Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Historický úspěch v poháru Baja

První start s novým továrním vozem Mitsubishi L200 proměnila posádka Miroslav Zapletal a Míla Janáček v premiérové vítězství v mezinárodním šampionátu crosscountry rallye – Evropském poháru Baja, které je zároveň také historické pro ČR.

Dvě posádky týmu OffROADSPORT CZ se vydaly do Walesu na třetí podnik Evropského seriálu Baja. Zapletal s Janáčkem zkoušeli novou techniku v podobě továrního Mitsubishi L200 a Pořízek s Korejzem startovali s oranžovým Mitsubishi Pajero Di-D.
V posledních týdnech hodně pršelo a celý závod vedl především místními lesy. Přesto padla volba na závodní šotolino-kamenité BF Goodrich pro jejich odolnost. Tato volba se ukázala jako správná. Bahno sice místy v lesích bylo, ale po projetí předjezdců (jedním z nich byl Alister McRae na novém voze McRae Enduro) a prvních soutěžních vozů se většina vyházela. Pro posádku Zapletal – Janáček bylo vše nové, ale každým metrem se s výkonným autem více a více sžívala. Bohužel kilometr před cílem první zkoušky se jim podařilo přejet jednu odbočku a otočení na úzké cestě a následné vrácení zpět na trať znamenalo ztrátu minimálně 25 sekund. Přesto jim po prologu patřilo 7. místo v absolutním pořadí. Zapletal k tomu rozpačitě dodal. „V autě cítím velký potenciál a věřím, že se brzy dostaneme do tempa. Bohužel se nám podařilo vyrobit nepříjemnou chybu která stála hodně času, ale jsme teprve na začátku závodu a je před námi zhruba 400 ostrých kilometrů“. Zdeněk Pořízek, který nemá prology příliš v lásce, zajel 11. čas. Ihned po prologu museli mechanici vyměnit řízení u jeho vozu, neboť se na krycí ližině objevil hydraulický olej. Díky krátkému servisu se museli mechanici hodně otáčet, ale přesto přesáhli časový limit o 7 minut. Úvodní zkouška se stala kořistí Borise Gadasina z Ruska s Nissanem Navara týmu Overdrive. Vítěz Baja Italia dal najevo, že to s atakem na titul Evropského šampióna myslí vážně.
Po úvodním prologu vyhrál Mirek Zapletal další zkoušku, přestože se pár kilometrů před cílem se objevil technický problém v podobě klouzající spojky. Tovární Mitsubishi nemiluje vodu, což se projevilo na karbonové spojce po projetí dvou brodů před cílem. Ve Walesu však pršelo celý víkend, a tak se tým potýkal s touto závadou prakticky v každé rychlostní zkoušce. V sobotu zajel Zapletal ještě nejrychlejší čas ve čtvrté zkoušce, čímž se dostal na druhé místo absolutního pořadí za loňského mistra Evropy Marca Blazqueze. Na třetího Gadasina, vítěze Italian Baja, měl náskok sedmi minut. Druhá posádka Zdeněk Pořízek s Přemkem Korejzem byla po sobotě na devátém místě a čtvrtém v dieselech.
Hned v první nedělní zkoušce přestalo Blazquezovi fungovat řazení jeho Nissanu Pathfinder a vedení se ujala posádka Zapletal – Janáček. Přestože všechny nedělní zkoušky vyhrál Boris Gadasin, Mirek Zapletal si podržel druhá místa a zvítězil s náskokem téměř tří minut. Za Gadasinem skončil s velkou časovou ztrátou Hamad Al-thani z Quasaru, který jel na Mitsubishi Pajeru Di-D. Vyhrál třídu T1 diesel, v níž se nakonec Zdeněk Pořízek postupně propracoval na třetí místo a celkové sedmé.
Zapletal ke svému premiérovému vítězství dodal: „Vůbec bych to nečekal, po úvodních problémech se spojkou bych na vítězství nevsadil ani korunu. Stále se nám díky počasí mlžilo přední okno, a trať byla po úvodním kole už pěkně rozbitá. Míla se měl se stěrkou na okno co ohánět, abych něco vůbec viděl a tak bych závod zařadil asi mezi ty nejnáročnější. S autem jsme se prakticky učili, ale nakonec vše klaplo na jedničku. Tým se nyní chystá HunGarian Baja v okolí Veszprému, která je tak trochu jejich „domácí“ soutěží, neboť Zapletal s Janáčkem startují s maďarskými mezinárodními licencemi, ale za český tým OFFROADSPORT CZ.

JL, 22.8.2007



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar