Historic Vltava - Hrubý porazil Tenkla
Nejen Rallye Vltava před více než čtvrt století, ale později také Historic Vltava bývala výlohou našeho automobilového sportu a skvěle obsazenou soutěží zahraničními jezdci, což však neplatí o letošním již 16. ročníku.
Pouhých 33 posádek na startu včetně 8 zahraničních je tak vlastně jen obrazem současného stavu veteránských rallye v Česku, které jsou na okraji zájmu federace řídící automobilový sport.
K hlavním favoritům patřili Lubomír Tenkl a jeho týmový kolega Zdeněk Tichý s rychlými vozy Opel Kadett, které patří již dlouho dobu u nás k absolutní špičce. S nimi držel krok od začátku jen Fin Eklundh s Fordem Escort, jenž jako jeden z mála předváděl krásné smyky a zcela zastínil své krajany. Po prvních třech zkouškách, které tvořily známý klatovský okruh a dvakrát zařazená polookruhová zkouška, vedl dle očekávání Tenkl před Eklundhem, Tichým, Hrubým s BMW 2002, Trinerem se Škodou 130 RS a Pekkalou, který vyměnil Jaguara za Audi Quasttro.
Jenže hned v prvním sobotním úseku se rozjel Jiří Hrubý s letitým BMW 2002, který porazil Fina i Tenkla o deset sekund. Ve výborném výkonu pokračoval i v dalších zkouškách a po deváté, z celkových třinácti, se mu podařilo předstihnout Tenkla a dostat se do vedení. V cíli byl Hrubý o 15 sekund rychlejší než Tenkl, který tak po hodně dlouhé době utrpěl porážku a ukázalo se, že není neporazitelný.
Za třetím Tichým skončil Emil Triner, když zapůjčené Škodě 130 RS chyběl na rychlých úsecích potřebný výkon. Čtvrté místo je tak maximem zkušeného jezdce Po havárii skvěle jedoucího Eklundha byl nejlepším zahraničním účastníkem Pekkala, jehož Audi Quattro mělo určitě na víc. Ale zřejmě z obav, aby neublížil vozu, který v 80. letech způsobil revoluci v automobilovém sportu, nedokázal využít jeho potenciál. To potvrzuje i skutečnost, že hned za ním skončili bratři Hejhalové se Škodou 110 (!), kterým na Fina chybělo zhruba 40 sekund.
JL, 13.6.2007
Foto: www.kodak.klatovsko.cz
K hlavním favoritům patřili Lubomír Tenkl a jeho týmový kolega Zdeněk Tichý s rychlými vozy Opel Kadett, které patří již dlouho dobu u nás k absolutní špičce. S nimi držel krok od začátku jen Fin Eklundh s Fordem Escort, jenž jako jeden z mála předváděl krásné smyky a zcela zastínil své krajany. Po prvních třech zkouškách, které tvořily známý klatovský okruh a dvakrát zařazená polookruhová zkouška, vedl dle očekávání Tenkl před Eklundhem, Tichým, Hrubým s BMW 2002, Trinerem se Škodou 130 RS a Pekkalou, který vyměnil Jaguara za Audi Quasttro.
Jenže hned v prvním sobotním úseku se rozjel Jiří Hrubý s letitým BMW 2002, který porazil Fina i Tenkla o deset sekund. Ve výborném výkonu pokračoval i v dalších zkouškách a po deváté, z celkových třinácti, se mu podařilo předstihnout Tenkla a dostat se do vedení. V cíli byl Hrubý o 15 sekund rychlejší než Tenkl, který tak po hodně dlouhé době utrpěl porážku a ukázalo se, že není neporazitelný.
Za třetím Tichým skončil Emil Triner, když zapůjčené Škodě 130 RS chyběl na rychlých úsecích potřebný výkon. Čtvrté místo je tak maximem zkušeného jezdce Po havárii skvěle jedoucího Eklundha byl nejlepším zahraničním účastníkem Pekkala, jehož Audi Quattro mělo určitě na víc. Ale zřejmě z obav, aby neublížil vozu, který v 80. letech způsobil revoluci v automobilovém sportu, nedokázal využít jeho potenciál. To potvrzuje i skutečnost, že hned za ním skončili bratři Hejhalové se Škodou 110 (!), kterým na Fina chybělo zhruba 40 sekund.
1.Hrubý – Štancl | BMW 2002 | 1:14.00.5 |
2.Tenkl – Vosádka | Opel Kadett | 100.15 |
3.Tichý – Horák | Opel Kadett | +1.13.9 |
4.Triner – Pícha | Škoda 130 RS | +3.44.3 |
5.Pekkala – Rosberg | Audi Quattro | +7.48.2 |
JL, 13.6.2007
Foto: www.kodak.klatovsko.cz
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout