Ford Fiesta WRC - vývoj jeden naplno
Poté, co Mezinárodní automobilová federace (FIA) potvrdila technické předpisy mistrovství světa automobilových soutěží pro sezónu 2011, mohl Ford zrychlit další vývoj svého nového soutěžního speciálu.
Dohoda o specifikaci motorů, která vstoupí platnost od začátku příštího ročníku, umožnila společnostem Ford of Europe a M-Sport (partner Fordu pro soutěžní sport) pokročit ve vývoji nového vozu, založeného na velmi úspěšném sériovém modelu Ford Fiesta.
Světová rada motoristického sportu FIA oznámila zavedení přeplňovaných motorů 1.6, jež mohou vycházet ze sériových pohonných jednotek nebo být speciálně vyvinuty v souladu s technickými předpisy. Bylo to poslední rozhodnutí, které zbývalo učinit po loňském oznámení, že nová kategorie pro sezónu 2011 bude vycházet z předpisů třídy S2000.
Soutěžní vůz Ford pro světový šampionát 2011 ponese název Fiesta RS WRC a nahradí Focus RS WRC, který od svého debutu v roce 1999 vybojoval 42 vítězství, včetně mistrovských titulů z let 2006 a 2007 v hodnocení týmů. Na bodovaném umístění dokázal stanout v neuvěřitelných 121 soutěžích za sebou.
Fiesta RS WRC vychází ze soutěžním vozu Fiesta S2000 společnosti MSport, který byl představen v roce 2009 a zvítězil již na své první soutěži, legendární Rallye Monte Carlo letos v lednu. Oba vozy se budou výrazně lišit – nejen novým motorem 1.6, ale také po stránce vzhledu.
Konstruktéři společností Ford a M-Sport úzce spolupracují na vývoji nového přeplňovaného motoru 1.6 za přispění renomované francouzské firmy Pipo Moteur, specializované na ladění motorů. Budoucí hnací agregát vozu WRC vychází ze sériové jednotky Ford Duratec.
„Předpokládáme, že první jednotku dostaneme koncem července, což by umožnilo zahájit testování Fiesty RS WRC s novým přeplňovaným motorem 1.6 ke konci srpna. Do té doby bude tým testovat Fiestu S2000 s dvoulitrovým agregátem současného Focusu RS WRC, abychom získali představu o tom, jak se bude vůz chovat s přeplňovaným motorem.“
JL,26.3.2010
Světová rada motoristického sportu FIA oznámila zavedení přeplňovaných motorů 1.6, jež mohou vycházet ze sériových pohonných jednotek nebo být speciálně vyvinuty v souladu s technickými předpisy. Bylo to poslední rozhodnutí, které zbývalo učinit po loňském oznámení, že nová kategorie pro sezónu 2011 bude vycházet z předpisů třídy S2000.
Soutěžní vůz Ford pro světový šampionát 2011 ponese název Fiesta RS WRC a nahradí Focus RS WRC, který od svého debutu v roce 1999 vybojoval 42 vítězství, včetně mistrovských titulů z let 2006 a 2007 v hodnocení týmů. Na bodovaném umístění dokázal stanout v neuvěřitelných 121 soutěžích za sebou.
Fiesta RS WRC vychází ze soutěžním vozu Fiesta S2000 společnosti MSport, který byl představen v roce 2009 a zvítězil již na své první soutěži, legendární Rallye Monte Carlo letos v lednu. Oba vozy se budou výrazně lišit – nejen novým motorem 1.6, ale také po stránce vzhledu.
Konstruktéři společností Ford a M-Sport úzce spolupracují na vývoji nového přeplňovaného motoru 1.6 za přispění renomované francouzské firmy Pipo Moteur, specializované na ladění motorů. Budoucí hnací agregát vozu WRC vychází ze sériové jednotky Ford Duratec.
„Předpokládáme, že první jednotku dostaneme koncem července, což by umožnilo zahájit testování Fiesty RS WRC s novým přeplňovaným motorem 1.6 ke konci srpna. Do té doby bude tým testovat Fiestu S2000 s dvoulitrovým agregátem současného Focusu RS WRC, abychom získali představu o tom, jak se bude vůz chovat s přeplňovaným motorem.“
JL,26.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout