Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Evropský rallycross zavítal poprvé do Maďarska

Nejlepší rallycrossové jezdce přivítala poprvé malá vesnička Nyirad nedaleko Tapolci, 25 kilometrů severně od Balatonu. Od roku 1988, kdy se zde uskutečnil první závod, který dopadl katastrofálně, udělali pořadatelé hodně práce, takže dnes snese areál srovnání s nejlepšími evropskými tratěmi.

 

Isachsen

Isachsen

Bermingrud, Eklund

Bermingrud, Eklund

Pailler

Pailler

Hansen

Hansen

Častoral

Častoral

V Nyiradu je horko každé léto, letos však zvláště. V sobotu zde naměřili dokonce 39 C, a tak se všichni pořádně zapotili. I přesto dorazilo na závod 10 000 diváků.  Ačkoliv nejsou seveřani na takové teploty zvyklí, přesto udávali tón a byli k neporažení, zvláště pak dvojice Isachsen a Rustad. Už v tréninku zajel nejlepší čas Rustad před Isachsenem a Hansenem. Desátý nejrychlejší byl Koutný.

První série vyšla nejlépe Isachsenovi, zatímco Rustad byl při vzájemném „otloukání" s Bermingrudem doslova torpédován Hansenovým Citroënem. Tím ztratil sice hodně času, ale skvělou jízdu vybojoval ještě druhé místo před Jernbergem, pro Hansena s poškozeným vozem jízda předčasně skončila.

Ve druhé sérii se prosadil Rustad před Jernbergem, Larssonem a Hansenem, když Isachsen se musel spokojit s šestým místem.

Také poslední jízda se odehrávala v režii seveřanů, vyhrál Isachsen před Jernbergem, Larssonem a Hansenem. Koutný si po 15. a 17. místě připsal devátý čas, čímž si zajistil účast ve finále C. V něm byl pak nejrycheljší, takže postoupil di finále B, v němž vybojoval pátou příčku a připsal si zatím největší letošní příděl bodů za celkové 10.místo.

První řadu pro finále si tak zajistili dle očekávání Isachsen a Rustad, kteří také v tomto pořadí projeli cílem. Pro Isachsena to znamenalo už třetí zlatý věnec v první polovině letošní sezony, v níž se jezdcům škrtá jeden nejhorší výsledek. Stal se tak jezdcem s největším počtem prvních míst v dosavadních šesti závodech. Třetí místo vybojoval Jernbarg před Bermingrudem, který v dramatickém B-finále porazil Eklunda.

Divize 1A se stala už podruhé kořistí Poláka Groblewského stylem start-cíl, druhé místo pak stačil před dotírajícím Kalným uhájit Jespersen. O úspěch českých jezdců se postaral Roman Častoral, který po vyhraném tréninku a dvou jízdách získal dalších 20 bodů za vítězství, když využil dokonalé znalosti tratě.  Hned za ním dojel vítěz třetí jízdy Kotek.

 

Divize 1

1. Isachsen Sverre

Ford Focus T16 4x4

2. Rustad Tommy

Ford Focus T16 4x4

3. Jernberg Michael

Ford Focus T16 4x4

4. Bermingrud Morten

Citroën Xsara T16 4x4

5. Hansen Kenneth

Citroën C4 T16 4x4

6. Larsson Lars

Škoda Fabia T16 4x4

Průběžné pořadí: 1. Hansen 87 (12), 2. Larsson 77 (11), 3. Isachsen 74 (1), 4. Bermingrud 71 (11), 5. Rustad 69 (8), 6. Kuypers 62 (8)

 

Divize 1A

1. Groblewski Krzysztof

VW Polo

2. Jespersen Morten

Peugeot 106

3. Kalný Jaroslav

Peugeot 206

4. Čermák Zdeněk

Škoda Fabia

5. Pinomäki Jussi

Renault Clio

6. Hansen Magnus

Citroën C2

Průběžné pořadí: 1. Kalný 85 (6), 2. Groblewski 81 (10), 3. Čermák 67 (8), 4.

Jespersen 66 (10), 5. Pinomäki 65 (5), 6. de Keersmaecker 64 (0)

 

Divize 2

1. Častoral Roman

Opel Astra OPC

2. Kotek Tomáš

Honda Civic R-Type

3. Slastad Tommy

Opel Astra OPC

4. Nankuti Gábor

Peugeot 306

5. Thörjesson Mattias

Opel Astra OPC

6. Ericsson Magnus

Honda Civic R-Type

Průběžné pořadí: 1. Častoral 91 (15), 2. Thörjesson 89 (12), 3. Ericsson 63 (11), 4. Kotek 61 (0), 5. Slastad 46 (0), 6. Snoeijers 43 (1)

 

Pozn. V závorkách jsou uvedeny body, které se jezdcům škrtají za první polovinu sezony.

 

Jindřich Lasík, 26.7.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar