Fordy kralovaly v tureckém bahně
Ani angažování zkušeného Colina McRaee nebylo Citroënu nic platné, aby se pokusil zaútočit na Grönholma a ztížit mu cestu za mistrovským titulem. Na bahnité trati Turecké rallye byl k neporažení a nyní, když zbývají ještě tři soutěže, nezbývá Finovi nic jiného než vyhrávat a čekat jestli se zraněný Loeb uzdraví.
Ani druhý den nebyl jiný. Po slunečném dopoledni přívalové deště opět proměnily tratě v bažinu. V jednu chvíli se dokonce snášely na cesty v horách sněhové vločky a kroupy, a pokryly je během okamžiku ledem. Neustále se měnící podmínky byly prověrkou připravenosti při výběru pneumatik. Grönholm začal druhý sice druhým časem, ale další dvě zkoušky vyhrál a zvýšil náskok na 43 s, pak znovu zaútočil Solberg. Bohužel však naposledy. V předposlední zkoušce druhého dne spadl do příkopu a bylo na nadějích. Tato zkouška se stala osudnou také pro Jana Kopeckého, který spadl do hluboké rokle. Ze zničené Fabie však vystoupili se Schovánkem nezraněni. Tím si vybrali kalich hořkosti do dne. Nedokončili totiž ani první den, když si šesté zkoušce škrtli o můstek a záhy zůstali na trati stát s poškozeným spojovacím hřídelem.
V okamžiku, kdy se Grönholm dozvěděl o odstoupení Solberga, ihned zvolnil a spokojil se až s třetím časem za Sordem a výborně jedoucím krajanem Katajamäkim. „Je lepší být hodně vpředu, než mít náskok jen 30 sekund. Věřím si a auto je odolné, ale jeden nikdy neví. Petter jel rychle a musel jsem bedlivě sledovat jeho časy. Odpoledne byly podmínky opět noční můrou. Na kluzké trati nebylo možné ani zastavit. Když jsem viděl kroupy, nemohl jsem tomu uvěřit. Se všemi těmi kluzkými kameny uvnitř zatáček jsem si celé odpoledne připadal jako na bruslích," objasňoval podmínky vedoucí muž. Hirvonen si během dne upevňoval třetí pozici a po odstoupení Solberga poskočil o příčku výše o 40,4 sekundy před Hennigem Solbergem. „Odpoledne byly tratě strašné. Bylo na nich tolik bláta a vody, že to bylo jako jízda po ledu na slickách. Na nejhorším úseku jsem dvakrát málem vyjel mimo trať a tak jsem usoudil, že je čas zpomalit". McRae na sedmém místě již ztrácel takřka 4 minuty. Ze škodovek si vedl stále nejlépe Duval, který stejně jako Aigner zajel čtvrtý čas.
Do závěrečné etapy s třemi zkouškami vyrážel Grönholm s náskokem 2 minut před Hirvonenem a oba jezdci s Fordy neměli důvod riskovat. A tak první zkoušku vyhrál Duval se Škodou, další dvě Petter Solberg, který využil systému SupeRallye a pokračoval dále v soutěži. Grönholm nakonec vyhrál pět zkoušek, Solberg 7, Hirvonen 2 a Sordo i Duval po jedné. „Druhá etapa byla jednou z nejhorších, jsem v MS zažil. Byla to těžká rally se spoustou bláta a velmi se mi ulevilo, když jsem mohl po odstoupení Pettera Solberga o něco zpomalit", zhodnotil rallye Marcus Grönholm, který vyhrál už svoji 23. světovou rallye.
Za továrními Fordy se z třetího místa radoval H.Solberg, zatímco o 4. místo se bojovalo až do samého závěru. Ale body si nepřipsali ani Katajamäki ani Atkinson, ale Pons s třetím Citroënem Kronos. Všechny tři škodovky dokončily soutěž na 9. až 11. místě v pořadí Duval, Aigner a Rovanpera. Tolik štěstí neměl Colin McRae, jenž odstoupil ze soutěže v poslední zkoušce pro poruchu motoru. Tajný tip tak Kronosu zatím nevyšel a s napětím můžeme očekávat, zda dostane Skot šanci ještě v dalších rallye, místo Loeba.
Dvojího vítězství dosáhl tým BP-Ford naposledy v roce 2004 v Mexiku. Tím se Ford posunul do vedení v šampionátu značek a Grönholm snížil ztrátu na Loeba na 25 bodů. Třináctý podnik šampionátu připravil pro posádky nejriskantnější tratě, jaké nebyly v MS již dlouho k vidění. Přívalové deště změnily tratě v pohoří Toros doslova v bažiny. Další info a foto na http://www.ewrc.cz/
1. Grönholm - Rautianen | Ford Focus WRC | 3:28.16,5 |
2. Hirvonen - Lehtinen | Ford Focus WRC | +2.23,4 |
3. Solberg H. Menkerud | Peugeot 207 WRC | +3.06,0 |
4. Pons - Del Barrio | Citroën Xsara WRC | +3.27,4 |
5. Katajamäki - Ajanne | Ford Focus WRC | +3.28,5 |
6. Atkinson - MacNeall | Subaru Impreza | +3.36,5 |
7. Sordo - Marti | Citroën Xsara WRC | +4.24,8 |
8. Stohl - Minor | Peugeot 207 WRC | +4.30,3 |
9. Duval - Pivato | Škoda Fabia WRC | +6.57,4 |
10.Aigner - Wicha | Škoda Fabia WRC | +6.57,4 |
Průběžné pořadí: 1. Loeb (112), 2. Grönholm (87), 3. Hirvonen (47), 4. Sordo (43), 5. Stohl (34)
Jindřich Lasík, 16.10.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout