Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Historic Vltava - skvělý výkon Štolfy s Hawlem

Letošní Rally Vltava Historic, jedoucí se po stejných rychlostních zkouškách jako Rally Šumava pro soudobé vozy, měla velice početnou a kvalitní startovní listinu. A to jak v rámci mezinárodní soutěže, tak i Mistrovství České republiky.

O popularitě rally historických soutěžních vozů svědčí i počet startujících – sedmdesát osm. Jičínsko mezi zvučnými jmény zastupovali s vozem Rover Metro ex-tovární jezdec Škody Jindřich Štolfa se spolujezdcem Zdeňkem Hawlem. A jestliže si posádka dávala před startem za cíl skončit v Mistrovství ČR do desátého místa, pak výsledek předčil veškerá očekávání.

Po čtrnácti velice náročných erzetách za úmorného vedra unaveni, ale spokojeni. V cíli jim patřilo skvělé deváté místo v absolutním pořadí v kvalitní konkurenci a třetí v absolutním pořadí Mistrovství České republiky, když je předčily pouze třistakoňové vozy Ford Escort Cosworth s posádkou Neumann – Slezák a Ford Sierra Cosworth s dvojicí Káňa – Král.

"Jsem nadšený. Když jsme byli po první etapě pátí, brali jsme to jako maximum, čeho můžeme v dané konkurenci dosáhnout a byli jsme rádi, že máme dokončený alepsoň jeden den," svěřil se spokojený Jindřich Štolfa, pro něhož návrat k "předokolce"znamenal vzpomínku na favorita, saxo nebo peugeota.

"Naše auto budilo trošku vzrušení, patří k nejmenším ve startovním poli a někteří ho nazývají "angličákem", ale až na pár menších technických problémů to bylo opět nádherné svezení. A sedět vedle Jindry na nočních erzetách, které se jely z kopce, nebo přes horizonty a on neubíral, to je velký zážitek,"líčil nasazení rallyové legendy spolujezdec Zdeněk Hawel. Samozřejmě, že výrazný úspěch svojí kvalitně odvedenou prací podpořil i tým mechaniků.

Na soupeře najížděli cenné vteřinky zejména v technických pasážích a od pětadvacátého místa z první erzety, kterou byl Čínovský okruh, se prokousávali postupně až do první desítky a nechávali za sebou vozy s daleko silnějšími motory.
"Dařila se nám stabilní vyrovnaná jízda. Byl to první velký test našeho vozu. Je bez posilovače řízení, takže jsem se někde pěkně nadřel, ale šumavské rychlostky mi seděly, zvláště ty dlouhé, kde se mění rytmus. To je přesně to, jak si představuji rally. Je to velká motivace do dalších soutěží," hodnotil úspěšný start Štolfa.

"Auto jede parádně, ale je jasné, že motor zatím předčí podvozek – předek poslouchá, zadek méně. Ke konci nám vypadávala "trojka", neměli jsme na výběr úplně vhodné pneumatiky, ale výsledku si nesmírně ceníme," dodává Zdeněk Hawel, kterého na další soutěži vystřídá na sedadle spolujezdce majitel vozu Miroslav Krčmář.
Před další soutěží Mistrovství ČR, kterou bude v polovině května Rally Český Krumlov, tým zapracuje na převodovce, podvozku i brzdách. I na jihu Čech budou náročné erzety a opět se tu sejde kvalitní konkurence.

Pavel Vydra 25.4.2018


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar