Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford chce světový titul už na Novém Zélandu

Šance získat titul mistra světa v hodnocení značek již po Rally Nový Zéland se otevírají továrnímu týmu Ford. Do předposledního podniku se vydává se náskokem 16 bodů.

Devatenáctibodová výhoda po skončení soutěže 

by znamenala, že do následující Britské Rally by Ford nastupoval jako již mistr světa roku 2006. Jednoduchá matematika říká, že na Novém Zélandu potřebuje musí získat o tři body více, než Kronos Citroen. 



Již nyní může BP-Ford se spokojeností bilancovat dosavadní průběh sezony. K pěti vítězstvím Marcuse Grönholma přidal v Austrálii svůj první triumf v kariéře i Mikko Hirvonen. Šest prvních míst znamená pro Ford již v tuto chvíli nejúspěšnější sezonu v dosavadní historii v rally sportu.

Oproti loňsku se změnila trať, kudy soutěž povede, a tak budou podmínky pro všechny posádky téměř neznámé. To neplatí pro povrch a charakter tratí, které si většina pilotů zamilovala. Hladké cesty umožňují rychlou jízdu bez obav o mechanické poškození podvozkových částí vozu.

Na jižní polokouli je v tuto dobu jaro a pravděpodobnost deště je velmi vysoká. Na mokrých tratích mají lepší přilnavost vozy, vyrážející mezi prvními. Pro Grönholma, který při absenci Loeba vyrazí jako první, by mohl páteční déšť znamenat výhodu. Fin startuje na Novém Zélandě již podeváté, přičemž třikrát zvítězil.

„Samozřejmě bych chtěl vyhrát, protože do každé soutěže nastupuji s tímto cílem. Mojí prioritou budou body pro tým do hodnocení značek. A možná se mi podaří obojí! Budu muset být trochu opatrnější, než jsem byl v Austrálii, kde jsem havaroval. Musím se vyvarovat jakékoli hloupé chyby. Bude to pro každého úplně nová soutěž. Pár erzet jsem jel v roce 1998, ale většina z nich se od té doby změnila. Jsem si jistý, že nové úseky budou stejně dobré jako ty staré.“

Mikko Hirvonen jen dodává: „Když jsem už jednou vyhrál, jsem si jistý, že mohu o vítězství bojovat znovu. Chci dokázat, že Austrálie nebyla jednorázová záležitost a že s Marcusem a Sebem mohu o vavříny bojovat. Na Novém Zélandu musím myslet na náš boj o titul ve značkách. Nesmím riskovat ztrátu bodů kvůli tomu, že bych jel příliš tvrdě.“


Citroën stále bez Loeba

Poprvé od Kypru se představí kompletní tým Kronos 

Citroen, i když se Loeb zúčastní pouze seznamovacích jízd a na startu se ještě neobjeví. Obhlídka tratí se mu hodí, neboť letos se jede po pozměněné trati. Poté se vrátí do Evropy, aby doléčil a dokončil rehabilitaci zraněného ramene. 



Proto tým svěřil obě Xsary opět španělským mladíkům Ponsovi (startoval zde dvakrát s produkčním vozem) a Sordomu (jede poprvé). Široké a kluzké štěrkové cesty Xsaře vyhovují, na suchu ovlivňuje výsledky množství štěrku na trati, resp. vrstva, kterou projíždějící vozy odhrnou.

Úkol Kronosu v MS jezdců je naplněn, a proto bude tým v předposlední rallye letošní sezony bez většího tlaku. Chce však obstát co nejlépe, aby si udržel šanci na boj v Poháru konstruktérů, který může vyvrcholit až ve Walesu.

Marc Van Dalen: „ Po Austrálii měl Séb již třetí titul v kapse a po všech obavách o dobrý výsledek jsme byli šťastni. Kronos byl vybrán Citroënem pro obhajobu koruny a své poslání splnil. Loeb a Elena s osmi prvenstvími a čtyřmi druhými místy ve dvanácti podnicích potvrdili třetí titul šampiónů po sobě.

Marc Van Dalen: „Xevi a Dani byli šťastní, že mohli pracovat ve stejném týmu jako Sébastien, který byl tím nejlepším možným učitelem. V tomto motivujícím prostředí se zlepšovali, což považuji za jeden z nejdůležitějších momentů sezony. Xevi v Austrálii ukázal, že Xsaru s číslem jedna řídil právem. Zcela naplnil naše očekávání, když akceptoval úkol zbrzdit Marcuse Grönholma před útokem na stupně vítězů“.

Xevi Pons: „Od Kypru se cítím skvěle. Když mě Marc Van Dalen a Guy Fréquelin pověřili získáváním bodů pro tým, dalo mi to hodně energie. Po absenci v Japonsku jsem se snažil vybojovat sidalší šanci. Bylo to od nich fair, že mi ji po Sébovi dali na základě mých výsledků v Turecku. Když vám dá důvěru vedení týmu, jakým je Kronos, musíte poděkovat jen dobrými výsledky.

Uznávám úsilí Van Dalena a Jean-Peirre Mondrona, inženýrů, mechaniků, dalších členů týmu během celé sezony. Když jsem viděl radost každého z nich, pomyslel jsem si jen – stálo to za to. Séb je číslem jedna, nejúspěšnějším pilotem v historii a navíc obklopený nejlepšími profesionály“.

Celkem je soutěž rozdělena do sedmnácti  

měřených úseků o celkové délce 358,48 kilometrů. Včetně přejezdů měří Novozélandská Rally 1354,26 kilometrů.

Vedle zmíněných jezdců bude pozornost soustředěna ještě také na Pettera Solberga a 

Chrise Atkinsona na továrních vozech Subaru Impreza WRC, světovou špičku doplní ještě Manfred Stohl a Hennig Solberg s Peugeoty 307 WRC. Zajímavostí bude bezpochyby start motocyklového šampiona Valentina Rossiho na Subaru Impreza WRC.



AH, 16.11.2006




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar