Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Evropský titul pro Lukáše Vojáčka se Subaru

Subaru pomalu, ale jistě bohužel už vyklidilo nebo vyklízí pole z evropských šampionátů a posledním mohykánem, který sbírá vavříny pro japonskou značku je Lukáš Vojáček. V roce 2018 získal se Subaru Impreza titul mistra Evropy ve skupině 1 produkčních vozů v závodech do vrchu a letos jej obhájil.

Bodování je pro laika trošku složité, neboť do kategorie I se počítají výsledky ze skupiny A, N, S20 a GT. V každé startují rozdílné automobil, jezdci sbírají body ve své skupině a ty se pak sčítají. Letos sváděl Lukáš Vojáček, jehož Subaru patří do skupiny A především souboj s Italem Lucou Zuurbierem s dvoulitrovou Hondou Civic, zatím co druhý vážný soupeř Antonio Migliuolou s Mitsubishi Lancer patří do skupiny N. Teoreticky by měli být ve výhodě jezdci s vozy třídy GT, jako jsou McLaren nebo Lamborghini. Ale většinou pro nedostatečný počet jezdců sbírají jen poloviční body.

Letošní šampionát začal netradičně ve Francii, pokračoval v Rakousku, Portugalsku, Španělsku, u nás závodem Ecce Homo ve Šternberku a první polovinu uzavřelo Německo. Pak se závodilo v Itálii, Slovensku, Polsku, Švýcarsku, Slovinsku a Chorvatsku. Z každé poloviny seriálu se jeden výsledek nezapočítává.

V první polovině vynechal Vojáček závod ve Francii, ale pak pětkrát vyhrál. Původně chtěl vyrazit i na nejdelší závod, sedmnáct kilometrů dlouhé Trento, ale po problémech s převodovkou ve Šternberku, Itálii oželel. „Na Ecce Homo nás v závěru druhé jízdy trápila převodovka, nešla zařadit trojka, ale jízdu jsem dokončil. Jenže dodavatel závodních převodovek, firma Kaps zkrachovala a najednou jsme neměli kolečka a museli vyrazit do bojů se sériovou. Vzhledem k náročnosti Trenta jsem se rozhodl raději nestartovat, protože sériová skříň by nemusela šedesát vracáků vydržet“, říká Lukáš Vojáček.

Tady se dostal evropského šampionátu do vedení Ital Zuurbier, s nímž sváděl Lukáš Vojáček v dalších kopcích souboj o desetinky sekundy, hlavně na Slovensku, Polsku a Švýcarsku. Ze dvou závodních jízd Ital vždy jednu vyhrál. Hodně těsný byl souboj právě v St.Ursanne, první jsem vyhrál o osm desetin sekundy, druhou prohrál o tři desetiny. Rozdíl v můj prospěch byl pět desetinek sekundy. Mojí výhodou jsou vyrovnané výkony, a tak jsem v součtu časů lepší,“ hodnotí sezonu Lukáš Vojáček.

Poslední dva závody ve Slovinsku a Chorvatsku jel už na jistotu, připsal si body za druhé a třetí místo, což mu stačilo na obhájení titulu Mistra Evropy. Navíc Antonio Migliuolo, suverén skupiny N, poslední závod nedokončil a skončil tak celkově druhý.

S čím vyrazí Lukáš Vojáček do příští sezony je zatím neznámé, má dojít ke změně technických předpisů, tak se nechme překvapit.


J.Lasík 8.10.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar