Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Edda Cup - zajímavosti ze zbraslavského zákulisí

Po delší době jsme opět navštívili závod automobilů do vrchu, který se uskutečnil v sobotu na trati ze Zbraslavi na Točnou a pořádaný promotérem Eddou Paterou. Závod byl součástí tzv. Edda Cupu, který se jezdí pravidelně od roku 2008.

E.Patera

E.Patera

J.Srnský

J.Srnský

J.Voves, P.Stránská

J.Voves, P.Stránská

L.Kubíček

L.Kubíček

L.Kubíček

L.Kubíček

T.Kučera

T.Kučera

O.Rus

O.Rus

J.Vrkoslav

J.Vrkoslav

Retro depo u Kolářů

Retro depo u Kolářů

Nechceme popisovat vlastní závod, ale spíš nakouknout tak trochu do zákulisí. Měli jsme štěstí, že v zatáčce, kde jsme stáli, byl pořadatel s vysílačkou, a tak jsme slyšeli všechny informace, jak se říká z první ruky. Je až s podivem, jak závod dokáže Edda Patera uspořádat s minimálním počtem lidí, ale všichni přesně vědí, co mají dělat. Nad nimi „bdí“ ředitel každého závodu Roman Linhart, jehož informace do vysílačky jsou jasné, stručné a nekompromisní. A právě tady tkví základ úspěchu hladkého a především bezpečného průběhu závodů.

Aby se závod nezdržoval, tak ani o polední přestávce nedovolil vyprostit havarovanou Alfu Romeo (jezdec vystoupil nezraněn). Jednak si byl dobře vědom, že času je málo, a potom by došlo k znečištění silnice a podobně.

Vzhledem k počtu startujících, kterých bývá běžně kolem stovky, není pořádání jednoduché ani na logistiku. Ne všude jsou podmínky ideální pro vytvoření depa. Tentokrát bylo situované u zbraslavského nádraží, protože start byl hned za mostem přes Vltavu.

Jak jsme už řekli, Edda Cup se pořádá již desátou sezonu a mezi nejúspěšnější jezdce patří Ivo Král, jenž má na koně devět titulů v H+1600 a H+2000. Jen o jeden méně má Josef Srnský jun., jenž třikrát celkově vyhrál kategorii historiků do 1300 a čtyřikrát do 1600. Na Zbraslavi dokázal zajet se Škodou 130 LR šesté absolutní místo mezi soudobými i historickými automobily. Sedm celkových prvenství získal i Miroslav Černý se Škodou 130 L. Do Edda Cupu zabrousil v minulosti také třeba Jiljí Chmelař s Mini Cooprem, několikanásobný mistr republiky ze sedmdesátých let. V té době úspěšný Jiří Hák zůstal Edda Cupu věrný dodnes a na každém závodě jej můžete vidět s Mitsubishi Lancer s tradičním nápisem Hakspeed.

Bývalý vrchař Jiří Voves doprovázel dceru Pavlu, která startovala s „pohárovkou“ Škoda 120 a za volant Peugeotu 205 usedá i promotér Edda Patera. Tentokrá se moc nesvezl, protože s jeho vozem startoval ještě i jiný jezdec, který karosérii Peugeotu náležitě upravil.

Edda cup je také ideální školou pro mladé jezdce, jak dokazuje například Lukáš Kubíček, který první závod do vrchu absolvovat s Favoritrem v šestnácti letech. Poté přestoupil do Škody Pick-up, s níž se také objevil v roce 2011 v Edda Cupu a v polovině roku 2014 přesedl do Mitsubishi Lancer a dnes patří mezi absolutně nejrychlejší. Na Zbraslavi vyhrál obě jízdy a v součtu časů byl o 1.42 sekundy rychlejší než jeho největší soupeř a zároveň týmový kolega Tomáš Kučera se stejným vozem. Třetí skončil Miroslav Černý se Škodou 130 L ze skupiny E nad 1600.

Diváci na závody Edda Cupu vstupné neplatí, navíc si mohou domů odnést celoroční program a po celé trati mají vymezeny bezpečné prostory. Pokud by někdo neuposlechl nabádání pořadatelů, potom je závod okamžitě zastaven. Na Zbraslavi byli všichni ukáznění.

Letošní seriál zahrnuje celkem deset závodů, z nichž pouze tři jsou jednodenní, ostatní pak dvoudenní. Další se jede 13. a 14. května v Telnici. Kompletní info najdete na www.edda.cz



J.Lasík
18.4.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar