Ford Fiesta RS WRC - premiéra na Arctic rally
Nový Ford Fiest RS WRC pro mistrovství světa v rallye u v týmových barvách odhalili na výstavě Autosport International Racing Car Show v britském Birminghamu jezdec Mikko Hirvonen a sportovní ředitel Ford of Europe Gerard Quinn. Bude startovat pod názvem Ford Abu Dhabi World Rally Team.
Nový soutěžní speciál Fordu pro mistrovství světa vychází z obchodně velmi úspěšného modelu Fiesta a jeho vývoj probíhal ve spolupráci Ford of Europe a specializované britské firmy M-Sport, která je dlouholetým partnerem značky Ford ve světě automobilových soutěží. Základem se stala Fiesta S2000, která v lednu 2010 zvítězila v legendární Rallye Monte Carlo a během sezóny si připsala řadu dalších úspěchů v národních i mezinárodních šampionátech.
Fiesta RS WRC bude psát novou éru světového šampionátu, který se od této sezóny řídí novými pravidly, zaměřenými na snižování nákladů. Vůz má pohon všech čtyř kol a přeplňovaný motor o objemu 1,6 l, vycházející z nové řady pohonných jednotek Ford EcoBoost pro silniční modely Ford.
Úplná specifikace vozu bude k dispozici začátkem února. Svůj soutěžní debut absolvuje Fiesta RS WRC na švédské rallye, která je úvodním podnikem letošního ročníku mistrovství světa a jede se ve dnech 10. až 13. února 2011.
Debut v Laponsku
V rámci závěrečného předsezónního testování absolvují obě finské posádky týmu Ford Abu Dhabi vždy po jedné etapě této soutěže, která se jede na sněhu a ledu a základnu má ve městě Rovaniemi.
Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen nastoupí v zahajovací etapě, zatímco druhý den je vystřídají Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila. Uzavře se tak rozsáhlý vývojový a testovací program vozu, který čeká jeho první start v mistrovství světa FIA již za necelý měsíc, na Švédské rallye (10. až 13. února).
Arktická rallye je úvodním podnikem finského mistrovství v automobilových soutěžích. Páteční etapa obsahuje pět rychlostních zkoušek o délce 98,47 km, zatímco v sobotu čeká na posádky stejný počet měřených testů, ale tentokrát o délce 132,99 km.
Ředitel týmu zdůraznil, že vůz startuje ve Finsku čistě za účelem testování. „Fiesta RS WRC najezdila za uplynulé čtyři nebo pět měsíců tisíce testovacích kilometrů. Z hlediska poznatků, jež lze o voze získat, však tradiční test nedokáže zcela nahradit skutečnou soutěž. Proto věříme, že účast v Arktické rallye bude před Švédskem ideální přípravou pro tým i pro jezdce.“
Hirvonen, který v Arktické rallye startoval již v letech 2001 a 2002, k ní říká: „Soutěž má úžasnou arktickou atmosféru, kterou je těžké vysvětlit, pokud ji člověk nezažil. Jsou zde vynikající zimní podmínky a rychlostní zkoušky jsou rychlé, někdy však docela technické. Je to ideální místo pro testování před Švédskem a jsem nadšený, že tým opět zavítá do mé rodné země.“
Fiesta RS WRC bude psát novou éru světového šampionátu, který se od této sezóny řídí novými pravidly, zaměřenými na snižování nákladů. Vůz má pohon všech čtyř kol a přeplňovaný motor o objemu 1,6 l, vycházející z nové řady pohonných jednotek Ford EcoBoost pro silniční modely Ford.
Úplná specifikace vozu bude k dispozici začátkem února. Svůj soutěžní debut absolvuje Fiesta RS WRC na švédské rallye, která je úvodním podnikem letošního ročníku mistrovství světa a jede se ve dnech 10. až 13. února 2011.
Debut v Laponsku
V rámci závěrečného předsezónního testování absolvují obě finské posádky týmu Ford Abu Dhabi vždy po jedné etapě této soutěže, která se jede na sněhu a ledu a základnu má ve městě Rovaniemi.
Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen nastoupí v zahajovací etapě, zatímco druhý den je vystřídají Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila. Uzavře se tak rozsáhlý vývojový a testovací program vozu, který čeká jeho první start v mistrovství světa FIA již za necelý měsíc, na Švédské rallye (10. až 13. února).
Arktická rallye je úvodním podnikem finského mistrovství v automobilových soutěžích. Páteční etapa obsahuje pět rychlostních zkoušek o délce 98,47 km, zatímco v sobotu čeká na posádky stejný počet měřených testů, ale tentokrát o délce 132,99 km.
Ředitel týmu zdůraznil, že vůz startuje ve Finsku čistě za účelem testování. „Fiesta RS WRC najezdila za uplynulé čtyři nebo pět měsíců tisíce testovacích kilometrů. Z hlediska poznatků, jež lze o voze získat, však tradiční test nedokáže zcela nahradit skutečnou soutěž. Proto věříme, že účast v Arktické rallye bude před Švédskem ideální přípravou pro tým i pro jezdce.“
Hirvonen, který v Arktické rallye startoval již v letech 2001 a 2002, k ní říká: „Soutěž má úžasnou arktickou atmosféru, kterou je těžké vysvětlit, pokud ji člověk nezažil. Jsou zde vynikající zimní podmínky a rychlostní zkoušky jsou rychlé, někdy však docela technické. Je to ideální místo pro testování před Švédskem a jsem nadšený, že tým opět zavítá do mé rodné země.“
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout