Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ecce Homo - Merli v rekordu, Trnka senzačně třetí

Po loňské pause opět zaburácely motory na trati slavného závodu do vrchu Ec ce Homo. Poprvé tudy projížděl závod Vídeň-Wroclav-Vídeň v roce 1905, první závod do vrch se uskutečnil v roce 1921 a první Mistrovství Evropy v roce 1982. Sportovní minulost je tedy víc než bohatá.

Merli

Merli

Merli

Merli

Faggioli

Faggioli

Trnka

Trnka

Beneš

Beneš

Degasperi

Degasperi

Bormolini

Bormolini

Petit

Petit

Jerman

Jerman

Vojáček

Vojáček

Lottini

Lottini

Almeras

Almeras

Od roku 2009 tady nepřetržitě vládnou dva jezdci – Italové Simone Faggioli (11 x Mistr Evropy) a Christian Merli (2x ME). Sledovat jejich jízdu na trati dlouhé 7,8 kilometru s převýšením 300 metrů je opravdovým zážitkem, na který se nezapomíná. V roce tady poprvé vyhrál Faggioli, když zajel nejlepší jízdu v čase 2.49.99. První porážku utrpěl až v roce 2016, kdy se radoval Merli, který na trati vládne od roku 2018. Nejen vládne, ale zajíždí jeden rekord za druhým.

Musí mít nervy ze železa, protože startuje zpravidla až úplně poslední a dokáže se na ty dvě a půl minuty natolik koncentrovat, že ještě zajede rekord. První jízdu projel s Osellou FA 30 Zytek LRM o pouhých pět setin sekundy rychleji než Faggioli s Normou Bardahl M20 FC. V druhé se dokázal ještě zrychlit – jeho čas 2:39.88 znamenal nový traťový rekord. Od posledního závodu měl hodnotu 2.39.980. Další rekord přidal letos na jaře, když se v rámci tréninku zúčastnil našeho mistrovského klání na zkrácené trati.

Každý z jezdců startuje v jiné kategorii, byť jsou automobily velice podobné. Oba tak vítězí a sbírají body a na konci roku se mohou stát mistry Evropy. Merli je přihlášen v D/E2-SS-3000. Jedná se o tzv. SS (single seater), monopost (jednomístný vůz), ve kterém jezdec sedí v ose vozu, přičemž vůz může mít odkrytá nebo zakrytá kola. Naproti tomu Faggioli jede v CN/E2-SC-3000, kdy SC je dvoumístný vůz (otevřený nebo uzavřený), v němž jezdec sedí mimo osu vozu.


A teď ta česká radost. Na stupně vítězů vedle dvou fenomenálních vrchařů vystoupil Petr Trnka, který svoje ambice potvrdil už na jaře, když dojel druhý hned za Merlinem. Ecce Homo byla pro něho výzva, které se zhostil na více než sto procent. Jak se na jeho úspěch tvářil Francouz Sebastien Petit nevíme, ale dost možná lituje, že mu svoji Normu vůbec prodal. Petr Trnka totiž vyměnil dvoulitrový Liger právě za třílitrový speciál Norma M 20 FC Mugen. S tímto vozem má v plánu startovat v celém evropském šampionátu. Po výkonu na Ecce Homo se možná dočkáme třeba i překvapení.


„Spolupráce s Petitem je perfektní, ve spoustě věcí nám hodně pomohl, předal nám veškeré informace, stále s námi komunikuj při řešení problémů. Když mi vysvětlovat nějaké věci a dával i rady, tak říkal, že mě bude radit, dokud ho nebudu porážet. Už z jarního výsledku měl radost a myslím, že byl překvapený asi stejně jako já,“ svěřil se Petr Trnka. Petita porazil o deset sekund v součtu jízd. Petr Trnka je bezesporu v současné době, ale i za posledních několik let, náš největší talent v závodech do vrchu nejvyšší kategorie. V únoru oslavil 28.narozeniy, zatímco jeho soupeři jsou starší - Merli je ročník 1972 a Fagioli 1978.


Radost divákům neudělal jen Petr Trnka, ale také Miloš Beneš, který s Osellou vybojoval skvělé čtvrté místo, jen půldruhé sekundy za Trnkou. Nejrychlejším monopostem byl Fausto Bormolini s Reynardem..na sedmém místě.


V letošním roce se jede Mistrovství Evropy podle tzv.Performance faktor, kdy jsou automobily rozděleny do pěti tříd. Pro diváka se stává situace nepřehledná a vyznat se ve výsledcích není jednoduché. V nových třídách jsme napočítali jen jen dvě desítky automobilů. Skupinu 1 v konkurenci tří vozů ovládl Dan Michl s Lotusem, skupinu 2 Polák „Dubai“ s Mitsubishi Lancer Evo Berg Monster, skupinu 3T Antonio Migliuolo s Mitsubishi Lancer, čtyřku pak Jiří Ošmera s krásným VW2 Scirocco a pětku Slovák Aleš Prek s Hondou Civic.


Součástí závodu bylo také ME historických automobilů, v němž absolutně vyhrál Piero Lottini s Osellou před Franzem Hilgerems Chevronem Toyotou a bývalým šampionem Jean Marie Almerasem s Porsche 935.


Jezdec1.jízda2.JízdaSoučet Rozdíl
1.Merli2.41.562.39.885.21.44
2 Fagioli2.41.612.40.305.21.91+ 0.47
3.Trnka2.46.602.45.945.32.51+ 11.10
4.Beneš2.48.402.45.665.34.06+12.66
5. Degasperi2:50.482.46.94 5.37.42+ 15.98



1.MerliOsella FA 30 Zytek LRM5:21.44 v=174.71 km/h
2. FaggioliNorma Bardahl M20 FC+0.47
3.TrnkaNORMA M 20 FC Mugen+11.10
4.BenešOsella FA 30+12.62
5.DegasperiOsella FA 30 Zytek+15.98
6.PetitNova NP01-2+22.92
7.BormoliniReynard 2Kl+33.90
8.VítekOsella PA 30+39.75
9.VondrákTatuus Formula Masters+50.78
10.JaníkLola B03/51+50.79





JL 31.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar