Filip Mareš boduje ve velkém mistrovství i rallysprintech
Filip Mareš s Radovanem Buchou neopouštějí medailovou vlnu, na kterou naskočili už na Rally Morava. Jejich pohárové žně nezastavila ani další dvojice soutěží, kde byly k mání jak body do Mistrovství ČR v rally, tak i do sprintové klasifikace, a pokračují v úspěšném tažení letošní sezonou.
Zatímco ve „velkém“ seriálu drží prozatímní druhé místo, v rámci jednodenních závodů končí první poločas jako suverénní lídři Poháru 2+.
Ve druhé polovině května se nejprve přesunuli do Českého Krumlova, kde navazovali na loňskou čtvrtou příčku. Bylo však zřejmé, že vzhledem k dosavadnímu průběhu sezony by je podobné umístění letos neuspokojilo. V úvodu připomněli, jak se Filipovi i jejich Toyotě GR Yaris Rally2 líbí zamotané „speciálky“ a po divácké rychlostní zkoušce na výstavišti v Českých Budějovicích šli do vedení. Chleba se však měl lámat až v noční sekci, před kterou celá špička s velkým napětím vzhlížela k obloze.
Správný nos na vývoj počasí byl tentokrát na straně konkurence, neboť voda nepřišla a Filip Mareš s Radkem Buchou ztratili na kombinaci slicků s pneumatikami do deště velmi citelných 15,8 sekundy. To před sobotním dnem otevíralo dvě možnosti. Buď se smířit s druhou příčkou a hájit ji před rychlou konkurencí, anebo jít do rizika a pustit se do nahánění vedoucí posádky.
Jelikož mají mnohem raději pojem závodníci než „dojížďáci“, rozhodli se pro druhou variantu a hned první sobotní „erzetu“ vyhráli. Vysoké nasazení si však přeci jen vybralo svoji daň a při prvním průjezdu kultovní RZ Malonty přišla dvě drobná zaváhání. Vůz i posádka naštěstí mohli pokračovat, půlminutová ztráta je sesadila na třetí místo, na kterém zůstali až do cíle. „Sice je z toho bedna, ale taková hořkosladká. Poté, co jsme si první den zkomplikovali možnost bojovat s Honzou Kopeckým, který jel fakt fantasticky, jsem byl na Malontech v jednom místě moc optimistický a udělali jsme hodiny. Potom jsem ještě kilometr před cílem trefil něco „v katu“ a dojížděli jsme na defektu, což nás bohužel stálo druhou příčku. Tohle všechno ale občas k rally patří a je to součást hry. No risk, no gain. Myslím, že rychlost nám nechyběla a příště se musíme vyvarovat chyb jak na trati, tak při volbě pneumatik,“ zhodnotil jihočeskou soutěž Filip Mareš, který je po dvou odjetých závodech Mistrovství ČR v rally stále na druhé pozici.
Jelikož pauza do Hustopečí se zdála být dlouhá a Filip s Radkem měli skvěle rozjetý i seriál jednodenních sprintrally, udělali maximum pro to, aby mohli startovat také na červnové Lak Racing Rallye Plzeň. Přestože bylo jasné, že v baště Václava Pecha se body nesbírají lehce, vývoj plzeňského sprintu zcela předčil jejich očekávání. Od prvních metrů se závodilo na mokru a v těchto podmínkách se ukázali v tom nejlepším světle. Důkazem je pět nejrychlejších časů za sebou a vytvořený náskok více než půl minuty na nejbližší pronásledovatele. Závěr sice přinesl komplikaci v podobě ukrutného lijáku, který výrazně zamíchal výsledkovou listinou,. „Masakr závod! Od rána vše probíhalo parádně a dařilo se nám budovat náskok, proto i když přišel v závěru velký ceďák a měli jsme pár horkých momentů, podařilo se nám vedení udržet. Pro nás to byl skvělý test, protože tratě jsme příliš neznali a jelo se opravdu na rozpis. Navíc jsme po dlouhé době odjeli celý závod na vodě, takže o autě i pneumatikách jsme se zase hodně naučili,“ radoval se Filip Mareš, jehož druhé letošní vítězství znamená slibnou výchozí pozici v tabulce Poháru 2
Další příležitostí, jak prodloužit unikátní šňůru šestnácti dojetých soutěží za volantem GR Yarisu Rally2, budou mít na jubilejní 20. Agrotec Petronas rally Hustopeče, která se uskuteční tento týden jako třetí dějství Mistrovství ČR v rally. „Hustopeče řadím spolu s domácí Bohemkou ke svým úplně nejoblíbenějším soutěžím. Vždy se těším i na u nás nepříliš tradiční šotolinové úseky a letos o to více, protože jsem v Hustopečích startoval naposledy před třemi lety. V roce 2019 jsem zde navíc vyhrál svůj dosud jediný závod MČR, takže jsem odhodlaný pokusit se v Hustopečích potvrdit naši rychlost z úvodu sezóny a ze všech sil zabojovat o celkové vítězství,“ doplnil Filip Mareš, který už v pátek v podvečer vyrazí na trať jihomoravské soutěže se startovním číslem 2
PR 19.6.2025
Ve druhé polovině května se nejprve přesunuli do Českého Krumlova, kde navazovali na loňskou čtvrtou příčku. Bylo však zřejmé, že vzhledem k dosavadnímu průběhu sezony by je podobné umístění letos neuspokojilo. V úvodu připomněli, jak se Filipovi i jejich Toyotě GR Yaris Rally2 líbí zamotané „speciálky“ a po divácké rychlostní zkoušce na výstavišti v Českých Budějovicích šli do vedení. Chleba se však měl lámat až v noční sekci, před kterou celá špička s velkým napětím vzhlížela k obloze.
Správný nos na vývoj počasí byl tentokrát na straně konkurence, neboť voda nepřišla a Filip Mareš s Radkem Buchou ztratili na kombinaci slicků s pneumatikami do deště velmi citelných 15,8 sekundy. To před sobotním dnem otevíralo dvě možnosti. Buď se smířit s druhou příčkou a hájit ji před rychlou konkurencí, anebo jít do rizika a pustit se do nahánění vedoucí posádky.
Jelikož mají mnohem raději pojem závodníci než „dojížďáci“, rozhodli se pro druhou variantu a hned první sobotní „erzetu“ vyhráli. Vysoké nasazení si však přeci jen vybralo svoji daň a při prvním průjezdu kultovní RZ Malonty přišla dvě drobná zaváhání. Vůz i posádka naštěstí mohli pokračovat, půlminutová ztráta je sesadila na třetí místo, na kterém zůstali až do cíle. „Sice je z toho bedna, ale taková hořkosladká. Poté, co jsme si první den zkomplikovali možnost bojovat s Honzou Kopeckým, který jel fakt fantasticky, jsem byl na Malontech v jednom místě moc optimistický a udělali jsme hodiny. Potom jsem ještě kilometr před cílem trefil něco „v katu“ a dojížděli jsme na defektu, což nás bohužel stálo druhou příčku. Tohle všechno ale občas k rally patří a je to součást hry. No risk, no gain. Myslím, že rychlost nám nechyběla a příště se musíme vyvarovat chyb jak na trati, tak při volbě pneumatik,“ zhodnotil jihočeskou soutěž Filip Mareš, který je po dvou odjetých závodech Mistrovství ČR v rally stále na druhé pozici.
Jelikož pauza do Hustopečí se zdála být dlouhá a Filip s Radkem měli skvěle rozjetý i seriál jednodenních sprintrally, udělali maximum pro to, aby mohli startovat také na červnové Lak Racing Rallye Plzeň. Přestože bylo jasné, že v baště Václava Pecha se body nesbírají lehce, vývoj plzeňského sprintu zcela předčil jejich očekávání. Od prvních metrů se závodilo na mokru a v těchto podmínkách se ukázali v tom nejlepším světle. Důkazem je pět nejrychlejších časů za sebou a vytvořený náskok více než půl minuty na nejbližší pronásledovatele. Závěr sice přinesl komplikaci v podobě ukrutného lijáku, který výrazně zamíchal výsledkovou listinou,. „Masakr závod! Od rána vše probíhalo parádně a dařilo se nám budovat náskok, proto i když přišel v závěru velký ceďák a měli jsme pár horkých momentů, podařilo se nám vedení udržet. Pro nás to byl skvělý test, protože tratě jsme příliš neznali a jelo se opravdu na rozpis. Navíc jsme po dlouhé době odjeli celý závod na vodě, takže o autě i pneumatikách jsme se zase hodně naučili,“ radoval se Filip Mareš, jehož druhé letošní vítězství znamená slibnou výchozí pozici v tabulce Poháru 2
Další příležitostí, jak prodloužit unikátní šňůru šestnácti dojetých soutěží za volantem GR Yarisu Rally2, budou mít na jubilejní 20. Agrotec Petronas rally Hustopeče, která se uskuteční tento týden jako třetí dějství Mistrovství ČR v rally. „Hustopeče řadím spolu s domácí Bohemkou ke svým úplně nejoblíbenějším soutěžím. Vždy se těším i na u nás nepříliš tradiční šotolinové úseky a letos o to více, protože jsem v Hustopečích startoval naposledy před třemi lety. V roce 2019 jsem zde navíc vyhrál svůj dosud jediný závod MČR, takže jsem odhodlaný pokusit se v Hustopečích potvrdit naši rychlost z úvodu sezóny a ze všech sil zabojovat o celkové vítězství,“ doplnil Filip Mareš, který už v pátek v podvečer vyrazí na trať jihomoravské soutěže se startovním číslem 2
PR 19.6.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout