Edda Cup v hlavním městě se vydařil
Na trati mezi Chuchlí a Slivencem se odehrál jeden z nejlepších letošních závodů Českého mistrovství ZAV. Přispělo k tomu kvalitní obsazení všech tříd, celkem se sešlo 123 závodníků. Jejich napínavým bojům vytvořila odpovídající kulisu i veliká divácká účast.
Promotér E. Patera si prošel nelehkou cestu ke všem povolením, neboť mezi místními obyvateli je několik, kteří jsou proti závodům a jsou hodně slyšet. Na přípravě samotné trati pak před závodem zapracovali ředitel závodu Roman Linhart a vedoucí tratě Martin Štorkán.
Jediný závod automobilů do vrchu na území hlavního města je mezi jezdci velmi oblíbený a z logistických důvodů omezený počet startujících se naplnil dlouho před startem. Start si nenechal ujít nikdo ze špiček jednotlivých tříd, přijelo dost závodících hostů, znalci vrchů se asi podivili některým jménům ve startovní listině – Neubert, Kolbaba.
Při vší úctě ke všem strojům, asi nejhodnotnějším byl závodní speciál z bývalé skupiny B Ford 200 RS, jeden z 220 vyrobených exemplářů, takový unikát se opravdu nevidí závodit každý den. Na kopec opět našel cestu Petr Žáček s Audi Quattro, nechyběl ani Jan Šipka s Fiatem 124 Abarth.
Sobotní závod sestával, proti obvyklému průběhu, z jedné tréninkové jízdy a tří jízd závodních, z nichž se do výsledného času počítaly dvě úspěšnější. I při velkém počtu jezdců a komplikovaném přejezdu z depa na start proběhly závody podle časového harmonogramu, menší přerušení způsobilo jen pět havárií, naštěstí bez újmy na zdraví jezdců.
Menší zdržení způsobila i po trati závodu bloudící sanita s majákem, která si jí projela nahoru a dolů, než zjistila, že nebožák, ke kterému byla zavolána, na ní čeká někde trošku jinde.
Hodnocení tříd
Vyrovnané boje, kdy o postavení na stupních vítězů v mnoha třídách rozhodují desetiny a setiny sekundy a do projetí posledního závodníka cílem poslední jízdy nemá nikdo nic jistého, jen dokazují, kvalitu závodění v Edda cupu.
SE 1400
Závod v Chuchli přilákal na start ve zdánlivě skomírající třídě 11 závodníků. I přes to, že Suzuki Swift neměly ve značkách převahu, patřily jejich pilotům stupně vítězů. Největší favorit Vlastimil Suk dal sice svým soupeřům v první jízdě naději, ta se ovšem ukázala klamnou, neboť po pátém času v první jízdě zajel dva nejrychlejší časy a zvítězil. O necelou sekundu za ním skončil největší soupeř Petr Tolárek. Třetí místo obsadil Antonín Eliáš. Na čtvrtém místě skončilo první nejaponské auto, Opel Corsa Martina Zacha.
SE 1600
Dvanáct aut na startu a velmi vyrovnaný a napínavý boj o vítězství až do konce. První tři závodníci na stupních vítězů se vešli do půl sekundy a každý z nich si připsal v jedné jízdě nejrychlejší čas. Po první jízdě bylo pořadí – Široký, Crhák, Pribula, ve druhé jízdě Crhák, Pribula, Široký a ve třetí Pribula, Široký, Crhák. Rozluštění této rošády přineslo škrtání nejpomalejšího času. Nakonec na nejvyšší stupínek vystoupil zaslouženě Antonín Široký na Peugeotu 106. Druhý skončil Mirek Pribula na Hondě Civic a třetí Petr Crhák na Citroënu Saxo.
SE 2000
Hned v první závodní jízdě prožil setkání se svodidly Michal Slováček, ze svého obvyklého klidu se ovšem vyvést nenechal, Hondu Civicu uvedl do závodění schopného stavu a vybojoval druhé místo. Nestačil jen na Martina Čábelu, který se ve svém novém bydlišti a tedy na již domácí trati ukázal ve velké formě a na Hondě ITR zvítězil. O třetí místo sváděli boj Ladislav Klokočka na Alfě Romeo a Tomáš Hank na Hondě Acura. Oba neustále zrychlovali, nakonec skončil třetí o necelé 0,3 s Klokočka.
SE +2000
Ve výborných výkonech pokračuje jediný pilot Subaru Impreza STI v této třídě. Dalším vítězstvím si Martin Lev upevnil vedení v celkové klasifikaci třídy. Za ním skončil Zdeněk Hořánek na Mitsubishi Lancer EVO IX. O třetí místo se rozpoutal napínavý souboj. Pouhých 5 setin sekundy zajistilo Martinu Moravcovi na Mitsubishi Lancer EVO IX třetí místo před Michalem Dvořákem na stejném typu vozu.
E1 1400
Vítězství zaslouženě vybojoval Miroslav Černý na Škodě 130 L. Už v první jízdě našel hranu a celý den se jí držel, časy v rozpětí tří desetin jen potvrzují kvality tohoto závodníka. I druhý na stupních vítězů, Vlastimil Suk jr. na Suzuki Cultus, patří k velmi rychlým jezdcům. Třetí místo patřilo Martinu Maderákovi na Suzuki Swift.
E1 1600
Jednou ranou Zdeňka Tichého přišla třída o dva závodníky, na havarované Pumě už nemohl dokončit závod ani Zdeňkův syn Dominik. V bojích o první dvě místa nebylo nic nového pod sluncem. Obvyklý souboj Petra Krejzy na Hondě Civic s Jaroslavem Fikotou jr. na Hondě CRX pro sebe rozhodl Petr. Třetí místo obsadil jezdec, jehož Škoda 130 L nesla na blatníku jmenovku Petr Kolečko.
E1 2000
Ani v této třídě se letos nescházela bůhvíjaká účast, ale závod v Chuchli přilákal na start 15 závodníků. Roli favorita splnil Jan Souček na Fordu Focus. Druhý skončil Jan Matušinec na Peugeotu 306 Maxikit, který má na zdejší trať i jednu nepříjemnou klempířskou vzpomínku. Třetí místo je hezký výsledek pro občasného účastníka seriálu Vráťu Cinkla na Škodě Octavii.
E1 +2000
V této nejsilnější třídě se rozpoutal velmi vyrovnaný boj o vítězství. Dva piloti na Mitsubishi Lancer EVO IX – Tomáš Kučera a Martin Kožmín, jimž zdárně sekundoval Lukáš Suchomel na Lotusu Elise, bojovali na hraně svých schopností a možností svých strojů. Všichni tři se v konečném součtu vešli do 1 sekundy! Zvítězil Kučera před Kožmínem a Suchomelem.
H 1300
Jako obvykle zvítězil Josef Srnský na Škodě 130 LR. Mezi jeho obvyklého pronásledovatele Jaroslava Vosmeka také na Š 130 LR se tentokrát vloudil Pavel Kolbaba na Škodě 130.
H 1300p
Ve třídě historických „pohárovek“ se sešla různorodá konkurence. Michal Šmíd na Škodě 130 RS zvítězil, když druhý dojel Pavel Jiras také na Škodě 130 RS. Třetí místo Adama Aurice na Škodě 130 L je hezkým úspěchem tohoto mladého, tichého, talentovaného hocha.
H 1600
Boj na ostří nože se rozpoutal v této třídě. O jeho vypjatosti svědčí i fakt, že snad poprvé týmový guru Pavla Maiera, Oldřich Gottfried, prosil, aby už nezkoušel zrychlovat a do třetí jízdy jej radši nepustil. To, co Maier dokáže z Fordu Escort Mk I dostat je obdivuhodné. Tím, kdo jej k takovým výkonům tlačí je David Patera na Citroënu Visa GTI, který skončil druhý. Pohár za třetí místo si vybojoval Petr Flosman na Peugeotu 205 GTI.
H 2000
Jak se dostává do zamýšlené kondice Peugeot 205 GTI Edy Patery, tak se musí hegemon této třídy Ivo Král zatraceně snažit, aby získal své oblíbené místo na stupních vítězů. V první jízdě ještě Král moc vážně varovný signál v podobě ztráty jedné setinky na Edu, v druhé jízdě dostal další čtyři desetiny, to už bylo na pováženou, a tak musel ve třetí jízdě začít opravdu závodit. Někde prostě mezi startem a cílem ještě našel 1,31 sekundy a o půl sekundy Pateru porazil. Třetí skončil Jan Šipka na Fiatu 124 Abarth.
H +2000
V této třídě odstartoval Jan Horálek s asi nejvzácnějším automobilem na startu, Fordem 200 RS. Bohužel technické problémy mu neumožnily absolvovat celý závod. Zvítězil Robert Kacálek na BMW 635 Csi, díky škrtání jednoho času jej neohrozilo ani prasklé lanko od plynu ve druhé jízdě. Druhý skončil Petr Žáček na Audi Quattro Sport. Třetí byl na dalším BMW 635 Csi Martin Švarc. Tady se také první tři vešli svými časy do dvou sekund.
J. Malík
Jediný závod automobilů do vrchu na území hlavního města je mezi jezdci velmi oblíbený a z logistických důvodů omezený počet startujících se naplnil dlouho před startem. Start si nenechal ujít nikdo ze špiček jednotlivých tříd, přijelo dost závodících hostů, znalci vrchů se asi podivili některým jménům ve startovní listině – Neubert, Kolbaba.
Při vší úctě ke všem strojům, asi nejhodnotnějším byl závodní speciál z bývalé skupiny B Ford 200 RS, jeden z 220 vyrobených exemplářů, takový unikát se opravdu nevidí závodit každý den. Na kopec opět našel cestu Petr Žáček s Audi Quattro, nechyběl ani Jan Šipka s Fiatem 124 Abarth.
Sobotní závod sestával, proti obvyklému průběhu, z jedné tréninkové jízdy a tří jízd závodních, z nichž se do výsledného času počítaly dvě úspěšnější. I při velkém počtu jezdců a komplikovaném přejezdu z depa na start proběhly závody podle časového harmonogramu, menší přerušení způsobilo jen pět havárií, naštěstí bez újmy na zdraví jezdců.
Menší zdržení způsobila i po trati závodu bloudící sanita s majákem, která si jí projela nahoru a dolů, než zjistila, že nebožák, ke kterému byla zavolána, na ní čeká někde trošku jinde.
Hodnocení tříd
Vyrovnané boje, kdy o postavení na stupních vítězů v mnoha třídách rozhodují desetiny a setiny sekundy a do projetí posledního závodníka cílem poslední jízdy nemá nikdo nic jistého, jen dokazují, kvalitu závodění v Edda cupu.
SE 1400
Závod v Chuchli přilákal na start ve zdánlivě skomírající třídě 11 závodníků. I přes to, že Suzuki Swift neměly ve značkách převahu, patřily jejich pilotům stupně vítězů. Největší favorit Vlastimil Suk dal sice svým soupeřům v první jízdě naději, ta se ovšem ukázala klamnou, neboť po pátém času v první jízdě zajel dva nejrychlejší časy a zvítězil. O necelou sekundu za ním skončil největší soupeř Petr Tolárek. Třetí místo obsadil Antonín Eliáš. Na čtvrtém místě skončilo první nejaponské auto, Opel Corsa Martina Zacha.
SE 1600
Dvanáct aut na startu a velmi vyrovnaný a napínavý boj o vítězství až do konce. První tři závodníci na stupních vítězů se vešli do půl sekundy a každý z nich si připsal v jedné jízdě nejrychlejší čas. Po první jízdě bylo pořadí – Široký, Crhák, Pribula, ve druhé jízdě Crhák, Pribula, Široký a ve třetí Pribula, Široký, Crhák. Rozluštění této rošády přineslo škrtání nejpomalejšího času. Nakonec na nejvyšší stupínek vystoupil zaslouženě Antonín Široký na Peugeotu 106. Druhý skončil Mirek Pribula na Hondě Civic a třetí Petr Crhák na Citroënu Saxo.
SE 2000
Hned v první závodní jízdě prožil setkání se svodidly Michal Slováček, ze svého obvyklého klidu se ovšem vyvést nenechal, Hondu Civicu uvedl do závodění schopného stavu a vybojoval druhé místo. Nestačil jen na Martina Čábelu, který se ve svém novém bydlišti a tedy na již domácí trati ukázal ve velké formě a na Hondě ITR zvítězil. O třetí místo sváděli boj Ladislav Klokočka na Alfě Romeo a Tomáš Hank na Hondě Acura. Oba neustále zrychlovali, nakonec skončil třetí o necelé 0,3 s Klokočka.
SE +2000
Ve výborných výkonech pokračuje jediný pilot Subaru Impreza STI v této třídě. Dalším vítězstvím si Martin Lev upevnil vedení v celkové klasifikaci třídy. Za ním skončil Zdeněk Hořánek na Mitsubishi Lancer EVO IX. O třetí místo se rozpoutal napínavý souboj. Pouhých 5 setin sekundy zajistilo Martinu Moravcovi na Mitsubishi Lancer EVO IX třetí místo před Michalem Dvořákem na stejném typu vozu.
E1 1400
Vítězství zaslouženě vybojoval Miroslav Černý na Škodě 130 L. Už v první jízdě našel hranu a celý den se jí držel, časy v rozpětí tří desetin jen potvrzují kvality tohoto závodníka. I druhý na stupních vítězů, Vlastimil Suk jr. na Suzuki Cultus, patří k velmi rychlým jezdcům. Třetí místo patřilo Martinu Maderákovi na Suzuki Swift.
E1 1600
Jednou ranou Zdeňka Tichého přišla třída o dva závodníky, na havarované Pumě už nemohl dokončit závod ani Zdeňkův syn Dominik. V bojích o první dvě místa nebylo nic nového pod sluncem. Obvyklý souboj Petra Krejzy na Hondě Civic s Jaroslavem Fikotou jr. na Hondě CRX pro sebe rozhodl Petr. Třetí místo obsadil jezdec, jehož Škoda 130 L nesla na blatníku jmenovku Petr Kolečko.
E1 2000
Ani v této třídě se letos nescházela bůhvíjaká účast, ale závod v Chuchli přilákal na start 15 závodníků. Roli favorita splnil Jan Souček na Fordu Focus. Druhý skončil Jan Matušinec na Peugeotu 306 Maxikit, který má na zdejší trať i jednu nepříjemnou klempířskou vzpomínku. Třetí místo je hezký výsledek pro občasného účastníka seriálu Vráťu Cinkla na Škodě Octavii.
E1 +2000
V této nejsilnější třídě se rozpoutal velmi vyrovnaný boj o vítězství. Dva piloti na Mitsubishi Lancer EVO IX – Tomáš Kučera a Martin Kožmín, jimž zdárně sekundoval Lukáš Suchomel na Lotusu Elise, bojovali na hraně svých schopností a možností svých strojů. Všichni tři se v konečném součtu vešli do 1 sekundy! Zvítězil Kučera před Kožmínem a Suchomelem.
H 1300
Jako obvykle zvítězil Josef Srnský na Škodě 130 LR. Mezi jeho obvyklého pronásledovatele Jaroslava Vosmeka také na Š 130 LR se tentokrát vloudil Pavel Kolbaba na Škodě 130.
H 1300p
Ve třídě historických „pohárovek“ se sešla různorodá konkurence. Michal Šmíd na Škodě 130 RS zvítězil, když druhý dojel Pavel Jiras také na Škodě 130 RS. Třetí místo Adama Aurice na Škodě 130 L je hezkým úspěchem tohoto mladého, tichého, talentovaného hocha.
H 1600
Boj na ostří nože se rozpoutal v této třídě. O jeho vypjatosti svědčí i fakt, že snad poprvé týmový guru Pavla Maiera, Oldřich Gottfried, prosil, aby už nezkoušel zrychlovat a do třetí jízdy jej radši nepustil. To, co Maier dokáže z Fordu Escort Mk I dostat je obdivuhodné. Tím, kdo jej k takovým výkonům tlačí je David Patera na Citroënu Visa GTI, který skončil druhý. Pohár za třetí místo si vybojoval Petr Flosman na Peugeotu 205 GTI.
H 2000
Jak se dostává do zamýšlené kondice Peugeot 205 GTI Edy Patery, tak se musí hegemon této třídy Ivo Král zatraceně snažit, aby získal své oblíbené místo na stupních vítězů. V první jízdě ještě Král moc vážně varovný signál v podobě ztráty jedné setinky na Edu, v druhé jízdě dostal další čtyři desetiny, to už bylo na pováženou, a tak musel ve třetí jízdě začít opravdu závodit. Někde prostě mezi startem a cílem ještě našel 1,31 sekundy a o půl sekundy Pateru porazil. Třetí skončil Jan Šipka na Fiatu 124 Abarth.
H +2000
V této třídě odstartoval Jan Horálek s asi nejvzácnějším automobilem na startu, Fordem 200 RS. Bohužel technické problémy mu neumožnily absolvovat celý závod. Zvítězil Robert Kacálek na BMW 635 Csi, díky škrtání jednoho času jej neohrozilo ani prasklé lanko od plynu ve druhé jízdě. Druhý skončil Petr Žáček na Audi Quattro Sport. Třetí byl na dalším BMW 635 Csi Martin Švarc. Tady se také první tři vešli svými časy do dvou sekund.
J. Malík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















