Ford Focus pro závody cestovních vozů
Na veletrhu Speciality Equipment Manufacturers Association (SEMA) v americkém Las Vegas oznámil Ford záměr podpořit vývoj závodního speciálu nové generace pro závody cestovních vozů, založeného na zcela novém Focusu.
Focus tak naváže na dlouholetou tradici, budovanou modely Escort, Capri, Mustang nebo Fiesta. „Na závodní scéně je obrovský zájem o nový Focus, který se dokonale hodí pro závody cestovních vozů,“ řekl Jost Capito, ředitel oddělení Global Performance Vehicles and Motorsports Business Development ve Fordu. „A co víc, díky spolupráci s privátními závodními týmy dosáhneme podpory, kterou bude Focus potřebovat, aby mohl vyhrávat.“
První ostrý start by měl nový okruhový Focus absolvovat v sezóně 2011 britského šampionátu cestovních vozů. Ale specifikace vozu umožní start v mnoha různých národních i regionálních podnicích, od čínského mistrovství cestovních vozů až po závod 24 hodin na Nürburgringu. Stejně jako Focus ST bude i závodní sourozenec poháněn přeplňovaným zážehovým motorem Ford EcoBoost™.
Privátní týmy pomáhají Fordu stanovit společnou technickou specifikaci závodního vozu, která by byla v souladu s předpisy FIA Super 2000 a zároveň by ji bylo možné snadno modifikovat pro jiné závodní třídy nebo kategorie.
Přednosti nového závodního vozu Focus se projeví nejen na závodních tratích, pocítí je rovněž budoucí majitelé zcela nového sportovního modelu Focus ST.
„Zvyk Fordu využívat motoristického sportu ke zdokonalování sportovních modelů bude v tomto případě velice zřejmý, protože vývoj Focusu se promítne i do připravovaného silničního modelu Focus ST,“ řekl Jost Capito. „Je to velmi podobný případ jako závodní Ford Racing Boss 302R – poznatky získané v souvislosti s jeho vývojem se odrazí v modelu Mustang Boss 302 modelového roku 2012.“
Sportovní Focus ST je vyvíjen jako globální model pro všechny světové trhy. Až v roce 2012 vyrazí na silnice, bude to vůbec poprvé, kdy Ford nabídne jeden ze svých vyhlášených sportovních modelů zákazníkům po celém světě.
JL, 11.10.2010
První ostrý start by měl nový okruhový Focus absolvovat v sezóně 2011 britského šampionátu cestovních vozů. Ale specifikace vozu umožní start v mnoha různých národních i regionálních podnicích, od čínského mistrovství cestovních vozů až po závod 24 hodin na Nürburgringu. Stejně jako Focus ST bude i závodní sourozenec poháněn přeplňovaným zážehovým motorem Ford EcoBoost™.
Privátní týmy pomáhají Fordu stanovit společnou technickou specifikaci závodního vozu, která by byla v souladu s předpisy FIA Super 2000 a zároveň by ji bylo možné snadno modifikovat pro jiné závodní třídy nebo kategorie.
Přednosti nového závodního vozu Focus se projeví nejen na závodních tratích, pocítí je rovněž budoucí majitelé zcela nového sportovního modelu Focus ST.
„Zvyk Fordu využívat motoristického sportu ke zdokonalování sportovních modelů bude v tomto případě velice zřejmý, protože vývoj Focusu se promítne i do připravovaného silničního modelu Focus ST,“ řekl Jost Capito. „Je to velmi podobný případ jako závodní Ford Racing Boss 302R – poznatky získané v souvislosti s jeho vývojem se odrazí v modelu Mustang Boss 302 modelového roku 2012.“
Sportovní Focus ST je vyvíjen jako globální model pro všechny světové trhy. Až v roce 2012 vyrazí na silnice, bude to vůbec poprvé, kdy Ford nabídne jeden ze svých vyhlášených sportovních modelů zákazníkům po celém světě.
JL, 11.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout