Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Edda Cup - zajímavosti ze zbraslavského zákulisí

Po delší době jsme opět navštívili závod automobilů do vrchu, který se uskutečnil v sobotu na trati ze Zbraslavi na Točnou a pořádaný promotérem Eddou Paterou. Závod byl součástí tzv. Edda Cupu, který se jezdí pravidelně od roku 2008.

E.Patera

J.Srnský

J.Voves, P.Stránská

L.Kubíček

L.Kubíček

T.Kučera

O.Rus

J.Vrkoslav

Retro depo u Kolářů

Nechceme popisovat vlastní závod, ale spíš nakouknout tak trochu do zákulisí. Měli jsme štěstí, že v zatáčce, kde jsme stáli, byl pořadatel s vysílačkou, a tak jsme slyšeli všechny informace, jak se říká z první ruky. Je až s podivem, jak závod dokáže Edda Patera uspořádat s minimálním počtem lidí, ale všichni přesně vědí, co mají dělat. Nad nimi „bdí“ ředitel každého závodu Roman Linhart, jehož informace do vysílačky jsou jasné, stručné a nekompromisní. A právě tady tkví základ úspěchu hladkého a především bezpečného průběhu závodů.

Aby se závod nezdržoval, tak ani o polední přestávce nedovolil vyprostit havarovanou Alfu Romeo (jezdec vystoupil nezraněn). Jednak si byl dobře vědom, že času je málo, a potom by došlo k znečištění silnice a podobně.

Vzhledem k počtu startujících, kterých bývá běžně kolem stovky, není pořádání jednoduché ani na logistiku. Ne všude jsou podmínky ideální pro vytvoření depa. Tentokrát bylo situované u zbraslavského nádraží, protože start byl hned za mostem přes Vltavu.

Jak jsme už řekli, Edda Cup se pořádá již desátou sezonu a mezi nejúspěšnější jezdce patří Ivo Král, jenž má na koně devět titulů v H+1600 a H+2000. Jen o jeden méně má Josef Srnský jun., jenž třikrát celkově vyhrál kategorii historiků do 1300 a čtyřikrát do 1600. Na Zbraslavi dokázal zajet se Škodou 130 LR šesté absolutní místo mezi soudobými i historickými automobily. Sedm celkových prvenství získal i Miroslav Černý se Škodou 130 L. Do Edda Cupu zabrousil v minulosti také třeba Jiljí Chmelař s Mini Cooprem, několikanásobný mistr republiky ze sedmdesátých let. V té době úspěšný Jiří Hák zůstal Edda Cupu věrný dodnes a na každém závodě jej můžete vidět s Mitsubishi Lancer s tradičním nápisem Hakspeed.

Bývalý vrchař Jiří Voves doprovázel dceru Pavlu, která startovala s „pohárovkou“ Škoda 120 a za volant Peugeotu 205 usedá i promotér Edda Patera. Tentokrá se moc nesvezl, protože s jeho vozem startoval ještě i jiný jezdec, který karosérii Peugeotu náležitě upravil.

Edda cup je také ideální školou pro mladé jezdce, jak dokazuje například Lukáš Kubíček, který první závod do vrchu absolvovat s Favoritrem v šestnácti letech. Poté přestoupil do Škody Pick-up, s níž se také objevil v roce 2011 v Edda Cupu a v polovině roku 2014 přesedl do Mitsubishi Lancer a dnes patří mezi absolutně nejrychlejší. Na Zbraslavi vyhrál obě jízdy a v součtu časů byl o 1.42 sekundy rychlejší než jeho největší soupeř a zároveň týmový kolega Tomáš Kučera se stejným vozem. Třetí skončil Miroslav Černý se Škodou 130 L ze skupiny E nad 1600.

Diváci na závody Edda Cupu vstupné neplatí, navíc si mohou domů odnést celoroční program a po celé trati mají vymezeny bezpečné prostory. Pokud by někdo neuposlechl nabádání pořadatelů, potom je závod okamžitě zastaven. Na Zbraslavi byli všichni ukáznění.

Letošní seriál zahrnuje celkem deset závodů, z nichž pouze tři jsou jednodenní, ostatní pak dvoudenní. Další se jede 13. a 14. května v Telnici. Kompletní info najdete na www.edda.cz



J.Lasík
18.4.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar