Honda Civic Type R z české dílny
V prostorách pražského Pospa Rally Teamu vznikla nová Honda Civic Type R model 2007 ve skupině R3. Jedná se o závodní speciál, zkonstruovaný mimo základnu automobilky Hondy v Evropě – soutěžní italský tým J.A.S. Motorsport se sídlem v Arlunu u Milána.
Celý závodní speciál byl stavěn z klientské verze ve spolupráci s italským týmem J.A.S Motorsport, který provozuje vozy Honda Civic Type R v seriálu Intercontinental Rally Challenge. Při Rally San Remo vyjela R3 poprvé, světová premiéra na asfaltu proběhla ve Španělsku a na šotolině ve Walesu.
Za volanty vozů se v letošní objevili Daniel Sola ze Španělska a Luca Betti z Itálie. Tým Pospa si řadu součástí vyrobil podle homologace a stěžejní komponenty převzal od italského provozovatele továrních vozů Honda.
„Provozujeme Hondy od roku 2000 a myslím že máme jistou technickou zkušenost s těmito vozy, přičemž potencionál motorů je značný. Ve stavbě vozu byly nucené přestávky způsobené mezerami v dodávkách dílů. Čekali jsme vždy na díly podle poslední homologace. Z hlediska ovládání jde o plnohodnotný závodní vůz. Auto má velmi dobré brzdy a tlumiče. Na začátku listopadu jsem při Setkání mistrů v Sosnové pilotoval vůz Škoda Octavia WRC. Pokud srovnám tyto vozy, tak z hlediska řazení a obsluhy jsou auta stejná, i když zákonitě chybí Hondě výkon a zejména točivý moment wrc-a,“ vysvětlil Petr Pospíšil.
Co se týká budoucnosti auta, má v těchto dnech Pospa Rally Team již vážné klienty na pronájem či dokonce koupi vozu. A podle posledních informací hodlá v příští sezóně do Civicu R3 posadit i velmi kvalitního jezdce vozů s jednou poháněnou nápravou. „Náš tým poskytne kompletní servisní zázemí. Auto budeme připravovat v našich dílnách a klientům pronajímat. Počítáme s tím, že vůz bude jezdit i v zahraničí, což je naše priorita. Jsme dohodnuti s naším zákazníkem na startu na úvodní soutěži mistrovství světa Rally Monte Carlo, klienta však přemlouváme na účast se starším vozem EP3, R-trojka bude příliš syrová“, uvedl Pospíšil.
Cena klientské verze vozu je přibližně necelých 100 000 eur, přičemž režijní cena prvního postaveného závodního vozidla je vyšší. „Auto bylo několikrát rozebráno a opět složeno. Cena je neskutečně vysoká, neboť je potřeba k původní částce připočítat hodiny práce při vývoji. Chceme ve stavbách Civiců pokračovat. Věřím, že již druhé a třetí auto postavíme výrazně rychleji a efektivněji rychleji,“ objasnil Pospíšil.
RO, 14.12.2007
Za volanty vozů se v letošní objevili Daniel Sola ze Španělska a Luca Betti z Itálie. Tým Pospa si řadu součástí vyrobil podle homologace a stěžejní komponenty převzal od italského provozovatele továrních vozů Honda.
„Provozujeme Hondy od roku 2000 a myslím že máme jistou technickou zkušenost s těmito vozy, přičemž potencionál motorů je značný. Ve stavbě vozu byly nucené přestávky způsobené mezerami v dodávkách dílů. Čekali jsme vždy na díly podle poslední homologace. Z hlediska ovládání jde o plnohodnotný závodní vůz. Auto má velmi dobré brzdy a tlumiče. Na začátku listopadu jsem při Setkání mistrů v Sosnové pilotoval vůz Škoda Octavia WRC. Pokud srovnám tyto vozy, tak z hlediska řazení a obsluhy jsou auta stejná, i když zákonitě chybí Hondě výkon a zejména točivý moment wrc-a,“ vysvětlil Petr Pospíšil.
Co se týká budoucnosti auta, má v těchto dnech Pospa Rally Team již vážné klienty na pronájem či dokonce koupi vozu. A podle posledních informací hodlá v příští sezóně do Civicu R3 posadit i velmi kvalitního jezdce vozů s jednou poháněnou nápravou. „Náš tým poskytne kompletní servisní zázemí. Auto budeme připravovat v našich dílnách a klientům pronajímat. Počítáme s tím, že vůz bude jezdit i v zahraničí, což je naše priorita. Jsme dohodnuti s naším zákazníkem na startu na úvodní soutěži mistrovství světa Rally Monte Carlo, klienta však přemlouváme na účast se starším vozem EP3, R-trojka bude příliš syrová“, uvedl Pospíšil.
Cena klientské verze vozu je přibližně necelých 100 000 eur, přičemž režijní cena prvního postaveného závodního vozidla je vyšší. „Auto bylo několikrát rozebráno a opět složeno. Cena je neskutečně vysoká, neboť je potřeba k původní částce připočítat hodiny práce při vývoji. Chceme ve stavbách Civiců pokračovat. Věřím, že již druhé a třetí auto postavíme výrazně rychleji a efektivněji rychleji,“ objasnil Pospíšil.
RO, 14.12.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout