Hansen letos podruhé vítězem
Týden po závodě v Sosnové se nejlepší rallycrossoví jezdci sjeli ke čtvrtému podniku ME do rakouského Greinbachu. Tam slavil už druhý letošní úspěch Kenneth Hansen s novým Citroënem C4.
Průběh dosavadních závodů ukázal, že je úplně jedno jestli Švéd Kenneth Hansen startuje s vyzkoušeným automobilem, jako byla v minulých letech Xsara, anebo za pochodu vyvíjí nový model C4. U našich jižních sousedů potvrdil opět svoji skvělou formu, tak i kvality vozu, který je prakticky bez dětských nemocí.
Už v sobotním tréninku nasadil laťku hodně vysoko, když se jako jediný dostal pod 41 sekund před Larssonem a Jernbergem. Stejné pořadí bylo i v první rozjížďce. V druhé si Larsson a Hansen pořadí vyměnili, třetí dojel Kuypers. Také poslední jízdu vyhrál Larsson před Kuypersem a Rustadem. Oba Švédové se tak postavili ve finále do první řady, do druhé řady se srovnali Kuypers a Rustad, třetí patřili Bermingrudovi a Isachsenovi, vítězi finále B. Po startu vyrazil nejlépe Larsson a Kuypers, který se v první zatáčce dostal před Hansena. To třináctinásobného mistra Evropy vyburcovalo natolik, že v polovině Belgičana předjel a v posledním kole si vyšlápl i na zřejmě letos nejsilnějšího soupeře. Larssona a jeho Fabii předjel a podruhé dovedl C4 do vítězného cíle. Nedařilo se Isachsenovi, vítězi ze Sosnové, který letos prožívá velice krušné období. Svůj loňský Focus totiž prodal Rustadovi a sám si pořídil vylepšený model od Lindefjella. Jenže v prvních dvou závodech vyšel naprázdno, takže vůz putoval do Anglie. Tam na něm celý týden pracovali specialisté. Když se zdálo, že je vše OK, vyrazil Isachsen do Sosnové, kde objel několik kol a motor opět zkolaboval. Proto mechanici během dvou hodin vyměnili ostrý motor za náhradní a konkurence se nestačila divit. Isachsen vyhrál, ale jeho radost však trvala jen týden.Až do loňska patřil k pravidelným účastníkům hlavního finále Švéd Per Eklund. Letos je rád, když se Saabem dostane alespoň do finále C. Ještě hůře je na tom Pavel Koutný, jehož Fabii stále trápí elektronika a v Rakousku se nedostal mezi nejlepších 16.
V D1 kraloval po celý den Polák Groblewski s VW Polo. Dva nejlepší časy jej pasovaly do role favorita, když vítěz jedné rozjížďky Jaroslav Kalný do finále nenastoupil pro poruchu převodovky. Polák vyhrál stylem start - cíl před Zdeňkem Čermákem na kterého neustále dotíral domácí Petrakovits.
V D2 vyhrál dvě jízdy Roman Častoral, čímž si zajistil nejlepší startovní pozici. Start se mu však nepovedl, do čela šel Thörjesson, vrátil tak našemu jezdci porážku ze Sosnové a opět zaujal vedoucí pozici průběžné klasifikace.
Divize 1
1.Hansen Kenneth | Citroën C4 T16 4x4 |
2. Larsson Lars | Škoda Fabia T16 4x4 |
3. Kuypers Jos | Ford Focus T16 4x4 |
4. Bermingrud Morten | Citroën Xsara T16 4x4 |
5. Isachsen Sverre | Ford Focus T16 4x4 |
6. Rustad Tommy | Ford Focus T16 4x4 |
Průběžné pořadí: 1. Hansen (70), 2. Larsson (66), 3. Bermingrud (54), 4. Kuypers (53), 5. Rustad (47)
Divize 1A
1. Groblewski Krzysztof | VW Polo |
2. Čermák Zdeněk | Škoda Fabia |
3. Petrakovits Christian | Seat Ibiza |
4. Jespersen Morten | Peugeot 106 |
5. Veverka Václav | Peugeot 206 |
6. Pinomäki Jussi | Renault Clio |
Průběžné pořadí: 1. Groblewski (61), 2. Keersmaecker (57), 3. Kalný (56), 4. Veverka (49), 5. Jespersen (47)
1. Thörjessen Mattias | Opel Astra OPC |
2. Častoral Roman | Opel Astra OPC |
3. Snoeijers Marcel | Renault Clio |
4. Slastad Tommy | Opel Astra OPC |
5. Kotek Tomáš | Honda Civic R-Type |
6. Ericsson Magnus | Honda Civic R-Type |
Průběžné pořadí: 1. Thörjesson (72), 2. Častoral (71), 3. Ericsson (50), 4. Kotek (34), 5. Snoeijers (34)
Jinřich Lasík, 15.6.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout