Ford Focus pro závody na okruzích
Na ženevském autosalonu byl k vidění nový Ford Focus v modifikaci pro závody cestovních vozů na okruzích. Již za několik týdnů se postaví na start svého prvního závodu v britském Brands Hatch, kde se jede úvodní kolo britského šampionátu cestovních vozů BTCC.
Vůz vyvinula společnost Arena International Motorsport za technické podpory Fordu. Jedná se o první produkt nové globální iniciativy Fordu, zaměřené na podporu privátních závodních týmů z celého světa. Závodní speciál třídy S2000 vychází z Focusu.
Tým Aon firmy Arena International Motorsport úspěšně působil v seriálu BTCC s vozem založeným na Focusu ST předchozí generace. Pouhých osmnáct měsíců po debutu s ním Tom Chilton vybojoval titul šampiona jak mezi nezávislými jezdci, tak v hodnocení nezávislých týmů. Nový Focus týmu Aon by měl startovat ve všech deseti kolech letošního ročníku BTCC.
Vůz týmu Aon svědčí o flexibilitě takto pojaté platformy. V BTCC bude Focus startovat s přeplňovaným motorem Ford 2.0, zatímco jinde ve světě budou týmy v místních závodních sériích používat motory EcoBoost 1.6 dle mezinárodních předpisů FIA.
Arena International Motorsport i další týmy se pod vedením Fordu spojily a přispěly každý svým dílem k vývoji nového závodního vozu. Ford poskytl data, moderní nástroje, testovací zázemí a sériové díly, čímž přispěl k zefektivnění vývoje i k vyšší konkurenceschopnosti výsledného produktu. Kromě BTCC se nový Focus může objevit v mnoha národních či regionálních šampionátech, jako je například čínské mistrovství cestovních vozů.
JL, 14.11.2011
Tým Aon firmy Arena International Motorsport úspěšně působil v seriálu BTCC s vozem založeným na Focusu ST předchozí generace. Pouhých osmnáct měsíců po debutu s ním Tom Chilton vybojoval titul šampiona jak mezi nezávislými jezdci, tak v hodnocení nezávislých týmů. Nový Focus týmu Aon by měl startovat ve všech deseti kolech letošního ročníku BTCC.
Vůz týmu Aon svědčí o flexibilitě takto pojaté platformy. V BTCC bude Focus startovat s přeplňovaným motorem Ford 2.0, zatímco jinde ve světě budou týmy v místních závodních sériích používat motory EcoBoost 1.6 dle mezinárodních předpisů FIA.
Arena International Motorsport i další týmy se pod vedením Fordu spojily a přispěly každý svým dílem k vývoji nového závodního vozu. Ford poskytl data, moderní nástroje, testovací zázemí a sériové díly, čímž přispěl k zefektivnění vývoje i k vyšší konkurenceschopnosti výsledného produktu. Kromě BTCC se nový Focus může objevit v mnoha národních či regionálních šampionátech, jako je například čínské mistrovství cestovních vozů.
JL, 14.11.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











