Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ecce Homo - Faustini přijel, potrénoval a vyhrál

Svátkem všech vrchařů je každoročně Ecce Homo ve Šternberku, kde se o víkendu uskutečnil už 120. ročník, když první závod se tady jel v roce 1905. A od roku 1981 je Ecce Homo součástí evropského šampionátu.

Ale závodí se také o body do ME historiků. Mistrovství ČR jak soudobých, tak historických automobilů nebo do tzv. České Trofeje. Každý šampionát je rozdělen do mnoha skupina třid, v nichž se laik jen těžko orientuje. Ale to by ani tak nevadilo, ale pak je tady absolutní klasifikace mezinárodního závodů, v níž najdete všechny jezdce. Ovšem to, kdo se přihlásí do ME, ten se objeví pouze v klasifikaci ME, stejně jako ti, co jedou pouze M ČR. A tak máme několik vítězů. Pak se objeví tisková zpráva Autoklubu ČR, v níž se píše pouze o domácím mistrovství, jako kdyby se tady ani mezinárodní závod. A dočteme se, že se absolutním vítězem stal Petr Vítek. Ano stal, ale pouze v M ČR. Celkově skončil na osmém místě. Trošku matoucí informace.

V posledních letech suverénně vítězil Christian Merli (vloni nestartoval), který ještě nedávno sváděl překrásně souboje s Luigim Fagiolim, ale ten se z Evropy vytratil. A Merli najednou neměl konkurenci. Až letos.

Do Šternberka si přijel potrénovat před domácím závodem Švýcar Robin Faustini, který u nás ještě nestartoval. A zvítězil v absolutní klasifikaci s náskokem 0.75 s před Merlin a 1.19 s před Španělem Josebou Lanzagortou Iraolou.

V první jízdě byl nejrychlejší Faustini před Kevinem Petitem a Merlim. V druhé se snažil Merli zlikvidovat ztrátu, zajel nejlepší čas, ale na Faustiniho to nestačilo. Jejich souboj byl ozdobou vyvrcholení oslav 120 let Ecce Homo. Traťový rekord Merliho časem 2.39.80 (2022) zůstal nepokořen, byť se závodilo tentokrát pouze na suché silnici.

Do první desítky se z našich jezdců vešli Petr Vítek a Václav Janík na osmém a devátém místě, a ovládli tak klasifikaci M ČR. Nejrychlejším jezdcem s formulovým vozem byl Bormolini s Reynardem na sedmém místě a kategorii cestovních vozů vyhrál Karl Schager s rychlým VW Golf. Ovládl tak skupinu 1, v níž obsadil třetí místo a třinácté absolutní Dan Michl na voze Lotus.


Ještě dodejme, že náš v posledních letech nejlepší vrchař Petr Trnka letos nestartuje. Zatím nemá odpovídající automobil, s nímž by mohl bojovat o nejvyšší příčky.


K závodu historiků se vrátíme samostatným článkem

Kompletní výsledky najdete na www.timing.sk



Absolutní
pořadí

1.FaustiniBorma NP012.43.172.45.115.28.28171 km/h
2.MerliNova NP012.44.752.44.285.29.03+ 0.75
3.IraolaNorma NP012.45.032.45.155.30.19+1.0
4.Petit K.Norma NP 012.44.162.39.315.33.47+5.19
5.Petis S.Norma NP 1-022.49.602.48.475.38.16+9.18
6.HinOsella FA30+15.57
7.BormoliniReynard+21.15
8.VítekOsella PA30+21.81
9.JaníkNorma 20F+26.20
10.SchagerlVW Golf+34.66



JL
Foto Jiří Voves

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar