Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Filip Mareš na Šumavě s vypůjčenou Fabií

V cíli Valašské rally ještě vše nasvědčovalo tomu, že Filipa Mareše s Radovanem Buchou neuvidíme na domácích tratích několik měsíců. Jenže opouštět čelo šampionátu bez boje, to není nic pro pravé soutěžáky. A tak se rozjela série jednání, jejichž výsledkem je start Filipa s Radkem na blížící se Rallye Šumava.

Logistická náročnost účasti v evropském seriálu navíc znemožňuje start na českých závodech, které se konají v bezprostřední termínové blízkosti. To je i případ nadcházející Šumavy, pro kterou v týmu ACCR Entry Engineering nezbyla technika. Hned po Rallye Šumava odjíždí jeden vůz na Kanárské ostrovy, kde nás čeká druhý podnik ERC. „Naše druhá fabia je už připravená na šotolinovou Rally Poland, na kterou odjedeme ihned po návratu z Kanarů,“ vysvětlil Filip Mareš, proč účast na Šumavě původně nefigurovala v plánu.

O to hezčí dárek přineslo všem Filipovým příznivcům Velikonoční pondělí, kdy se posádka Filip Mareš – Radovan Bucha objevila v seznamu přihlášených na klatovskou soutěž pod křídly stáje Severa Motorsport.

Na Šumavě usednou do další Škody Fabie Rally2 evo, o jejíž přípravu se postará renomovaný tým Brynda Racing. „S Martinem Severou se známe ze společných testů v Bělé pod Bezdězem a rychle jsme v otázce našeho případného startu na Šumavě našli společnou řeč. Martin byl dokonce ochotný oželet v náš prospěch svůj vlastní start v soutěži, čehož si velmi vážím a děkuji mu za to. Také proto v Klatovech odstartujeme pod hlavičkou Severa Motorsport. Náš start na Šumavě podpořili i další partneři, v čele s Entry Enginnering a Pirelli Česká republika,“ vysvětlil pozadí klatovského startu Filip Mareš.

Martin Severa jeho slova doplnil: „Původně jsem na Šumavě plánoval po více než 20 letech návrat na tratě mistrovských soutěží. Když ale přišla myšlenka Filipova startu s mojí fabií, dlouho jsem se nerozmýšlel a návrat jsem odložil na Krumlov. Věřím, že Filip s Radkem pojedou s mým vozem stejně rychle, jako kdyby startovali se svou fabií. Na Valašce ukázali, že patří do absolutní české špičky a já věřím, že to potvrdí i na Šumavě.“

Na Mareše s Buchou čeká 12 zkoušek o délce 147 závodních kilometrů, na které vyrazí se startovním číslem 2. O první naznačení, jak budou rychlí v zapůjčeném voze, se postará v pátek v podvečer divácká rychlostní zkouška na Klatovském okruhu Čínov. „V autě jsem se svezl v sobotu a cítím se v něm velmi dobře. Bylo by krásné, kdybychom se stejně jako na Valašce zapojili do bojů o čelo závodu. Ale bez ohledu na to bude pro nás nejdůležitější najet před odjezdem na Kanáry důležité kilometry na asfaltu a nasbírat další zkušenosti s pneumatikami Pirelli,“ doplnil Filip.



PR 20.4.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar