Ford chce v Monte Carlu uspět
Méně než sedmdesát dní po ukončení loňského ročníku mistrovství světa FIA v rallye se kolotoč světového šampionátu opět roztáčí. Po tříleté absenci se do kalendáře vrací Rallye Monte Carlo, v němž se představí i Martin Prokop s Fordem Fiesta WRC.
Vedle vozů továrního týmu Ford, který se představí v nové podobě, figuruje na startovní listině rovněž sedm privátně nasazených speciálů Ford Fiesta RS WRC (Tanak, Novikov, Delecour, Wilson, H.Solberg) V jednom z nich bude sedět česká posádka Martin Prokop / Zdeněk Hrůza z týmu Czech Ford National Team.
Nové zbarvení vozů továrního týmu Ford má symbolizovat změny v jezdecké sestavě. Finskou dvojici Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila doplní bývalý mistr světa Petter Solberg se spolujezdcem Chrisem Pattersonem.
Největšími soupeři bude opět tým Citroën včele se Sebastienem Loebem a Mikko Hirvonenem (doplní je ještě Neuiviile za juniorský tým) s vozy Citroën DS3 WRC. Na startu se objeví i tým Mini (Sordo, Campana) a také dvě Škody Octavia S2000, s nímiž za VW Motorsport pojedou Ogier a Abbring v rámci přípravy na nové VW Polo WRC.
Rallye Monte Carlo (17. až 22. ledna) se organizačně vymyká běžnému formátu moderních soutěží světového šampionátu. Na posádky čeká během pěti dní více než 433 kilometrů. Jedná se tedy o nejdelší soutěž v MS od keňské rallye Safari z roku 2002.
Soutěž bude zahájena ve městě Valence (jihozápadně od Grenoblu) a postupně zamíří k jihu, do Monaka. Převažujícím povrchem je asfalt a silnice nejsou extrémně technicky náročné. Rallye Monte Carlo však platí za jednu z nejtěžších soutěží světa kvůli nepředvídatelnému počasí. Suchý asfalt se střídá s ledem, sněhem a tekoucí vodou, to vše mnohdy v rámci jediné rychlostní zkoušky. O výsledku proto může rozhodnout volba pneumatik.
Šestadvacetiletý Latvala startoval v Monte Carlu již čtyřikrát a doufá, že letos bude těžit z jistoty, již nabyl na asfaltu ve druhé polovině loňského ročníku MS. „Myslím, že jsem na asfaltu konkurenceschopnější než dříve. Máme všechny předpoklady pro úspěšný rok – silný tým, skvělé auto a dva dobré jezdce. Musíme to vše dát dohromady, a pokud to dokážeme po celou sezónu, můžeme bojovat o mistrovský titul mezi jezdci i týmy. U Fordu jezdím už několik let, ale věřím, že letos máme největší šanci vyhrát.“
Naopak Solberg je v horách nad Azurovým pobřežím téměř jako doma, na „Monte“ startoval již osmkrát. Po příchodu k Fordu stihl s Fiestou RS WRC pouze dva dny testování, ale nemyslí si, že by kvůli tomu byl v nevýhodě.
Český jezdec Martin Prokop absolvuje v Monte Carlu premiéru v nejvyšší úrovni světové rallye, když loňský start na Britské rallye znamenal spíše generální zkoušku. Prokop změnil pro sezónu 2012 nejen kategorii a vůz (z Fiesty S2000 přesedlal na Fiestu RS WRC), ale také spolujezdce. Na křivolakých silničkách jihovýchodní Francie ho bude poprvé navigovat Zdeněk Hrůza.
JL, 18.1.2012
Nové zbarvení vozů továrního týmu Ford má symbolizovat změny v jezdecké sestavě. Finskou dvojici Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila doplní bývalý mistr světa Petter Solberg se spolujezdcem Chrisem Pattersonem.
Největšími soupeři bude opět tým Citroën včele se Sebastienem Loebem a Mikko Hirvonenem (doplní je ještě Neuiviile za juniorský tým) s vozy Citroën DS3 WRC. Na startu se objeví i tým Mini (Sordo, Campana) a také dvě Škody Octavia S2000, s nímiž za VW Motorsport pojedou Ogier a Abbring v rámci přípravy na nové VW Polo WRC.
Rallye Monte Carlo (17. až 22. ledna) se organizačně vymyká běžnému formátu moderních soutěží světového šampionátu. Na posádky čeká během pěti dní více než 433 kilometrů. Jedná se tedy o nejdelší soutěž v MS od keňské rallye Safari z roku 2002.
Soutěž bude zahájena ve městě Valence (jihozápadně od Grenoblu) a postupně zamíří k jihu, do Monaka. Převažujícím povrchem je asfalt a silnice nejsou extrémně technicky náročné. Rallye Monte Carlo však platí za jednu z nejtěžších soutěží světa kvůli nepředvídatelnému počasí. Suchý asfalt se střídá s ledem, sněhem a tekoucí vodou, to vše mnohdy v rámci jediné rychlostní zkoušky. O výsledku proto může rozhodnout volba pneumatik.
Šestadvacetiletý Latvala startoval v Monte Carlu již čtyřikrát a doufá, že letos bude těžit z jistoty, již nabyl na asfaltu ve druhé polovině loňského ročníku MS. „Myslím, že jsem na asfaltu konkurenceschopnější než dříve. Máme všechny předpoklady pro úspěšný rok – silný tým, skvělé auto a dva dobré jezdce. Musíme to vše dát dohromady, a pokud to dokážeme po celou sezónu, můžeme bojovat o mistrovský titul mezi jezdci i týmy. U Fordu jezdím už několik let, ale věřím, že letos máme největší šanci vyhrát.“
Naopak Solberg je v horách nad Azurovým pobřežím téměř jako doma, na „Monte“ startoval již osmkrát. Po příchodu k Fordu stihl s Fiestou RS WRC pouze dva dny testování, ale nemyslí si, že by kvůli tomu byl v nevýhodě.
Český jezdec Martin Prokop absolvuje v Monte Carlu premiéru v nejvyšší úrovni světové rallye, když loňský start na Britské rallye znamenal spíše generální zkoušku. Prokop změnil pro sezónu 2012 nejen kategorii a vůz (z Fiesty S2000 přesedlal na Fiestu RS WRC), ale také spolujezdce. Na křivolakých silničkách jihovýchodní Francie ho bude poprvé navigovat Zdeněk Hrůza.
JL, 18.1.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









