Ecce Homo - Merli překonal vlastní rekord
Od roku 2016, kdy startuje na Ecce homo pravidelně Christian Merli, má desetinásobný evropský šampion Simone Faggioli, který ve Šternberku vyhrál už osmkrát, hodně těžkou cestu ke zlatu. Letošní „maratonský“ ročník to jen potvrdil.
Už v sobotním tréninku překonal Merli svůl loňský rekord, který měl hodnotu 2.41.37, novým časem 2.40.56. První sobotní jízda, kterou nejrychlejší jezdci absolvovali teprve po třetí hodině odpoledne, zajel nejdříve Faggioli čas 2:46.78, o chvilku později Merli kontroval časem 2.42.29. Vzhledem k neustálému protahování závodu se evropská špička postavila na start teprve před 19. hodinou. Faggioli se o dvě sekundy zlepšil časem 2:46.78. K poslední jízdě dne se postavil Merlin, trať dlouhou 7,8 kilometrů projel nebo spíš proletěl průměrnou rychlostí 174,29 km/h a v cíli z toho byl čas 2.39.93. To znamenalo jasné vítězství Merlina a také nový rekord tratě. Merli tak Faggioliho porazil o neuvěřitelných devět sekund. Třetí místo obsadil další italský jezdec Degasper, který ovšem zaostal o 16 sekund.
Po skončení závodu jsme si kladli otázku, kam se až může rekord tratě posunout, když závodní trať je stále stejně dlouhá.
Nejlepším českým jezdcem byl Miloš Beneš, který celkově skončil na pátém místě a v hodnocení MČR ukořistil první místo ve skupině E2-SS. Dobře se dařilo i domácímu Václavu Janíkovi, který sice nezajel tak nádherný čas jako v loňském roce, přesto je sedmé místo umístění skvělým výsledkem. Jen pro zajímavost, jen devět jezdců se vešlo do jedné minuty za Merlim.
Ve skupině 1 vyhrál Lukáš Vojáček se Subaru Impreza a připsal si tak body do ME, stejně jako vítěz skupiny N italský jezdec Antonino Migliuolo s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Kategorii GT ovládl Ján Miloň s McLarenem 650S GT3.
Hodnocení závodů do vrchu je velice složité vzhledem k množství vypsaných skupin. Do každé z obou kategorií, v nichž se vyhlašuje mistr Evropy spadá několik skupin, které se bodují samostatně, ale body se zároveň připisují do kategorie I nebo II. Proto také třeba Faggioli i Merli vyhráli zatím všechny letošní závody a oba jsou na prvním místě v kategorii II. Tohle složité bodování by se snad mělo od příštího roku změnit.
Ecce Homo přilákalo na start takřka dvě stovky jezdců, neboť kromě Mistrovství Evropy bylo součástí ME historických automobilů, Mistrovství ČR, Slovenska a České Trofeje. To znamenalo 50 zahraničních jezdců, 26 slovenských a zbytek tvořili domácí. Během závodu došlo k několika haváriím a často byl závod na dlouho přerušován, než byla vyčištěna silnice. Od půl deváté se tak závodilo skoro do sedmi večer. Mnoho diváků odešlo dřív a přišli bohužel o Grande Finale.
Průběžné pořadí
Kat I.
1.Vojáček 112,5
2.Miglivolo 105
3.Hernadi 68
4. Miloň 62,5
5.Dědek 60
Kat II
1.-2.Faggioli 125
1.-2.Merli 125
3.Petit 89
4.Capucci 86
5.Degasperi 81
J.Lasík 4.6.2019
Po skončení závodu jsme si kladli otázku, kam se až může rekord tratě posunout, když závodní trať je stále stejně dlouhá.
Nejlepším českým jezdcem byl Miloš Beneš, který celkově skončil na pátém místě a v hodnocení MČR ukořistil první místo ve skupině E2-SS. Dobře se dařilo i domácímu Václavu Janíkovi, který sice nezajel tak nádherný čas jako v loňském roce, přesto je sedmé místo umístění skvělým výsledkem. Jen pro zajímavost, jen devět jezdců se vešlo do jedné minuty za Merlim.
Ve skupině 1 vyhrál Lukáš Vojáček se Subaru Impreza a připsal si tak body do ME, stejně jako vítěz skupiny N italský jezdec Antonino Migliuolo s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Kategorii GT ovládl Ján Miloň s McLarenem 650S GT3.
Hodnocení závodů do vrchu je velice složité vzhledem k množství vypsaných skupin. Do každé z obou kategorií, v nichž se vyhlašuje mistr Evropy spadá několik skupin, které se bodují samostatně, ale body se zároveň připisují do kategorie I nebo II. Proto také třeba Faggioli i Merli vyhráli zatím všechny letošní závody a oba jsou na prvním místě v kategorii II. Tohle složité bodování by se snad mělo od příštího roku změnit.
Ecce Homo přilákalo na start takřka dvě stovky jezdců, neboť kromě Mistrovství Evropy bylo součástí ME historických automobilů, Mistrovství ČR, Slovenska a České Trofeje. To znamenalo 50 zahraničních jezdců, 26 slovenských a zbytek tvořili domácí. Během závodu došlo k několika haváriím a často byl závod na dlouho přerušován, než byla vyčištěna silnice. Od půl deváté se tak závodilo skoro do sedmi večer. Mnoho diváků odešlo dřív a přišli bohužel o Grande Finale.
1.Merli Christian | Osella FA30 Zytek | 5:22.22 |
2.Faggioli Simone | Norma M20 | +9.11 |
3.Degasperi Diego | Osella FA30 Zytek | +16.15 |
4.Volluz Joël | Osella FA30 | +16.25 |
5.Beneš Miloš | Osella FA30 | +16.97 |
6.Demuth Guy | Norma M20 | +20.14 |
7.Janík Václav | Norma M20 FC | +20.91 |
8.Nevěřil Dušan | Norma M20 | +30.02 |
9.Bormolini Fausto | Reynard KO2 | +31.42 |
10.Lampert Christoph | Osella FA30 | +34.31 |
Průběžné pořadí
Kat I.
1.Vojáček 112,5
2.Miglivolo 105
3.Hernadi 68
4. Miloň 62,5
5.Dědek 60
Kat II
1.-2.Faggioli 125
1.-2.Merli 125
3.Petit 89
4.Capucci 86
5.Degasperi 81
J.Lasík 4.6.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout