Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Hansenova vítězná premiéra

Přišel, viděl, zvítězil – tak bychom mohli charakterizovat Hansenovo vystoupení v úvodním závodě rallycrossového evropského šampionátu. V portugalské Lousadě startoval poprvé s novým Citroënem C4 T16 4x4 a hned vyhrál.

 

Koncem loňského roku uvažoval třináctinásobný evropský šampión Hansem o ukončení své bohaté kariéry. Dosavadní úspěšná Xsara přestala být pro Citroën dostatečně zajímavá - a nový model C4 ještě nebyl homologován. Tehdy hledal Švéd společně s výrobcem a offroadovou komisí FIA řešení, co dál. Nakonec bylo rozhodnuto, že od 1.listopadu 2005 smějí v ME startovat a bodovat také nehomologované současné automobily, pokud FIA po žádosti výrobce vystaví průkaz vozidla a národní federace dotyčného jezdce (v tomto případě Švédsko) dá vozu « požehnání ».

Ačkoliv začal Hansen se stavbou hodně pozdě, tak v rekordním čase postavil zcela nový Citroën C4, s nímž slavil premiéru v Portugalsku.

V tréninku skončil sice až čtvrtý, když nejrychleji objel jedno kolo Francouz Pailler s repasovaným Peugeotem 206. První rozjížďku vyhrál Hansen před Paillerem a Bermingrudem. Největším smolařem byl Isachsen u jehož Fordu Focus odešlo turbo, převodovka i motor. Lépe se nevedlo ani Jernbergovi, jenž musel nový Focus odstavit pro poruchu motoru. Oba jezdci však přes noc dali své vozy dohromady a mohli v neděli pokračovat. Tolik štěstí neměl už Pavel Koutný, který po potížích s elektronikou Fabie nenastoupil ani do tréninku.

V neděli zajel nejdříve nejlepší čas Pailler před Hansenem a Larssonem.  Protože se však u jeho Peugeotu projevily potíže s olejem, tak do třetí jízdy, kterou vyhrál Rustad před Larssonem a Hansenem, raději nenastoupil a čekal, zda se mu podaří postoupit do hlavního finále. Nakonec to vyšlo a do první řady se postavil vedle Hansena s pole position. Vedle nich postoupili do poslední jízdy ještě Larsson, Rustad, Bermingrud a vítěz B-finále Kuypers.

Ve finále se Hansen hned po startu dostal na první pozici a ostatním soupeřům poodjel o několik metrů. V tu chvíli využil Larsson tzv. Jokerlap, novinku letošního šampionátu (jde o část tratě, kterou musí jezdec během jízdy jednou absolvovat. Zatím je letos zkoušena v Portugalsku a ve Švédsku. Od roku 2007 by měl být Jokerlap součástí všech závodů), a zlikvidoval Hansenův náskok. Ačkoliv musel Hansen neustále odolával tlaku Larssona se Škodou Fabia, přesto dovedl „cé-čtyřku" při premiéře do vítězného konce,což asi málokdo předem doufal. O jeho jezdeckých kvalitách není pochyb, ale spíš šlo o to, jak bude fungovat nový neotestovaný automobil. Pailler musel ve čtvrtém kole vzdát a Kuypers v souboji s Rustadem poškodil zadní hnací hřídel.
"V posledním kole mi dokonce tekly slzy a rozklepaly se mi ruce. Je to jeden z nejlepších momentů mé kariéry", řekl v cíli Hansen. „Teď se konečně můžeme v klidu vyspat. Nejdřív ale půjdeme pořádně oslavit obrovské vítězství se zvláštní příchutí, na kterém tvrdě pracoval celý tým. Budeme oslavovat Citroën za to, že dělá skvělá auta, a dal nám opět důvěru".

Už tento víkend může Hansen dokázat, jestli jeho vítězství byla náhoda anebo má opravdu skvěle postavený automobil. Ale jak známe Hansena, tak si přikláníme spíše k druhé variantě. Na francouzské půdě dojde také ke konfrontaci s domácím jezdcem Olivierem Anne, který pilotuje stejný automobil. Poté se už evropská špička přesune do Sosnové (3. a 4.června).

 

 

Divize 1

1. Hansen Kenneth

Citroën C4 T16 4x4

2. Larssson Lars

Škoda Fabia T16 4x4

3. Rustad Tommy

Ford Focus T16 4x4

4. Bermingrud Morten

Citroën Xsara T16 4x4

5. Kyupers Jos

Ford Focus T16 4x4

6. Pailler Jean Luc

Peugeot 206 T16 4x4

 

Divize 1A

1. De Keermaecker Michael

Opel Corsa

2. Pinomäki Jussi

Renault Clio

3. Kalný Jaroslav

Peugeot 206

4. Jespersen Morten

Peugeot 196

5. Groblewski Krzysztof

VW Polo

6. Noqueira Octavio

Citroën Saxo

 

Divize 2

1. Thorjesson Mattias

Opel Astra OPC

2. Častoral Roman

Opel Astra OPC

3. Guicho Celmo

Renault Clio

4. Monteiro Luis

Renualt Clio

5. Ericsson Magnus

Honda Civic R-Type

6. Barros Paolo

Opel Astra

 

Jindřich Lasík, 11.5.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar