Enge, Charouz, Mücke - Le Mans s Aston Martin
Při příležitosti padesátého výročí vítězství v Le Mans se Aston Martin vrátí na okruh La Sarthe s dvojicí továrních vozů třídy LMP1 ve slavných modro-oranžových barev společnosti Gulf Oil. Na soupisce týmu pro 24 hodin Le Mans, tak pro šampionát Le Mans Series figurují Jan Charouz a Tomáš Enge.
Aston Martin je odhodlán navázat na legendární úspěch, kterého roku 1959 dosáhl model DBR1 pilotovaný Carrollem Shelbym a Royem Salvadorim, a rád by vítěznou trofej z Le Mans znovu dovezl do Velké Británie.
„Rok 2009 ve spojitosti s Le Mans je pro Aston Martin velice významný. Je pro nás velkou výzvou, abychom se znovu pokusili pro Aston Martin i pro Velkou Británii vybojovat vítězství v tomto slavném závodě. Tuto výzvu jsme prostě nemohli ignorovat. Tento úkol rozhodně nepodceňujeme. Ačkoli jsme v minulých dvou letech vyhráli ve třídě GT1, souboj s vozy poháněnými dieselovými motory, které prokázaly svou rychlost a odolnost a již léta vyhrávají v kategorii prototypů, bude obrovskou výzvou. Nicméně to vidím jako velkou příležitost, jak předvést důvtip talentovaných britských inženýrů.” řekl David Richards, předseda společnosti Aston Martin.
Nový vůz vychází z prototypu Lola, který v sezoně 2008 nasazoval tým Charouz Racing System, a bude poháněn stejným motorem Aston Martin V12, s nímž loni Aston Martin DBR9 vybojoval v Le Mans druhé vítězství v řadě ve třídě GT1. Prototyp týmu Charouz Racing System s tímto motorem také v La Sarthe dosáhl nového rekordního času na jedno kolo mezi vozy poháněnými benzinovým motorem.
Aston Martin Racing vůz vyvíjí v součinnosti se společnostmi Lola, Michelin, Koni a BBS, pokračuje také ve spolupráci s hlavním partnerem Gulf Oil a dodavatelem oficiálního oblečení, jímž je firma Hackett.
V roce 2009 zavádí pořádající autoklub ACO nová pravidla, jejichž cílem je vyrovnání výkonů prototypů poháněných benzinovými a dieselovými motory. Díky tomu bude kategorie LMP 1 pro Aston Martin přitažlivější a vhodnější.
O přetrvávajícím zaujetí pro motoristický sport svědčí i skutečnost, že se tým kromě 24 hodin Le Mans zúčastní také šampionátu Le Mans Series (LMS), který odstartuje 5. dubna závodem 1000 km de Catalunya.
Jan Charouz (CZ), Tomáš Enge (CZ) a Stefan Mücke (DE), kteří s vozem týmu Charouz Racing System startovali loni, budou továrními jezdci Aston Martin Racing i v letošní sezoně. Tuto trojici doplní Darren Turner (GB), člen posádky, která s DBR9 vyhrála třídu GT1 v letech 2007 a 2008. Nováčkem v týmu bude Harold Primat (CH). Jméno dalšího jezdce bude oznámeno v nejbližších dnech.
Antonín Charouz, majitel týmu Charouz Racing System: „Jsem rád, že se podařilo naše jednání dotáhnout do úspěšného konce, protože jsme dlouho nevěděli, jak vše dopadne. Měli jsme nabídku od Audi, ale raději jsme zvolili Aston Martin a pokračování v naší úspěšné spolupráci. Mám radost také z toho, že budeme nadále spolupracovat s Lolou.“
Tomáš Enge, tovární jezdec Aston Martin Racing: „Mám obrovskou radost. Už loni jsem 24 hodin Le Mans absolvoval s LMP1 s motorem Aston Martin a vůz byl velmi rychlý a spolehlivý. Doufám, že letos bude stejně spolehlivý a ještě rychlejší i ve srovnání s vozy poháněnými dieselovým motorem. Jsem rád, že se mi splní sen a budu moci bojovat o nejvyšší příčky v celkovém hodnocení.“
Drayson Racing, který je partnerem Aston Martin Racing, vyjádřil své přání startovat v Le Mans s novým modelem Vantage GT2. Již dříve tým potvrdil svou účast v LMS a American Le Mans Series s Vantage GT2 poháněným motorem spalujícím bio-ethanol. V nejbližších týdnech jsou očekávána představení programu dalších partnerských týmů společnosti Aston Martin Racing, které odhalí své plány na účast ve třídách GT1, GT2, GT3 a GT4 v národních a mezinárodních šampionátech.
BPA, 30.1.2009
„Rok 2009 ve spojitosti s Le Mans je pro Aston Martin velice významný. Je pro nás velkou výzvou, abychom se znovu pokusili pro Aston Martin i pro Velkou Británii vybojovat vítězství v tomto slavném závodě. Tuto výzvu jsme prostě nemohli ignorovat. Tento úkol rozhodně nepodceňujeme. Ačkoli jsme v minulých dvou letech vyhráli ve třídě GT1, souboj s vozy poháněnými dieselovými motory, které prokázaly svou rychlost a odolnost a již léta vyhrávají v kategorii prototypů, bude obrovskou výzvou. Nicméně to vidím jako velkou příležitost, jak předvést důvtip talentovaných britských inženýrů.” řekl David Richards, předseda společnosti Aston Martin.
Nový vůz vychází z prototypu Lola, který v sezoně 2008 nasazoval tým Charouz Racing System, a bude poháněn stejným motorem Aston Martin V12, s nímž loni Aston Martin DBR9 vybojoval v Le Mans druhé vítězství v řadě ve třídě GT1. Prototyp týmu Charouz Racing System s tímto motorem také v La Sarthe dosáhl nového rekordního času na jedno kolo mezi vozy poháněnými benzinovým motorem.
Aston Martin Racing vůz vyvíjí v součinnosti se společnostmi Lola, Michelin, Koni a BBS, pokračuje také ve spolupráci s hlavním partnerem Gulf Oil a dodavatelem oficiálního oblečení, jímž je firma Hackett.
V roce 2009 zavádí pořádající autoklub ACO nová pravidla, jejichž cílem je vyrovnání výkonů prototypů poháněných benzinovými a dieselovými motory. Díky tomu bude kategorie LMP 1 pro Aston Martin přitažlivější a vhodnější.
O přetrvávajícím zaujetí pro motoristický sport svědčí i skutečnost, že se tým kromě 24 hodin Le Mans zúčastní také šampionátu Le Mans Series (LMS), který odstartuje 5. dubna závodem 1000 km de Catalunya.
Jan Charouz (CZ), Tomáš Enge (CZ) a Stefan Mücke (DE), kteří s vozem týmu Charouz Racing System startovali loni, budou továrními jezdci Aston Martin Racing i v letošní sezoně. Tuto trojici doplní Darren Turner (GB), člen posádky, která s DBR9 vyhrála třídu GT1 v letech 2007 a 2008. Nováčkem v týmu bude Harold Primat (CH). Jméno dalšího jezdce bude oznámeno v nejbližších dnech.
Antonín Charouz, majitel týmu Charouz Racing System: „Jsem rád, že se podařilo naše jednání dotáhnout do úspěšného konce, protože jsme dlouho nevěděli, jak vše dopadne. Měli jsme nabídku od Audi, ale raději jsme zvolili Aston Martin a pokračování v naší úspěšné spolupráci. Mám radost také z toho, že budeme nadále spolupracovat s Lolou.“
Tomáš Enge, tovární jezdec Aston Martin Racing: „Mám obrovskou radost. Už loni jsem 24 hodin Le Mans absolvoval s LMP1 s motorem Aston Martin a vůz byl velmi rychlý a spolehlivý. Doufám, že letos bude stejně spolehlivý a ještě rychlejší i ve srovnání s vozy poháněnými dieselovým motorem. Jsem rád, že se mi splní sen a budu moci bojovat o nejvyšší příčky v celkovém hodnocení.“
Drayson Racing, který je partnerem Aston Martin Racing, vyjádřil své přání startovat v Le Mans s novým modelem Vantage GT2. Již dříve tým potvrdil svou účast v LMS a American Le Mans Series s Vantage GT2 poháněným motorem spalujícím bio-ethanol. V nejbližších týdnech jsou očekávána představení programu dalších partnerských týmů společnosti Aston Martin Racing, které odhalí své plány na účast ve třídách GT1, GT2, GT3 a GT4 v národních a mezinárodních šampionátech.
BPA, 30.1.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








