Hansenova vítězná premiéra
Přišel, viděl, zvítězil – tak bychom mohli charakterizovat Hansenovo vystoupení v úvodním závodě rallycrossového evropského šampionátu. V portugalské Lousadě startoval poprvé s novým Citroënem C4 T16 4x4 a hned vyhrál.
Ačkoliv začal Hansen se stavbou hodně pozdě, tak v rekordním čase postavil zcela nový Citroën C4, s nímž slavil premiéru v Portugalsku.
V tréninku skončil sice až čtvrtý, když nejrychleji objel jedno kolo Francouz Pailler s repasovaným Peugeotem 206. První rozjížďku vyhrál Hansen před Paillerem a Bermingrudem. Největším smolařem byl Isachsen u jehož Fordu Focus odešlo turbo, převodovka i motor. Lépe se nevedlo ani Jernbergovi, jenž musel nový Focus odstavit pro poruchu motoru. Oba jezdci však přes noc dali své vozy dohromady a mohli v neděli pokračovat. Tolik štěstí neměl už Pavel Koutný, který po potížích s elektronikou Fabie nenastoupil ani do tréninku.
V neděli zajel nejdříve nejlepší čas Pailler před Hansenem a Larssonem. Protože se však u jeho Peugeotu projevily potíže s olejem, tak do třetí jízdy, kterou vyhrál Rustad před Larssonem a Hansenem, raději nenastoupil a čekal, zda se mu podaří postoupit do hlavního finále. Nakonec to vyšlo a do první řady se postavil vedle Hansena s pole position. Vedle nich postoupili do poslední jízdy ještě Larsson, Rustad, Bermingrud a vítěz B-finále Kuypers.
Ve finále se Hansen hned po startu dostal na první pozici a ostatním soupeřům poodjel o několik metrů. V tu chvíli využil Larsson tzv. Jokerlap, novinku letošního šampionátu (jde o část tratě, kterou musí jezdec během jízdy jednou absolvovat. Zatím je letos zkoušena v Portugalsku a ve Švédsku. Od roku 2007 by měl být Jokerlap součástí všech závodů), a zlikvidoval Hansenův náskok. Ačkoliv musel Hansen neustále odolával tlaku Larssona se Škodou Fabia, přesto dovedl „cé-čtyřku" při premiéře do vítězného konce,což asi málokdo předem doufal. O jeho jezdeckých kvalitách není pochyb, ale spíš šlo o to, jak bude fungovat nový neotestovaný automobil. Pailler musel ve čtvrtém kole vzdát a Kuypers v souboji s Rustadem poškodil zadní hnací hřídel.
"V posledním kole mi dokonce tekly slzy a rozklepaly se mi ruce. Je to jeden z nejlepších momentů mé kariéry", řekl v cíli Hansen. „Teď se konečně můžeme v klidu vyspat. Nejdřív ale půjdeme pořádně oslavit obrovské vítězství se zvláštní příchutí, na kterém tvrdě pracoval celý tým. Budeme oslavovat Citroën za to, že dělá skvělá auta, a dal nám opět důvěru".
Už tento víkend může Hansen dokázat, jestli jeho vítězství byla náhoda anebo má opravdu skvěle postavený automobil. Ale jak známe Hansena, tak si přikláníme spíše k druhé variantě. Na francouzské půdě dojde také ke konfrontaci s domácím jezdcem Olivierem Anne, který pilotuje stejný automobil. Poté se už evropská špička přesune do Sosnové (3. a 4.června).
Divize 1
1. Hansen Kenneth | Citroën C4 T16 4x4 |
2. Larssson Lars | Škoda Fabia T16 4x4 |
3. Rustad Tommy | Ford Focus T16 4x4 |
4. Bermingrud Morten | Citroën Xsara T16 4x4 |
5. Kyupers Jos | Ford Focus T16 4x4 |
6. Pailler Jean Luc | Peugeot 206 T16 4x4 |
Divize 1A
1. De Keermaecker Michael | Opel Corsa |
2. Pinomäki Jussi | Renault Clio |
3. Kalný Jaroslav | Peugeot 206 |
4. Jespersen Morten | Peugeot 196 |
5. Groblewski Krzysztof | VW Polo |
6. Noqueira Octavio | Citroën Saxo |
Divize 2
1. Thorjesson Mattias | Opel Astra OPC |
2. Častoral Roman | Opel Astra OPC |
3. Guicho Celmo | Renault Clio |
4. Monteiro Luis | Renualt Clio |
5. Ericsson Magnus | Honda Civic R-Type |
6. Barros Paolo | Opel Astra |
Jindřich Lasík, 11.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










