Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

FESH FESH TEAM Tomáše Vrátného představil nový speciál

Ostravský dakarský FESH FESH TEAM se v závěru minulého týdne připravoval v polském Drawsku Pomorskiem na novou závodní sezónu. Vyzkoušel především nový závodní speciál, se kterým má záměr vyrazit na některou z dálkových rallye.

Vojenský polygon v Drawsku Pomorskiem, kde se pravidelně jezdí rallye Baja Poland, si pro prověření svých závodních speciálů zvolily dva týmy. Společně s ostravským týmem FESH FESH zde nové speciály testoval jeden z nejúspěšnějších dakarských týmů De Rooy.
Ostravský tým si kromě tradičního speciálu Tatra Jamal, přivezl také novinku. „Náš nový speciál je postavený na podvozku Tatra a má genetiku Fordu. Vzhledem k použitým komponentům je oficiální značka vozidla Ford“, představuje novinku majitel týmu a zároveň pilot Tomáš Vrátný. „Je to první vývojový stupeň ve stavbě další řady našich závodních speciálů. Rám je proti „jamalkám“ o něco kratší, kabina je posunuta kousek dál za přední nápravu. To dává posádce lepší jízdní komfort a vozidlu lepší stabilitu a ovladatelnost“, pokračuje v charakteristice Tomáš Vrátný.


Testování se účastnil také dakarský šampion Gerard De Rooy se dvěma speciály Iveco. Jeden z nich s pilotem Albertem Lloverou, andorským závodníkem, který se jako první paraplegik zúčastnil Rallye DAKAR v roce 2016 v týmu Tomáše Vrátného.


Závodní speciály ostravského týmu si vyzkoušeli také další závodníci, mezi kterými byla i Marcelina Zawadska, Miss Polska z roku 2011, která v letošním roce úspěšně absolvovala rallye Africa Eco Race. „Letošní ročník Rallye DAKAR byl pro naše kamiony velmi úspěšný. Posádka Tatry Jamal č. 521 P. Garrouste, S. Gospodarczyk, P. Vojkovský se umístila na 9. místě, posádka Tatry Jamal č. 510 R. Szustkowski, J. Kazberuk a F. Škrobánek na 18. místě. Chceme tedy dále spolupracovat se zkušenými zahraničními posádkami a poskytovat jim s naším servisem dokonalé zázemí“, nastiňuje záměry pro rok 2021 Tomáš Vrátný.
Charakteristika speciálu FORD CARGO EVO I




Délka: 6 100 mm
Šířka: 2 540 mm
Výška: 3 310 mm
Rozvor:4 290 mm
Hmotnost: 8 400 kg
Podvozek: Tatra 4x4
Motor: Renault DXi 13, 6 válců, max. výkon 920 koní
Převodovka: ZF, manuální, 16 +2 rychlostí
Karosérie: Ford Cargo 1848T, kapota Ford L8501
Brzdy: bubnové Tatra / Ferodo
Tlumiče: Donerre


PR 23.10.2020



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar