Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Filip Mareš na Rally di Roma - od havárie k 8.místu

Krátce po startu českého rallyového šampionátu, se svého restartu dočkalo i mistrovství starého kontinentu, které o uplynulém víkendu hostila italská Rally di Roma Capitale. Na jejím startu nechyběla ani nově složená posádka Filipa Mareše a Radovana Buchy.

Úvodní podnik šampionátu přilákal na start doslova obří konkurenci, když startovní listinu zdobilo hned 45 vozů třídy RC2. Štěstí však naší posádce hned na úvod závodního víkendu nepřineslo. V pátek ráno Filip s Radkem ve velké rychlosti v průběhu druhého průjezdu Free practice havarovali a značně tak zkomplikovali situaci ohledně startu v samotném závodě. "Nehodu beru na sebe. Stalo se to v rychlé uskákané pasáži a asi by bylo snadné říci, že auto za velkou kompresí nezareagovalo tak, jak jsem očekával. Na to se ale nechci v žádném případě vymlouvat. V daném místě jsem nejel poprvé a situaci nevyhodnotil správně. Výsledkem bylo auto na střeše, navíc docela hluboko pod tratí. Měli jsme ale velké štěstí, že v místě kde jsme opustili trať, nebyly žádné velké stromy," uvědomoval si Filip Mareš a pokračoval: "I tak byla ale naše Fabia dost potlučená a problémem bylo už jen samotné vyproštění. To se naštěstí za pomoci jeřábu podařilo a mechanici Rexteamu se mohli pustit do práce. Brzy se naštěstí ukázalo, že by náš start v soutěži mohl být reálný a už ve večerních hodinách bylo auto po technické stránce zpět ve výborné kondici. Ještě jednou se za svou chybu celému týmu omlouvám a před jejich prací smekám," vyzdvihl práci Rexteamu osmadvacetiletý jezdec.


S ohledem na vynechanou kvalifikaci však startoval až na konci třetí desítky. Potížím se bohužel nevyhnuli ani v úvodní RZ. Filipa, stejně jako mnoho dalších jezdců, nachytala levotočivá „vracečka“ a náraz do břehu způsobil nejen poškození přední části vozu, ale především časovou ztrátu 20 vteřin. „Jestli jsem po páteční havárii měl pocuchané sebevědomí, chyba v úvodní RZ mě na čas srazila definitivně. Sám u sebe na to nejsem zvyklý a bylo hodně těžké za dané situace najít patřičnou sebedůvěru. Zpětně musím přiznat, že mě asi trochu svazovalo i vědomí toho, že jsem už v úvodu sezóny takhle zatížil rozpočet. Následující erzety jsem prodal a do lepšího tempa se dostal až v závěru dne. Oporu jsem měl tradičně v pneumatikách Michelin. To, že jsme byli po etapě desátí, jsem přesto považoval spíše za zázrak,“ hodnotil sebekriticky svůj výkon z úvodu soutěže Mareš.


V podstatně lepším světle se ale nesl druhý den závodu. Mareš s Buchou se rychlými časy prokousávali pořadím směrem vzhůru a závod nakonec dokončili na slušné 8. příčce. „V neděli jsme si alespoň trochu spravili chuť. Konkurence byla v Itálii obrovská, po celý závod panovaly navíc vysoké teploty. S Filipem se v autě stále sehráváme. To, že jsme nakonec skončili jen 30 vteřin od čtvrté pozice, považuji proto s ohledem na okolnosti za úspěch. Pro mě se jednalo o vůbec první zahraniční podnik ERC, navíc teprve druhý start ve voze R5. Jako posádku nás start v Itálii posunul o kus dopředu a ukázal nám oběma nedostatky, na kterých musíme zamakat,“ doplnil Mareše jeho osmačtyřicetiletý spolujezdec Radek Bucha.


„Díky spolupráci Entry Engineering a Škoda Motorsport, jsem navíc dostal možnost v Itálii spolupracovat s továrním car engineerem, čehož si nesmírně vážím. Naučil jsem se hodně - o autě, o pneumatikách, ale i o sobě a o rally jako takové. Letos jsem byl v jiné pozici, než při předchozích dvou startech a o to více zkušeností, si ze závodu odnáším. Rally di Roma Capitale mě zkrátka vyškolila,“ prozradil na závěr semčický jezdec.
V jenišovických dílnách Rexteamu, se nyní vše už pilně připravuje na další podnik MČR – Kowax Valmez Rally. Na té by posádka LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu, neměla se svým vozem chybět.



Hned od první zkoušky se ujal vedení Lukjanuk a svoji pozici se šesti vyhranými erzetami už nepustil. Smůlu měl hned v úvodu jeho největší soupeř Crugnola, který pak nastoupil až do druhé části. V ní ze sedmi posledních zkoušek zajel šestkrát nejlepší čas. Druhý v cíli Basso byl úspěšný třikrát a porazil tak mladého Solberga, jedoucího rovněž s VW Golf.


1.Lukyanuk – EremeevCitroën C3 R501:58:57.0
2.Basso – GranaiVW Polo Gti R5+00:00:16.1
3.Solberg – JohnstonVW Polo Gti R5+0:01:03.2
4.Breen – NagleHyundai i20 R5+00:01:57.0
5.Tempestini – ItuŠkoda Fabia R5+00:01:58.3
6.Llarena – FernandezCitroën C3 R5+00:02:15.9
7.Munster – LoukaHyundai i20 R5+00:02:20.5
8.Mareš – BuchaŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:02:26.0




PR + JL 31.7.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar