metro Josef Honců a třída nejslabších závodních aut přišla o svého krále Radima Macha, když Suzuki zaparkoval hlavou dolů. Vylezl z ní sice nedůstojně po čtyřech, ale nezraněn. V depu pak jen suše konstatoval, že se stejně chystal vyměnit skelet.
V neděli naopak vydrželo hezké počasí celý den, což přilákalo ještě víc diváků než v sobotu. Došlo i na jednu havárii, když zkušený Jirka Hák při snaze posunout brzdný bod co nejdál, svou snahu přehnal a umístil a výsledkem byla těžká rána na pravý bok. Stoprocentně se osvědčila bezpečnostní klec, raději nedomýšlet, jak by následky vypadaly bez ní.
V sobotu zvítězil Jan Kvasnička s Mitsubishi Lancer (2:29,2) před Jiřím Mužíkem s Renaultem Clio Sport (2:30,0) a Edou Paterou se Subaru Impreza (2:30,6). V neděli si pořadí vyměnili – zvítězil Patera (2:15,4) před Kvasničkou (2:15,7) a Mužíkem (2:15,9).
Divákům se líbí skupina historických automobilů. Málokde u nás, mohou diváci vidět v závodním nasazení tolik krásných a rychlých historických skvostů. Jen namátkou bych zmínil čtyři Škody 130 RS, dvě LR. Kontrast tvořil nablýskaný Moskvič Petra Ungráda, který vypadal, jako kdyby ještě včera stál ve výloze Mototechny nebo Jaguar XJS Jardy Rejky. Mimochodem hřmění dvanáctiválce taky neslyšíme každý den. Třída historiků u nás vzkvétá a proslýchá se, že se připravují další zajímavé stroje. Ve třídě do 1300 kraloval Josef Srnský jr se Škodou 130 LR před Miroslavem Adámkem s NSU TT a svým otcem Josefem (sobota), resp. Antonínem Muzikantem (neděle). Třída do 1600 patřila Tomáši Drástovi s Ladou VFTS před Davidovi Paterovi s Citroënem Visa Gti.
Velké díky za pohodový závodní víkend patří Vláďovi Novákovi a Petru Tolárkovi a jejich spolupracovníkům kolem tratě a depa. Výsledky, fotografie a další informace z hronovského závodu najdete na stránkách www.edda.cz/mscrdovrchu/index.php
Jarda Malík
Foto Jirka Rohlena, archiv (1)
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













