Finále EDDA Cupu do vrchu na Živohošti
O víkendu na Staré Živohošti vyvrcholí posledním závodem letošní sezóna nezávislé série závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. Poslední závod na tradiční trati, je také vždy bohatě navštěvovaný příznivci motoristického sportu.
V současné době je přihlášeno 114 závodníků a po zkušenostech z předchozích ročníků lze předpokládat, že do uzávěrky závodu se naplní limit startujících stanovený s ohledem na propustnost tratě. Nabitá startovní listina slibuje napínavé závody.
V posledním závodě se bude bojovat nejen o umístění v jednotlivých třídách, kde je sice skoro ve všech rozhodnuto o mistru, ale bude se bojovat o umístění na dalších místech, kromě toho se na už jisté mistry budou chtít ostatní vytáhnout. Nerozhodnuto není ve dvou nejsilnějších třídách.
V produkčních vozech je zatím první obhájce titulu Martin Lev na Subaru, ale vrchařská legenda Jiří Hák na Mitsubishi Lancer ještě teoretickou šanci na Živohošti mít bude. V nejsilnějších závodních speciálech dělí Tomáše Kučeru na Mitsubishi Lancer od prvního Tomáše Koška závodícího také s Lancerem, jen deset bodů.
Rušno je i na špici absolutního pořadí podle koeficientu, kde se bude rozhodovat až do poslední chvíle. Zatím vede Ivo Král, jasný mistr třídy historických dvoulitrů, kterého pronásledují Miroslav Černý mistr závodních šestnáctistovek a Tomáš Omelka mistr produkčních šestnáctistovek. V absolutním pořadí jde i o další místa, neboť mezi nejlepších osmnáct závodníků bude rozděleno přes 400 000 KČ.
Závody se uskuteční na trati ze Staré Živohošti, kde v areálu Hotelu Atlantida našlo zázemí depo závodních strojů, do Křeničné. Trať na 2 500 metrech překonává převýšení 105 metrů a z bezpečnostních důvodů jsou na ní umístěny dva retardéry.
V sobotu začíná program závodu v půl deváté první ze dvou tréninkových jízd. Tréninky vyplní dopolední program. Po přestávce na oběd je start první závodní jízdy naplánován na 13:00. Po první závodní jízdě plynule naváže druhá a do hodiny po jejím skončení dojde před Hotelem Atlantida k vyhlášení nejlepších v jednotlivých třídách.
Pozor, nedělní program bude výjimečně odlišný. Naplánovány jsou tři závodní jízdy, kdy první bude, po tréninku od osmi hodin, startovat již v 9:45, druhá bude bezprostředně navazovat v 11:30 a start třetí závodní jízdy je naplánován na půl druhé odpoledne. Časový harmonogram se může operativně měnit podle průběhu závodu.
Jarda Malík
V posledním závodě se bude bojovat nejen o umístění v jednotlivých třídách, kde je sice skoro ve všech rozhodnuto o mistru, ale bude se bojovat o umístění na dalších místech, kromě toho se na už jisté mistry budou chtít ostatní vytáhnout. Nerozhodnuto není ve dvou nejsilnějších třídách.
V produkčních vozech je zatím první obhájce titulu Martin Lev na Subaru, ale vrchařská legenda Jiří Hák na Mitsubishi Lancer ještě teoretickou šanci na Živohošti mít bude. V nejsilnějších závodních speciálech dělí Tomáše Kučeru na Mitsubishi Lancer od prvního Tomáše Koška závodícího také s Lancerem, jen deset bodů.
Rušno je i na špici absolutního pořadí podle koeficientu, kde se bude rozhodovat až do poslední chvíle. Zatím vede Ivo Král, jasný mistr třídy historických dvoulitrů, kterého pronásledují Miroslav Černý mistr závodních šestnáctistovek a Tomáš Omelka mistr produkčních šestnáctistovek. V absolutním pořadí jde i o další místa, neboť mezi nejlepších osmnáct závodníků bude rozděleno přes 400 000 KČ.
Závody se uskuteční na trati ze Staré Živohošti, kde v areálu Hotelu Atlantida našlo zázemí depo závodních strojů, do Křeničné. Trať na 2 500 metrech překonává převýšení 105 metrů a z bezpečnostních důvodů jsou na ní umístěny dva retardéry.
V sobotu začíná program závodu v půl deváté první ze dvou tréninkových jízd. Tréninky vyplní dopolední program. Po přestávce na oběd je start první závodní jízdy naplánován na 13:00. Po první závodní jízdě plynule naváže druhá a do hodiny po jejím skončení dojde před Hotelem Atlantida k vyhlášení nejlepších v jednotlivých třídách.
Pozor, nedělní program bude výjimečně odlišný. Naplánovány jsou tři závodní jízdy, kdy první bude, po tréninku od osmi hodin, startovat již v 9:45, druhá bude bezprostředně navazovat v 11:30 a start třetí závodní jízdy je naplánován na půl druhé odpoledne. Časový harmonogram se může operativně měnit podle průběhu závodu.
Jarda Malík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout