Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Hansen zvýšil náskok, ale nic není rozhodnuto

Do konce evropského rallycrossového šampionátu zbývají již jen dva závody v Polsku a Německu a přestože ve všech třech divizích získali jezdci na prvních místech slušný bodový náskok, ještě stále nemají vyhráno, tak asi z padesáti procent.

 

Zatím poslední závod se uskutečnil v norském Bilbane, kde se na úpravě trati pracovalo až do poslední chvíle před startem. Ještě v pátek se upravovala první zatáčka po startu, a hotová nebyla ani alternativní část tratě tzv. Joker Lap. A tak došlo k tomu, že šotolinové pasáže nebyly řádně zpevněny, což zapříčinilo vyjetí hlubokých děr, které se staly doslova pastí na podvozky vozů.

Nejvíce se na závod těšil domácí Tommy Rustad, který jednak slavil 38.narozeniny a jednak bydlí jen několik kilometrů od tratě, a tak chtěl využít domácího prostředí. Měřený trénink vyhrál před Isachsenem a Ericssonem. V první jízdě se ukázal ve skvělé formě Ericsson s Fiestou a odsunul domácího matadora na druhou příčku před bývalým soutěžákem Thomasem Radströmem, jehož Hyundai Accent skvěle připravil „Mr.Rallycross" Martin Schanche. Druhou jízdu už vyhrál Rustad před Larssonem s Fabií a Kuypersem s Focusem, v třetí udělil lekci Hansenovi a Jernbergovi.

Ovšem finále skončilo pro Rustada prakticky dřív, než pořádně začalo. Při zahřívání pneumatik došlo k poškození spojky, což jej vyřadilo z boje o nejvyšší příčku. Nakonec byl rád, že dojel alespoň třetí. Jeho smůly využil Radström a až do předposledního kola vedl startovní pole. Jenže pak se u jeho vozu poškodilo řízení a neovladatelný Hyundai skončil ve svodidlech. Tím se cesta k prvnímu letošnímu vítězství otevřela Jernbergovi s Fordem Focus před Kennethem Hansenem s Citroënem C4.

V Divizi 1A si závod opět perfektně naplánoval Polák Groblewski a cílem projel první před Finem Jussi Pinomäkim. Jaroslavu Kalnému opět „odešel" motor a místo účasti ve finále odcestoval domů. Nyní zbývá našemu jezdci už jen teoretická naděje - musel by vyhrát oba závody a Polák nesmí získat ani bod.

V divizi 2 prohrál Thörjesson krátce po startu souboj s Častoralem, u jehož Astry se bohužel porouchala převodovka a musel ze závodu odstoupit. První vítězství v kariéře tak získal Tomáš Kotek.

 

Divize 1

1. Jernberg Michael

Ford Focus T16 4x4

2. Hansen Kenneth

Citroën C5 T16 4x4

3. Rustad Tommy

Ford Focus T16 4x4

4. Lindkvist Karl

Volvo S40 T16 4x4

5. Larsson Lars

Škoda Fabia T 16 4x4

6. Radström Thomas

Hyundai Accent T16 4x4

 

Průběžné pořadí: 1. Hansen (128), 2. Larsson (115), 3. Rustad (108), 4. Bermingrud (103), 5. Isachsen (97), 6. Kuypers (93)

 

Divize 1A

1. Groblewski Krzysztof

VW Polo

2. Pinomäki Jussi

Renault Clio

3. Jespersen Morten

Peugeot 106

4. Larsson Ronny

Peugeot 307

5. Hansen Magnus

Citroën C2

6. Čermák Zdeněk

Škoda Fabia

 

Průběžné pořadí: 1. Groblewski (141), 2. Pinomäki (110), 3. Jespersen (108), 4. Kalný (102), 5. Čermák (86), 6. Veverka (80)

 

Divize 2

1. Kotek Tomáš

Honda Civic

2. Valle Frank

Opel Astra

3. Koski Mika

Honda Civic

4. Lundmark Peter

Renault Clio

5. Thörjesson Mattias

Opel Astra

6. Častoral Roman

Opel Astra

 

Průběžné pořadí: 1. Častoral (142), 2. Thörjesson (131), 3. Kotek (109), 4. Slastad (76), 5. Snoeijers (67), 6. Ericsson (63)

 

Jindřich Lasík, 8.9. 2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar