Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ecce Homo - Ital Merli opět zlepšil svůj rekord, Trnka druhý

Jednačtyřicátý ročník Ecce Homo přilákal velké množství diváků. A měli se na co dívat. Naše domácí špička nastoupila proti nejlepším Evropanům v čele s Christianem Merlim. Fenomenální Ital vylepšil svůj loňský čas a tím i traťový rekord. Domácí Petr Trnka dojel v absolutním pořadí na druhém místě.

Sobotní tréninky ovlivnilo počasí a dešťové přeháňky, ale obě nedělní závodní jízdy se odjely na suché trati. Podle předpokladů začal nejlépe Merli, druhou pozici držel Petr Trnka a skvělé páté místo absolutně vybojoval Petr Vítek. V kategorii uzavřených vozů si velmi dobře vedl Marek Rybníček, ale ten boduje pouze do českého šampionátu a stále čeká na dokončení homologačního procesu svého vozu. Mezi nejrychlejší české zástupce se zařadil také Martin Jerman i přes nařízené dovážení svého Lamborghini. Za ním skončila Kristýna Fillová, která se navíc stala nejrychlejší ženou víkendu i historie Ecce Homo.


Petr Trnka (v M2 2.místo) „V prvním tréninku jsem měl krizovku a plné ruce práce. Dopadlo to naštěstí dobře. S výsledkem jsem spokojený, ale pocitově to nebyla nejlepší jízda. Čekal jsem trochu víc. Auto se chovalo jinak, než jsem předpokládal. Nevím, jestli to bylo nastavením, nebo pneumatikami. Očekával jsem od sebe o něco rychlejší časy, ale tohle bylo za daných okolností maximum.“


Petr Vítek (v ME 5.místo): „V sobotu jsem laboroval s nastavením, a hlavně jsme opravovali několik prasklých komponentů, které poškodilo tvrdé nastavení v kombinaci s nerovnými úseky tratě. Tím pádem jsem tréninkové jízdy nemohl ideálně využít. Na neděli jsme podvozek přestavěli a bylo to o poznání lepší. Závodní jízdy nám vyšly velmi dobře, i když šlo by to ještě o něco rychleji.“


Martin Jerman (v ME 19.místo): „Na přejímce mi technici FIA řekli, že musím dovážit sto kilogramů. To pochopitelně úplně změnilo jízdní vlastnosti auta a z tohoto pohledu mi přijde performance factor velmi neobjektivní. Jinak ve Šternberku se tradičně sešla velká konkurence, pěkně jsem si zabojoval s Chorvatem Muhvičem. V součtu jsem na něho ztratil pár desetin a dojel druhý ve skupině dvě. Připsal jsem důležité body do Evropy i domácího mistrovství, takže za nás vydařený víkend.“


Kristýna Fillová (v ME 21.místo): „Když jsem viděla startovku, měla jsem strach, že nebudu stíhat. Ve Šternberku jsem jela jen jednou a je to opravdu velmi rychlá a náročná trať. Nicméně trénink vyšel skvěle. Chtěla jsem sundat ještě tak dvě nebo tři vteřiny z nejlepšího času, ale v první závodní jízdě jsem trochu ztratila. Druhá mi sedla lépe. Byl to super víkend, skvělá organizace, všechno fungovalo a doufám, že budu na Ecce Homo startovat i v příštím roce.“

„Překvapilo mě, že bylo kolem trati hodně diváků už během sobotního tréninku. Stanová městečka vyrůstala na přilehlých plochách už od středy. Fanoušci dělají u nás ve Šternberku vždy skvělou kulisu a opět jich přišly tisíce. Chtěl bych poděkovat nejen jim, ale hlavně všem partnerům a pořadatelům, kteří zabezpečovali závod. Doufám, že si Ecce Homo všichni užili podle svých představ a příští rok se k nám opět vrátí,“ doplnil na závěr ředitel závodu – Vlastimil Malík.

JK, Autoklub ČR 1.6.2022

Pozn.red.



Merli v rekordu


Letošní evropský šampionát je ochuzený o účast některých špičkových jezdců, především o Luigi Faggiolliho. Jeho souboje s Christianem Merli patřily k vrcholům každého závodu. Škoda. Merli tím přišel o rovnocenného soupeře. Ale i bez něj se dokázal soustředit ke zlepšování časů, jak dokládá tabulka porovnání časů s loňským závodem u Merliho a v porovnání s Petrem Trnkou. Náš jezdec dokázal posunout český traťový rekord a překonal tak Miloše Beneše z loňského roku. Ten bohužel po sobotní kolizi se svodidly v neděli nemohl startovat.
Rok1.Jízda2.jízdaSoučet
2021 Merli2.41.562.39.885.21.44
2022 Merli2.41.062.39.605:20.86
2021 Trnka2.46.602.45.945:32.51
2022 Trnka2.45.472.44.535.30.00


Po první jízdě vedl Merli před Trnkou a španělským jezdcem Lanzagortou, ale druhou nedokončil a tak na třetí příčku poskočil Němec Hin. Na čtvrtém místě se umístil Švýcar Robin Faustini se svým novým vozem Osella FA 30 a skončil ve
skupině D/E2-SS na skvělém druhém místě za Christianem Merlim. Faustini zajel 2:52,9, což je s novým vozem skvělý výkon.
Na osmém místě absolutně se umístil rakouský jezdec Karl Schargerl. Se svým VW Golf Rallye bylprvním jezdcem z Kategorie 1 v TOP 10. Všichni jezdci před ním pilotovali otevřené vozy.


Celkové pořadí
1.MerliNorma5:20.86
2.TrnkaOsella5.30.0é
3.HinOsella5.43.38
4.FaustiniOsella5.46.25
5.VítekOsella5.55.18
6.PetitNova NP5.59.80
7.BurgnetTatus6.10.41
8.SchagerlVW Golf Rally6,10.73
9.KalenderiMitsubishi Lancer6.19.24
10. SzaszReynard6.20.32


Kompeltní výsledky najdete na:
http://www.eccehomo.cz/akce/mistrovstvi-evropy/vyveska/


JL
1.6.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar