Honda Civic Type R pro soutěže
Aktivní příznivci automobilového sportu netrpělivě čekají na holomogaci nového modelu Honda Civic Type R, jehož předchozí generace patřila k velice oblíbenému sportovnímu náčiní i českých jezdců v rallye nebo rallycrossu.
K prvnímu dubnu by měl být Civic Type R homologován podle předpisů FIA pro skupiny A a N, pozuději také pro nově vznikající skupinu R. Kvůli snížení hmotnosti byly ze sériového vozu odstraněny například audiosystém, kryt zavazadlového prostoru nebo izolační materiál z motorového prostoru. Hmotnost odlehčené verze se tak snížila o 40 kg. Automobil může být navíc vybaven celou řadou dílů od společnosti JAS-Motorsport.
Honda Civic Type R se od svého představení v roce 2002 stala na evropských závodních okruzích velmi populární. S nejnovějším Type R chce značka Honda dosáhnout větších úspěchů, a proto italská firma JAS Motorsport, která je od roku 1998 oficiálním partnerem Hondy, začala už v červnu loňského roku úzce spolupracovat s oddělením výzkumu a vývoje společnosti Honda na vývoji automobilu pro homologaci ve skupinách N, A a nově i ve skupině R.
V rámci programu vznikla široká řada dílů pro použití v motoristických soutěžích včetně komponenů pro skupinu R, kterou chce FIA zavést v roce 2008. Tyto komponenty budou souběžně homologovány také ve skupině A a díky tomu mohou jezdci během roku 2007 závodit a sbírat zkušenosti nejprve ve skupině A a 1. ledna 2008 přejít bez jakýchkoliv dodatečných nákladů do skupiny R.
Mezi hlavní komponenty patří díly zavěšení kol, pěti- a šestistupňová sekvenční převodovka, vyztužené hnací hřídele, samosvorný diferenciál, ochranný rám z chrom-molybdenové oceli, lehké díly interiéru z uhlíkových vláken (panely dveří, obložení palubní desky a podlahové panely) a řada dílů motoru, jako například vačkové hřídele s upraveným profilem či programovatelné řídicí jednotky motoru vybavené telemetrií.
Silueta je shodná s pětidveřovou verzí modelu Civic, přičemž charakter kupé zdůrazňují sportovní doplňky. Dveře, boční panely vzadu, prahy a oba nárazníky mají odlišný tvar.
JL, 22.2.2007
Honda Civic Type R se od svého představení v roce 2002 stala na evropských závodních okruzích velmi populární. S nejnovějším Type R chce značka Honda dosáhnout větších úspěchů, a proto italská firma JAS Motorsport, která je od roku 1998 oficiálním partnerem Hondy, začala už v červnu loňského roku úzce spolupracovat s oddělením výzkumu a vývoje společnosti Honda na vývoji automobilu pro homologaci ve skupinách N, A a nově i ve skupině R.
V rámci programu vznikla široká řada dílů pro použití v motoristických soutěžích včetně komponenů pro skupinu R, kterou chce FIA zavést v roce 2008. Tyto komponenty budou souběžně homologovány také ve skupině A a díky tomu mohou jezdci během roku 2007 závodit a sbírat zkušenosti nejprve ve skupině A a 1. ledna 2008 přejít bez jakýchkoliv dodatečných nákladů do skupiny R.
Mezi hlavní komponenty patří díly zavěšení kol, pěti- a šestistupňová sekvenční převodovka, vyztužené hnací hřídele, samosvorný diferenciál, ochranný rám z chrom-molybdenové oceli, lehké díly interiéru z uhlíkových vláken (panely dveří, obložení palubní desky a podlahové panely) a řada dílů motoru, jako například vačkové hřídele s upraveným profilem či programovatelné řídicí jednotky motoru vybavené telemetrií.
Silueta je shodná s pětidveřovou verzí modelu Civic, přičemž charakter kupé zdůrazňují sportovní doplňky. Dveře, boční panely vzadu, prahy a oba nárazníky mají odlišný tvar.
JL, 22.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout