Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

EDDA Cup do vrchu zahájil sezonu v Makarově

Konečně se po několika změnách, odsouvání a přesunech v původním kalendáři podařilo uspořádat první závod EDDA Cupu sezóny 2021. Samotnému závodu předcházel složitý proces získání povolení od Ministerstva zdravotnictví.

I za těch pár zbývajících dní se ale podařilo zajistit pořádání z personálního hlediska, i když tentokrát shánění pomocníků ztěžoval fakt, že o víkendu se v regionu jela i Rally Šumava/Vltava rally. Organizační tým tak přišel o velkou osobnost, místního matadora Stanislava Taliána, který měl vliv v přípravném procesu před závodem, ale o závodním víkendu byl vytížen činností na rallye, ke které má přece jen jako dlouholetý úspěšný soutěžák přece jen blíž.

Naopak pořadatelský tým posílil zvíkovský klan Sovů, kteří dvěma revivalovými auty pendlovali na trase mezi cílem a depem a bezpečně eskortovali závodní stroje k přípravě na další start. To byla zvláštnost makarovského závodu, že se závodní auta nevracela do depa po trat,i a tak bez svozových přestávek měl závod hladší průběh a jezdci delší čas na přípravu mezi jízdami.

Depo bylo umístěno v uzavřeném zemědělském areálu v Pracejovicích, čímž byla splněna i jedna z protiepidemických podmínek. Tam se v pátek začaly sjíždět účastnické týmy, na příjezdu odevzdávaly čestná prohlášení za každého člena týmu a předkládaly potvrzení o negativním PCR testu. Nakonec přejímkami prošlo 73 závodníků, včetně pěti účastnic dámského poháru.

Sobotní program začal tradičně rozpravou, hned po ní, když vedoucí traťových pořadatelů Jan Ejem definitivně potvrdil zabezpečení tratě, se první jezdci vydali do první tréninkové jízdy. Pro všechny, s jedinou výjimkou, to zde byla premiéra. Výjimkou byl Ivo Král, který zde závodil již v sedmdesátých letech na počátku své dlouhé a úspěšné závodnické kariéry.
Učení se nové tratě se v průběhu tréninku neobešlo bez kolizí, naštěstí všechny kolize skončily bez zranění, dále několik jezdců nedokončilo svou jízdu kvůli technické závadě, jedno kuriosní odstoupení v druhé závodní jízdě zavinil nedostatek benzínu, kdy jeden jezdec po slibném umístění v první závodní jízdě prokalkuloval s úsporou hmotnosti minimálním dotankováním.

Samotné závodní jízdy probíhaly ve stejném rytmu jako tréninky, a tak už krátce po čtvrté hodině odpolední mohl být závod ukončen a vyvěšeny celkové výsledky.

Premiérový start v Makarově se i ve složité době organizačně povedl, trať u závodníků většinově sklidila pochvalu, takže doufejme v založení nové tradice a příští rok už snad v normálních podmínkách se sejde ještě větší účast už na dvoudenním podniku.

Z výkonů na trati lze vyzdvihnout souboj o vítězství ve třídě E 2WD +2000, kde Lukáš Suchomel na Lotusu Elise a Martin Winkler s Nissanem 200 SX zajeli v součtu na setinu stejný čas, podle regulí EDDA Cupu se vítězem stal L. Suchomel s absolutně nejrychlejším časem.


Ve sloučené třídě nejsilnějších aut po souboji s Ctiradem Černým zvítězil Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX, s nejrychlejším produkčním autem obsadil Martin Lev třetí místo.
V kategorii produkčních aut byl nejzajímavější a nejnapínavější boj ve třídě N 1400, kde zvítězil zaslouženě Jakub Gangur na Suzuki Swift s půlsekundovým náskokem na pronásledovatele Lukáše Cvejna a Ladislava Rosičku.

V Saxo cupu potvrdil roli favorita vítězstvím Tomáš Arnošt a dámský pohár získala po vítězství ve třídě E 1400 Zuzka Horáková.


Jarda Malík 11.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar