Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Hansen letos podruhé vítězem

Týden po závodě v Sosnové se nejlepší rallycrossoví jezdci sjeli ke čtvrtému podniku ME do rakouského Greinbachu. Tam slavil už druhý letošní úspěch Kenneth Hansen s novým Citroënem C4.

 

Průběh dosavadních závodů ukázal, že je úplně jedno jestli Švéd Kenneth Hansen startuje s vyzkoušeným automobilem, jako byla v minulých letech Xsara, anebo za pochodu vyvíjí nový model C4. U našich jižních sousedů potvrdil opět svoji skvělou formu, tak i kvality vozu, který je prakticky bez dětských nemocí.

Už v sobotním tréninku nasadil laťku hodně vysoko, když se jako jediný dostal pod 41 sekund před Larssonem a Jernbergem. Stejné pořadí bylo i v první rozjížďce. V druhé si Larsson a Hansen pořadí vyměnili,  třetí dojel Kuypers. Také poslední jízdu vyhrál Larsson před Kuypersem a Rustadem. Oba Švédové se tak postavili ve finále do první řady, do druhé řady se srovnali Kuypers a Rustad, třetí patřili Bermingrudovi a Isachsenovi, vítězi finále B. Po startu vyrazil nejlépe Larsson a Kuypers, který se v první zatáčce dostal před Hansena. To třináctinásobného mistra Evropy vyburcovalo natolik, že v polovině Belgičana předjel a v posledním kole si vyšlápl i na zřejmě letos nejsilnějšího soupeře. Larssona a jeho Fabii předjel a podruhé dovedl C4 do vítězného cíle. Nedařilo se Isachsenovi, vítězi ze Sosnové, který letos prožívá velice krušné období. Svůj loňský Focus totiž prodal Rustadovi a sám si pořídil vylepšený model od Lindefjella. Jenže v prvních dvou závodech vyšel naprázdno, takže vůz putoval do Anglie. Tam na něm celý týden pracovali specialisté. Když se zdálo, že je vše OK, vyrazil Isachsen do Sosnové, kde objel několik kol a motor opět zkolaboval. Proto mechanici během dvou hodin vyměnili ostrý motor za náhradní a konkurence se nestačila divit. Isachsen vyhrál, ale jeho radost však trvala jen týden.

Až do loňska patřil k pravidelným účastníkům hlavního finále Švéd Per Eklund. Letos je rád, když se Saabem dostane alespoň do finále C. Ještě hůře je na tom Pavel Koutný, jehož Fabii stále trápí elektronika a v Rakousku se nedostal mezi nejlepších 16.

V D1 kraloval po celý den Polák Groblewski s VW Polo. Dva nejlepší časy jej pasovaly do role favorita, když vítěz jedné rozjížďky Jaroslav Kalný do finále nenastoupil pro poruchu převodovky. Polák vyhrál stylem start - cíl před Zdeňkem Čermákem na kterého neustále dotíral domácí Petrakovits.

V D2 vyhrál dvě jízdy Roman Častoral, čímž si zajistil nejlepší startovní pozici. Start se mu však nepovedl, do čela šel Thörjesson, vrátil tak našemu jezdci porážku ze Sosnové a opět zaujal vedoucí pozici průběžné klasifikace.

 

Divize 1

 

1.Hansen Kenneth

Citroën C4 T16 4x4

2. Larsson Lars

Škoda Fabia T16 4x4

3. Kuypers Jos

Ford Focus T16 4x4

4. Bermingrud Morten

Citroën Xsara T16 4x4

5. Isachsen Sverre

Ford Focus T16 4x4

6. Rustad Tommy

Ford Focus T16 4x4

 

Průběžné pořadí: 1. Hansen (70), 2. Larsson (66), 3. Bermingrud (54), 4. Kuypers (53), 5. Rustad (47)

 

Divize 1A

1. Groblewski Krzysztof

VW Polo

2. Čermák Zdeněk

Škoda Fabia

3. Petrakovits Christian

Seat Ibiza

4. Jespersen Morten

Peugeot 106

5. Veverka Václav

Peugeot 206

6. Pinomäki Jussi

Renault Clio

 

Průběžné pořadí: 1. Groblewski (61), 2. Keersmaecker (57), 3. Kalný (56), 4. Veverka (49), 5. Jespersen (47)

 

1. Thörjessen Mattias

Opel Astra OPC

2. Častoral Roman

Opel Astra OPC

3. Snoeijers Marcel

Renault Clio

4. Slastad Tommy

Opel Astra OPC

5. Kotek Tomáš

Honda Civic R-Type

6. Ericsson Magnus

Honda Civic R-Type

 

Průběžné pořadí: 1. Thörjesson (72), 2. Častoral (71), 3. Ericsson (50), 4. Kotek (34), 5. Snoeijers (34)

 

Jinřich Lasík, 15.6.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar