Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Filip Mareš o úspěchu v Itálii

Činy, nikoliv slova, stojí za senzačním výkonem mladé posádky Filipa Mareše s Janem Hlouškem na předposledním díle FIA ERC Junior U27. S Peugeotem 208 R2 v barvách juniorského českého týmu porazila při Rally di Roma Capitale mimo jiné také obě tovární posádky Opelu a po zásluze zvítězila.

Při své premiérové sezóně v prestižním šampionátu FIA ERC Junior U27 tak získali již své čtvrté pódiové umístění a před finálovým podnikem v Lotyšsku se s dvoubodovým náskokem propracovali do čela průběžného hodnocení.


Italský podnik byl do evropského šampionátu zařazen poprvé, a jak sám jezdec říká, rovné podmínky pro všechny posádky, co do znalosti tratí, sehrály na jihu Evropy svou význačnou roli: „Po Rally Rzeszow se jednalo teprve o druhý podnik kalendáře, na kterém většina juniorů startovala vůbec poprvé a nikdo tak nemohl těžit ze znalosti tratí. O to více jsme se na soutěž těšili a věřili si na dobrý výsledek,“ vylíčil Filip své úvahy a pokračoval: „Po dvou druhých místech v Polsku a na Barum rally bylo jasné, že pokud se chceme naplno zapojit do boje o juniorský titul, musíme se v okolí Říma prát o vítězství.“


Své odhodlání patřit k nejrychlejším potvrzovali už od úvodních soutěžních kilometrů. Přesvědčivě zvítězili v obou průjezdech free practice a po zrušení kvalifikace vstoupili do závodu sérií druhých nejrychlejších časů. I přes ne zcela vhodnou volbu obutí pro druhou sobotní sekci, patřilo české posádce na konci první etapy, průběžné třetí místo, s minimálním odstupem na nejrychlejší. A byla to právě volba pneumatik, která v neděli ráno vyšla, a na vlhké trati své soupeře deklasovali. „I když tratě po nočních deštích pomalu osychaly, věřil jsem, že dokážu výhody měkké pneu zužitkovat a současně jet tak, abych je na více než třiceti kilometrech nejdelší RZ závodu nezničil. To se nám podařilo a během nedělního rána jsme se propracovali do vedení,“ popsal Filip posun do čela juniorů. Druhé, tentokrát už z většiny suché průjezdy, nebyly pro posádku o nic menší výzvou. I druhý průjezd 33 kilometrů dlouhé RZ s příznačným názvem „Big Caput Mundi“ ale dokázali opanovat a dvě zkoušky před koncem závodu ještě navýšili své vedení. „Věřil jsem, že pokud dokážeme tovární jezdce Opelu udržet za svými zády i po druhém průjezdu nejdelší zkoušky, máme na to v Římě zvítězit. Šli jsme do toho naplno a „rychlostku“ se nám podařilo vyhrát. V posledních dvou zkouškách jsme sice nemohli zrovna polevit, s náskokem jsme ale mohli přece jen trochu pracovat. Vše vyšlo skvěle a vítězství už jsme nepustili. Mám z něj obrovskou radost. Během celého závodu vše fungovalo téměř bezchybně a zisk ocenění Colin Mcrae FlatOut Trophy byl pro nás všechny třešničkou na dortu,“ neskrýval Filip spokojenost s výsledkem.


Dosavadní největší úspěch svých svěřenců hodnotil velmi pozitivně také manažer týmu Stanislav Kafka: „Vítězství v juniorské kategorii U27 a 12. místo absolutně je výsledek, který potvrzuje celoroční tvrdou práci celého týmu, ale hlavně naší posádky. Je zajímavé sledovat postup od absolutních nováčků v poli ME až na nejvyšší ze stupňů vítězů.



PR 28.9.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar