Evropský titul pro Lukáše Vojáčka se Subaru
Subaru pomalu, ale jistě bohužel už vyklidilo nebo vyklízí pole z evropských šampionátů a posledním mohykánem, který sbírá vavříny pro japonskou značku je Lukáš Vojáček. V roce 2018 získal se Subaru Impreza titul mistra Evropy ve skupině 1 produkčních vozů v závodech do vrchu a letos jej obhájil.
Bodování je pro laika trošku složité, neboť do kategorie I se počítají výsledky ze skupiny A, N, S20 a GT. V každé startují rozdílné automobil, jezdci sbírají body ve své skupině a ty se pak sčítají. Letos sváděl Lukáš Vojáček, jehož Subaru patří do skupiny A především souboj s Italem Lucou Zuurbierem s dvoulitrovou Hondou Civic, zatím co druhý vážný soupeř Antonio Migliuolou s Mitsubishi Lancer patří do skupiny N. Teoreticky by měli být ve výhodě jezdci s vozy třídy GT, jako jsou McLaren nebo Lamborghini. Ale většinou pro nedostatečný počet jezdců sbírají jen poloviční body.
Letošní šampionát začal netradičně ve Francii, pokračoval v Rakousku, Portugalsku, Španělsku, u nás závodem Ecce Homo ve Šternberku a první polovinu uzavřelo Německo. Pak se závodilo v Itálii, Slovensku, Polsku, Švýcarsku, Slovinsku a Chorvatsku. Z každé poloviny seriálu se jeden výsledek nezapočítává.
V první polovině vynechal Vojáček závod ve Francii, ale pak pětkrát vyhrál. Původně chtěl vyrazit i na nejdelší závod, sedmnáct kilometrů dlouhé Trento, ale po problémech s převodovkou ve Šternberku, Itálii oželel. „Na Ecce Homo nás v závěru druhé jízdy trápila převodovka, nešla zařadit trojka, ale jízdu jsem dokončil. Jenže dodavatel závodních převodovek, firma Kaps zkrachovala a najednou jsme neměli kolečka a museli vyrazit do bojů se sériovou. Vzhledem k náročnosti Trenta jsem se rozhodl raději nestartovat, protože sériová skříň by nemusela šedesát vracáků vydržet“, říká Lukáš Vojáček.
Tady se dostal evropského šampionátu do vedení Ital Zuurbier, s nímž sváděl Lukáš Vojáček v dalších kopcích souboj o desetinky sekundy, hlavně na Slovensku, Polsku a Švýcarsku. Ze dvou závodních jízd Ital vždy jednu vyhrál. Hodně těsný byl souboj právě v St.Ursanne, první jsem vyhrál o osm desetin sekundy, druhou prohrál o tři desetiny. Rozdíl v můj prospěch byl pět desetinek sekundy. Mojí výhodou jsou vyrovnané výkony, a tak jsem v součtu časů lepší,“ hodnotí sezonu Lukáš Vojáček.
Poslední dva závody ve Slovinsku a Chorvatsku jel už na jistotu, připsal si body za druhé a třetí místo, což mu stačilo na obhájení titulu Mistra Evropy. Navíc Antonio Migliuolo, suverén skupiny N, poslední závod nedokončil a skončil tak celkově druhý.
S čím vyrazí Lukáš Vojáček do příští sezony je zatím neznámé, má dojít ke změně technických předpisů, tak se nechme překvapit.
J.Lasík 8.10.2019
Letošní šampionát začal netradičně ve Francii, pokračoval v Rakousku, Portugalsku, Španělsku, u nás závodem Ecce Homo ve Šternberku a první polovinu uzavřelo Německo. Pak se závodilo v Itálii, Slovensku, Polsku, Švýcarsku, Slovinsku a Chorvatsku. Z každé poloviny seriálu se jeden výsledek nezapočítává.
V první polovině vynechal Vojáček závod ve Francii, ale pak pětkrát vyhrál. Původně chtěl vyrazit i na nejdelší závod, sedmnáct kilometrů dlouhé Trento, ale po problémech s převodovkou ve Šternberku, Itálii oželel. „Na Ecce Homo nás v závěru druhé jízdy trápila převodovka, nešla zařadit trojka, ale jízdu jsem dokončil. Jenže dodavatel závodních převodovek, firma Kaps zkrachovala a najednou jsme neměli kolečka a museli vyrazit do bojů se sériovou. Vzhledem k náročnosti Trenta jsem se rozhodl raději nestartovat, protože sériová skříň by nemusela šedesát vracáků vydržet“, říká Lukáš Vojáček.
Tady se dostal evropského šampionátu do vedení Ital Zuurbier, s nímž sváděl Lukáš Vojáček v dalších kopcích souboj o desetinky sekundy, hlavně na Slovensku, Polsku a Švýcarsku. Ze dvou závodních jízd Ital vždy jednu vyhrál. Hodně těsný byl souboj právě v St.Ursanne, první jsem vyhrál o osm desetin sekundy, druhou prohrál o tři desetiny. Rozdíl v můj prospěch byl pět desetinek sekundy. Mojí výhodou jsou vyrovnané výkony, a tak jsem v součtu časů lepší,“ hodnotí sezonu Lukáš Vojáček.
Poslední dva závody ve Slovinsku a Chorvatsku jel už na jistotu, připsal si body za druhé a třetí místo, což mu stačilo na obhájení titulu Mistra Evropy. Navíc Antonio Migliuolo, suverén skupiny N, poslední závod nedokončil a skončil tak celkově druhý.
S čím vyrazí Lukáš Vojáček do příští sezony je zatím neznámé, má dojít ke změně technických předpisů, tak se nechme překvapit.
J.Lasík 8.10.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout