Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Horáckou rallye vyhrál Pech a má titul

Pouhých 56 posádek se dostavilo na start Horácké rallye, předposledního podniku Mistrovství ČR. Jak je vidět třebíčská soutěž, ač pořadatelům nelze upřít snahu, nepatří mezi jezdci právě k oblíbeným. Hlavním důvodem jsou zřejmě dlouhé přejezdy mezi rychlostními zkouškami.

 

Vlastní soutěž měřila totiž 700 kilometrů, přičemž jen 200 km se jelo na čas.  Ani tentokrát nepřijel ohlášený Achim Mörtl (už po několikáté), který si však stále drží celkové třetí místo. To není příliš lichotivé pro celkovou úroveň českého šampionátu. Mörtl totiž startoval pouze třikrát, zatímco pro ostatní účastníky byla Horácká rallye sedmým startem.

Tím už před soutěží Václavu Pechovi odpadl největší soupeř v boji o titul. A tak jen technická závada mu mohla znepříjemnit cestu k obhájení prvenství.

V první etapě vyhrál šest ze sedmi zkoušek, čímž si vytvořil dostatečný náskok před svými pronásledovateli. A když v druhé etapě zajel nejlepší čas v prvních šesti zkouškách, a pak ještě ve dvou, zvýšil náskok na více než minutu a bylo rozhodnuto. V závěru si mohl dovolit zvolnit a vítězství v rychlostních zkouškách přenechat Arazimovi i Trojanovi (oba po dvou). Tím se jeho převaha zmenšila sice na půl minuty, ale zkušený Václav Pech s Petrem Uhlem, jedoucí na perfektně připraveném Mitsubishi Lancer Evo 9 měli situaci pod kontrolou.

O další příčky se však urputně bojovali. Až do šesté si druhé místo držel Trojan, než se dopustil menší jezdecké chyby a musel svoji pozici přenechat Arazimovi, který stříbro uhájil až do cíle. Až do poslední zkoušky se pak o poslední místo na stupních vítězů přetahovali Trojan se Štajfem, který od 12. do 19. zkoušky hájil bronzové umístění. Poslední zkouška vyšla však lépe Trojanovi, který tak bezchybným výkonem porazil svého soupeře o 1,12 sekundy. Po defektu pneumatiky se z bojů o přední místění vyřadil už v páteční noci Miroslav Jandík, minutová ztráta byla přeci jen hodně velká.

Pěkný souboj se také odehrával ve dvoukolkách mezi Petákem s Renaultem Clio a Tarabusem se Suzuki Ignis. Všechno nakonec zřejmě rozhodl defekt pneumatiky v předposlední zkoušce, kdy se na první místo vrátil zpět Peták. S Fiatem Punto 1600 získal třetí místo Emil Triner, celkově třináctý.

Poslední soutěž Rallye Příbram ( 7.- 8. října) bude ve znamení souboje mezi Trojanem, Štajfem a Jandíkem, kteří budou usilovat o titul vicemistra. Zatímco Trojanovi se budou nějaké body škrtat, ostatním naopak připočítávat. Dokonce, ale to je spíš jen teorie, by mohl na druhé místo „vyskočit" ještě dosud šestý Arazim.

Více informací na http://www.ewrc.cz/

 

 

1. Pech - Uhel

Mitsubishi Lancer 9

01:52,2

2. Arazim - Gál

Mitsubishi Lancer 9

+30,0

3. Trojan - Řihák

Mitsubishi Lancer 7

+42,3

4. Štajf - Černoch

Subaru Impreza

+43,4

5. Votava - Synáč

Mitsubishi Lancer 8

+1.53,8

6. Peták - Benešová

Renault Clio

+2.02,9

7. Tarabus - Tunkrát

Suzuki Ignis

+2.13,2

8. Jandík - Chrástecký

Mitsubishi Lancer 7

+2.53,5

9. Cais - Ondrejčík

Mitsubishi Lancer 9

+3.25,8

10.Červenka - Volf

Mitsubishi Lancer 9

+4.00,1

 

Průběžné pořadí: 1. Pech (156), 2. Trojan (91), 3. Mörtl (84), 4. Štajf (70), 5. Jandík (65), 6. Arazim (59), 7. Gassner (43), 8. Peták (34), 9. Barvík (32), 10. Cais (32)

 

AH, 18.9.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar