Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Evropské kopce začaly ve Francii, Trnka třetí

Trať mezi francouzskými obcemi St. Jean du Gard a Col Saint Pierre přivítala letos poprvé startovní pole třiceti jezdců evropského šampionátu. Její délka byla 5,08 km a od startu do cíle zdolali jezdci se svými závodními vozy převýšení 244 metrů. Celý závodní víkend byl ve znamení polojasného počasí s příjemnými jarními teplotami vzduchu.

V kategorii uzavřených vozů startoval s krásným Peugeotem 306 Maxi Jiří Theimer a se svým červenočerným Seatem Leon Adam Králík. Během zimní přestávky došlo ke změně technických předpisů u otevřených vozů kategorie II, takže jezdce čekala nezvykle náročná technická přejímka a kontroly provedených úprav.

„Do Francie jsme odjížděli bez většího očekávání, potřebovali jsme si hlavně ověřit a vyzkoušet všechny úpravy, které jsme přes zimu na autě udělali. Techničtí komisaři důkladně a několikrát vůz proměřili, nefungoval nám konektor na měření otáček, takže jsme měli dost starostí. Nastavovali jsme výšku, geometrii a upravovali aerokit, který nám přivezli zástupci Normy. Celý tým pracoval v sobotu dlouho do noci a v neděli už přestavěné auto fungovalo lépe. Třetí místo bylo s ohledem na všechny problémy maximem možného. Vezeme si však hodně poznatků, které využijeme v Rechbergu,“ zhodnotil víkend Petr Trnka (ACCR Czech Trnka Racing Team – Norma M20 FC)


V kategorii I, skupině 2 obsadil čtvrtou pozici Jiří Theimer (AMK Ecce Homo Šternberk – Peugeot 306 Maxi). „Pro nás to byla premiéra na tomto náročném podniku, takže jsem nevěděl, co můžu očekávat. První trénink byl proto pouze seznámením se s tratí a testem pro nastavení auta. Ve druhé jízdě jsme upravený setup vyzkoušeli a povedlo se mi zajet slušný čas. V neděli jsem dokázal ještě o šest vteřin zrychlit a udržet náskok před rakouským jezdcem Schweigerem. Z Francie se vracíme spokojení a těšíme se na další závody.“


Ve skupině 5 dokončil náročný závod na druhém místě Adam Králík (ACCR Rabbit Czech Racing – Seat Leon) ze čtyř startujících. Také nedělní závodní jízdy dokázal Adam Králík se svým vozem SEAT Leon FR oproti tréninku zrychlit. V té první dopolední se časem 3:21,720 propracoval na druhé místo ve své skupině, které následně vylepšeným časem o přibližně 3,5 sekundy v odpolední jízdě úspěšně obhájil. Součtem obou dosažených časů 6.39,861 se tak mohl v cíli závodu ve Francii radovat z úvodního stříbrného pódiového umístění, které je zároveň ziskem prvních cenných mistrovských bodů.
„Ve Francii jsem startoval poprvé, zabrat nám dala už cesta na místo, strávili jsme v autě čtyřiadvacet hodin. V pátek jsem se seznamoval s tratí, pochopitelně jsem před tím studoval hodně onboardů, ale skutečnost je přeci jen jiná. Tahle trať je pro mě asi nejnáročnější na zapamatování.

Jednotlivé úseky jsou si hodně podobné, ale některé se zavírají, jiné naopak otevírají. Pár jízd jsem odjel s Petrem Trnkou a Ronniem Bratschim, to mi pochopitelně pomohlo. V neděli jsem se cítil mnohem jistěji, snažil jsem se posunovat brzdné body a najít na trati potřebnou dynamiku. Závěrečná jízda byla skvělá, ta mi sedla nejlépe.“ Lepší vstup do evropského šampionátu jsem si nemohl přát. Já jsem na téhle zajímavé trati vloni nestartoval, a protože jsme navíc právě od tohoto závodu nově vsadili na pneumatiky značky Michelin, nechtěl jsem v tréninku nic riskovat,“ komentoval sobotní průběh dvou jízd Adam Králík a dodal: „Všechny získané poznatky jsem si proto nechal až na neděli, kdy už v první závodní jízdě jsem si hodně posunul brzdné body do většiny zatáček a také zrychlil výjezd z nich. Ve druhé jízdě jsem se rozhodl pro více agresivní styl jízdy a opět zrychlil. Bohužel lepšímu času zabránila skutečnost, že asi pět zatáček před cílem jsem dojel jezdce startujícího přede mnou. Signalizace modrou vlajkou však bohužel od traťových komisařů nepřišla. Ale i tak mám z výkonu nových pneumatik, zisku poháru i bodů za celkové druhé místo ve skupině 5 velkou radost




První podnik evropského šampionátu za účasti pouhých třiceti jezdců ovládl podle očekávání Christian Merli na voze Osella PA 30. S novým vozem Osella se poprvé představil také u nás dobře známý Christian Petit, který závod dokončil na pátém místě. „ Se zcela surovým vozem bez jakéhokoliv nastavení, který byl dokončen večer před tímto závodem, bylo pro nás nejdůležitější dokončit závod bez havárie. Konečný čas je trochu daleko od starého rekordu s posledním prototypem Mugen, ale důležité bylo získat co nejvíce zkušeností a poznatků pro příští závody.


Dalším podnikem evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu bude populární Rechberg, který se uskuteční poslední dubnový víkend.



1.Merli, Osella PA30, 4:35761
2.Iraola Lanzagorta, Norma NP01, + 02.730
3.Trnka, Norma M20, + 05.161
4.Starck, Norma NP01, + 06.034
5.Petit, Osella PA 30, + 14.34

JK + JL 19.4.2023





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar