Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Evropská Barum Rally v režii českých posádek

O letošní Mistrovství Evropy v rallye není mezi jezdci dvakrát velký zájem a ani pohled do startovní listiny Barum Rally Zlín nesliboval žádné překvapení z hlediska špičkových jezdců. Vpředu jsou ti, kteří v minulosti u nás nikdy nebojovali o přední místa.

Největší pozornost tak na sebe poutal opět souboj Jan Kopecký se Škodou Fabia a Václav Pech s Fordem Focus WRC, který však nemůže sbírat body do domácího šampionátu, a protože nemůže startovat ani v Evropě, tak dostal přiděleno číslo 76. Jan Kopecký tak musel na jeho časy čekat půldruhé hodiny, aby věděl, jak se jejich souboj vyvíjí.


„Nebudu slavit, budu odpočívat. Tohle byl velmi složitý víkend s ohromným náporem nejenom na fyzickou, ale i psychickou kondici. S proměnlivým počasím se v rally musí počítat, ale na Barumce je mokrá trať problematická především v kombinaci s extrémně rychlým profilem. To dělá tuto soutěž těžkou i krásnou zároveň,“ zhodnotil své účinkování Jan Kopecký. Již devítinásobnému českému šampiónovi se dařilo trefovat volbu pneumatik, a to i včetně vhodných kombinací obutí na přední a zadní nápravě na tzv. přechodných podmínkách, kdy se na trati střídá suchý a mokrý povrch. Na rozdíl od soupeřů navíc Kopecký s Hlouškem neměli žádné krizové situace, kvůli kterým naopak ztrácel jejich pronásledovatel Filip Mareš.


Pechovi vyšel skvěle začátek a od druhé až do páté zkoušky vedl před Kopeckým, než si pořadí vyměnili. Pak ale přišla osmá zkouška, v níž Pech opustil na chvilku trať, a než diváci Focus vyprostili, tak ztratil takřka pět minut a klesl na šestou příčku. Při posledním průjezdu obávanou Pindulou ztratil další dvě minuty a bylo z toho osmé místo.


A Jan Kopecký mohl pomalu slavit jedenácté vítězství v Barum rally a další mistrovský titul. Druhý Mareš se Škodou Fabia přes několik chyb a výletů mimo trať zaostával zhruba o půl minuty. Stejně jako na Rally Bohemia (2.místo) zajel opět skvěle rakouský jezdec Simon Wagner, který nestartuje pravidelně ani v Evropě a bohužel ani nás. Na Mareše mu chyběly pouhé dvě sekundy.

Na tuto trojici nestačil ani Erik Cais s Fordem Fiesta. Vloni bojoval o vítězství, letos prohrál s Kopeckým o 46 sekund. A k tomu ještě vyfasoval jeho Orsák team pokutu 5000 eur (stejně jako vloni), a ještě roční podmínku, za smazání označení pneumatik.


S minutovou ztrátou dokončil soutěž Dominik Stříteský, jedoucí v pěkném tempu a s vidinou odčinění loňské těžké havárie. Teprve sedmá příčka patří prvnímu „Evropanovi“ maďarskému jezdci Norbertu Hercigovi se Škodou Fabia.


Do první desítky hodně vysoko měl našlápnuto Adam Březík, kterému zhatily šance v páté zkoušce problémy s hadicí turba, čímž nabral víc než šestiminutovou ztrátou, což znamenalo pokles na 36.místo. Krásnou jízdou se během dalších osmi zkoušek dostal až na jedenácté místo. Zároveň vyhrál i závěrečnou zkoušku na Pindule. Takhle letos vyškolili čeští soutěžáci „Evropany“ a jen potvrdili, jakou úroveň má náš mistrák.


Nečekané nárazové dešťové přeháňky zejména v neděli míchaly kartami způsobem, kdy se přilnavost povrchu tratí měnila i několikrát za hodinu a vybrat to správné obutí byla čirá loterie. Situaci navíc komplikovala řada nehod, kvůli kterým se soutěž často přerušovala nebo se dokonce rovnou rušily celé rychlostní zkoušky. Po vynucených dlouhých pauzách nejenom že vychladlo obutí vozu, ale často vyprchala i koncentrace posádek.


Jako první „udeřil“ novopečený evropský šampion Elfren Llareda, jenž zlikvidoval Fabii o strom už v druhé sobotní zkoušce. Dalšími postiženými byli mj. Kristensson (Hyundai i20 R5), Drapa, celkem neznámý, ale do té doby dobře jedoucí Csomos. Poslední z velkých ran dal Ital Alberto Battistoli se Škodou Fabia. Syn u nás dobře známého „Luckyho“ se tři zkoušky před cílem držel na pěkném devátém místě.


Velmi slušný výkon předvedl Francouz Raphael Astier, který dovedl vůz Alpine 119 do cíle na třináctém místě, jednu příčku před Alešem Jiráskem se Škodou Fabia.


Skupinu vozů s jednou poháněnou nápravou ovládl francouzský jezdec Laurent Pelliot s Opelem Corsa Rally4 před Italem Andreou Mebellinim (Renault Clio Rally 4, + 1:30) a naší dvojící Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát (Peugeot 208 Rally4).



1.Kopecký – Hloušek|Škoda Fabia Rally2 evo|1:59:27,6
2.Mareš – Bucha| Škoda Fabia Rally2 evo|+ 37,6
3.Wagner – Winter| Škoda Fabia Rally2 evo |+ 39,3
4.Cais – Těšínský|Ford Fiesta Rally2|+ 46,4+ 46,4
5.Stříteský – Hovorka|Škoda Fabia Rally2 + 56,6
6.Hercig –Ramón Ferencz|Škoda Fabia Rally2 evo|+ 3,43,1
7.Campedelli – Canton|Škoda Fabia Rally2 evo|+ 4,07,7
8.Pech – UhelFord Focus RS WRC|+ 4,25,3
9.László – Berendi|Škoda Fabia Rally2 evo|+ 6,21,3
10. von Thurn und Taxis – Ettel|Škoda FabiaRally2 evo|+ 6,28,2



JL 29.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar