Enge pojede mistrovství světa FIA GT1
Tomáš Enge absolvuje v sezoně 2010 premiérový ročník mistrovství světa FIA GT1. Český jezdec bude společně s Britem Darrenem Turnerem startovat s vozem Aston Martin DBR9 v mistrovství světa FIA GT1. Vůz bude s tovární podporu připravovat tým Young Driver AMR.
Young Driver AMR je nový tým zformovaný pro účast ve světovém šampionátu FIA GT1 2010 a v závodě 24h Le Mans. Tým je od počátku budován tak, aby dokázal vítězit, proto jsou jeho členy zkušení profesionálové, ať jde o jezdce, techniky a mechaniky, management či další zaměstnance.
Do mistrovství světa FIA GT1 2010 nasadí dvojici osvědčených vozů Aston Martin DBR9 a silnou jezdeckou sestavu. Za volantem vozu s bondovským startovním číslem 007 se budou střídat český jezdec Tomáš Enge s Britem Darrenem Turnerem. Oba piloti již několik sezon hájí barvy automobilky Aston Martin a v uplynulé sezoně byli týmovými kolegy v barvách týmu Aston Martin Racing, který v královské třídě LMP1 dominoval šampionátu Le Mans Series a uspěl také v závodě 24 hodin Le Mans.
Tomáš Enge byl členem posádky, která v LMS 2009 s prototypem Lola Aston Martin LMP1 zvítězila, Darren Turner se může pyšnit dvěma triumfy v závodě 24h Le Mans ve třídě GT1, kterých dosáhl přímo s modelem Aston Martin DBR9.
V kokpitu vozu s číslem 008 se bude střídat německo-dánská dvojice Stefan Mücke a Christoffer Nygaard. Stefan Mücke byl loni členem stejné posádky jako Tomáš Enge. Christoffer Nygaard patří k vycházejícím hvězdám závodů GT vozů. V loňské sezoně se účastnil šampionátu FIA GT3, kde na sebe upozornil vítězstvím na Oscherslebenu. Třiadvacetiletý Dán bude mít v letošní sezoně jedinečnou příležitost učit se od velmi zkušených týmových kolegů.
Tým Young Driver AMR absolvuje kompletní premiérový ročník světového šampionátu FIA GT1, jehož kalendář tvoří deset podniků. První závod sezony odstartuje 17. dubna na okruhu Yas Marina v Dubaji. Na konci května se Tomáš Enge a jeho týmoví kolegové představí českým motoristickým fanouškům, neboť třetí podnik šampionátu hostí ve dnech 20. až 23. května Masarykův okruh v Brně.
„V minulých letech byl Tomáš Enge většinou posledním z jezdců, jež zastupuji, kterého se podařilo podepsat. Letos je to jiné, z čehož mám radost, i když v tom bylo hodně diplomacie. Je skvělé, že společně v jednom voze pojedou tak výborní jezdci, jako Tomáš a Darren jsou,“ říká manažer Antonín Charouz.
Jak hodnotíš revoluční změny, které v sezoně 2010 čekají šampionát FIA GT?
Pro mě osobně to bude veliká výzva, protože letos je seriál FIA GT vypsán jako mistrovství světa vozů GT. Na startu každého závodu bude stát čtyřiadvacet plnohodnotných gétéček šesti značek, takže tak trochu půjde o návrat k legendárním a atraktivním závodům v polovině devadesátých let. Pojedu s jedním z nejlepších aut ve startovním poli – s vozem Aston Martin DBR9. Po loňském úspěchu v Le Mans sérii mám ty nejvyšší cíle a bylo by skvělé, kdyby to vyšlo.“
Jak se těšíš na spolupráci s Turnerem?
Myslím, že naše spolupráce bude mnohem lepší než dříve. To jsme se totiž vídali jen na závodech, nyní trávíme dohromady hodně času v Anglii. Bydlíme kousek od sebe, oba společně pracujeme pro Aston Martin Racing a Prodrive, kde se podílíme na vývoji a testování nových komponentů. Mimo to společně trénujeme fyzickou kondici, chodíme na squash atd. Darren je pro mě ideálním typem spolujezdce, jsem přesvědčen o tom, že se vzájemně budeme podporovat k co nejlepším výkonům. Společným odhodláním pak chceme tlačit k maximálním výkonům i naše auto a celý tým. Jedině tak můžeme dosáhnout perfektních výsledků.
Ve druhém voze pojede kolega Mücke. Jak se těšíš na závodění proti němu?
Se Stefanem to bude prestižní souboj, beru ho jako jednoho ze soupeřů na trati. Ale pro mě je důležité, aby náš tým dosáhl co nejlepšího umístění, a je jedno, se kterým ze dvou aut se tak stane. Samozřejmě, pokud by to byl můj vůz, bude to pro mě mnohem větší bonus. Ale v zájmu nás všech je reprezentovat značku Aston Martin jak nejlépe to půjde.
Kalendář FIA GT1
BPA, 29.1.2010
Do mistrovství světa FIA GT1 2010 nasadí dvojici osvědčených vozů Aston Martin DBR9 a silnou jezdeckou sestavu. Za volantem vozu s bondovským startovním číslem 007 se budou střídat český jezdec Tomáš Enge s Britem Darrenem Turnerem. Oba piloti již několik sezon hájí barvy automobilky Aston Martin a v uplynulé sezoně byli týmovými kolegy v barvách týmu Aston Martin Racing, který v královské třídě LMP1 dominoval šampionátu Le Mans Series a uspěl také v závodě 24 hodin Le Mans.
Tomáš Enge byl členem posádky, která v LMS 2009 s prototypem Lola Aston Martin LMP1 zvítězila, Darren Turner se může pyšnit dvěma triumfy v závodě 24h Le Mans ve třídě GT1, kterých dosáhl přímo s modelem Aston Martin DBR9.
V kokpitu vozu s číslem 008 se bude střídat německo-dánská dvojice Stefan Mücke a Christoffer Nygaard. Stefan Mücke byl loni členem stejné posádky jako Tomáš Enge. Christoffer Nygaard patří k vycházejícím hvězdám závodů GT vozů. V loňské sezoně se účastnil šampionátu FIA GT3, kde na sebe upozornil vítězstvím na Oscherslebenu. Třiadvacetiletý Dán bude mít v letošní sezoně jedinečnou příležitost učit se od velmi zkušených týmových kolegů.
Tým Young Driver AMR absolvuje kompletní premiérový ročník světového šampionátu FIA GT1, jehož kalendář tvoří deset podniků. První závod sezony odstartuje 17. dubna na okruhu Yas Marina v Dubaji. Na konci května se Tomáš Enge a jeho týmoví kolegové představí českým motoristickým fanouškům, neboť třetí podnik šampionátu hostí ve dnech 20. až 23. května Masarykův okruh v Brně.
„V minulých letech byl Tomáš Enge většinou posledním z jezdců, jež zastupuji, kterého se podařilo podepsat. Letos je to jiné, z čehož mám radost, i když v tom bylo hodně diplomacie. Je skvělé, že společně v jednom voze pojedou tak výborní jezdci, jako Tomáš a Darren jsou,“ říká manažer Antonín Charouz.
Jak hodnotíš revoluční změny, které v sezoně 2010 čekají šampionát FIA GT?
Pro mě osobně to bude veliká výzva, protože letos je seriál FIA GT vypsán jako mistrovství světa vozů GT. Na startu každého závodu bude stát čtyřiadvacet plnohodnotných gétéček šesti značek, takže tak trochu půjde o návrat k legendárním a atraktivním závodům v polovině devadesátých let. Pojedu s jedním z nejlepších aut ve startovním poli – s vozem Aston Martin DBR9. Po loňském úspěchu v Le Mans sérii mám ty nejvyšší cíle a bylo by skvělé, kdyby to vyšlo.“
Jak se těšíš na spolupráci s Turnerem?
Myslím, že naše spolupráce bude mnohem lepší než dříve. To jsme se totiž vídali jen na závodech, nyní trávíme dohromady hodně času v Anglii. Bydlíme kousek od sebe, oba společně pracujeme pro Aston Martin Racing a Prodrive, kde se podílíme na vývoji a testování nových komponentů. Mimo to společně trénujeme fyzickou kondici, chodíme na squash atd. Darren je pro mě ideálním typem spolujezdce, jsem přesvědčen o tom, že se vzájemně budeme podporovat k co nejlepším výkonům. Společným odhodláním pak chceme tlačit k maximálním výkonům i naše auto a celý tým. Jedině tak můžeme dosáhnout perfektních výsledků.
Ve druhém voze pojede kolega Mücke. Jak se těšíš na závodění proti němu?
Se Stefanem to bude prestižní souboj, beru ho jako jednoho ze soupeřů na trati. Ale pro mě je důležité, aby náš tým dosáhl co nejlepšího umístění, a je jedno, se kterým ze dvou aut se tak stane. Samozřejmě, pokud by to byl můj vůz, bude to pro mě mnohem větší bonus. Ale v zájmu nás všech je reprezentovat značku Aston Martin jak nejlépe to půjde.
Kalendář FIA GT1
| 17.4. | Yas Marina | Abu Dhabi |
| 2.5. | Silverstone | Velká Británie |
| 23.5. | Brno | Česká republika |
| 4.7. | Paul Ricard | Francie |
| 1.8. | Spa-Francorchamps | Belgie |
| 29.8. | Nürburgring | Německo |
| 19.9. | Algarve | Portugalsko |
| 7.11. | Durban | Jihoafrická republika |
| 28.11. | Interlagos | Brazílie |
| 5.12. | San Luis | Argentina |
BPA, 29.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









