Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

EDDA Cup do vrchu - Malý se speciálem BRC

Jedenáctá sezona nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup začne tuto sobotu 31. března na mosteckém autodromu. Závodníci tradičně zahajují své zápolení na dráze autodromu, která i svými bezpečnostními parametry dovoluje rychle osvěžit závodnické instinkty po dlouhé zimní přestávce.

Na druhou stranu ovšem trať, která proti přírodním vrchařským tratím, dovoluje v daleko větší míře využívat techniku na plný výkon, dokonale prověří kvalitu péče, kterou jezdci v přestávce svým strojům věnovali. Pořadatelé v čele s promotérem Edou Paterou připravili logisticky i kapacitně velmi náročný závodní den.

Program závodu se drží osvědčeného „mosteckého“ schematu. Díky dispozicím autodromu lze v jeden den i s nabitým startovním polem uspořádat dva závody. Po pátečních přejímkách se v sobotu v jednom dni uskuteční dva závody. Závodní program začíná ráno v devět hodin tréninkem, po kterém bezprostředně navazují dvě jízdy prvního závodu. Po polední přestávce je naplánován začátek programu druhého závodu na 14 hodin. Konec závodu je naplánován na 18:00, kdy dojde k slavnostnímu dekorování nejlepších jezdců v jednotlivých třídách na stupních vítězů. Časový harmonogram se podle průběhu závodu může operativně měnit.

Mostecký závod, právě proto, že otvírá sezónu, je velmi oblíbený nejen mezi jezdci Edda cupu, tak i mezi hosty z jiných závodních seriálů. Důsledkem toho je nabitá startovní listina, která v současnosti čítá kolem 180 jmen v 15 vypsaných třídách! Ve všech skupinách i třídách se sejde hojná účast a ostrá konkurence.

Závodu v Mostě každoročně využívají i jezdci, kterým se jinak na přírodní tratě moc nechce, ale díky nim se vždy objeví na startu zajímavé stroje. Díky zkušenému organizačnímu týmu i disciplinovanosti stálých účastníků EDDA Cupu lze i s takovým nabitým startovním polem na autodromu dva závody v jeden den uspořádat. Diváci se tak budou mít celý den na co dívat. S výjimkou povinné polední přestávky budou na dráze neustále kroužit závodní vozy. Obsazení všech tříd slibuje kvalitní sport.

O startovním poli jsme již informovali, přesto jsme jednu změnu zaznamenali. Jaromír Malý nepojede s Renaultem Clio, ale se španělským ultralehkým speciálem BRC s motorem Suzuki, jehož majitelem je Milan Svoboda. Bude startovat ve skupině E2.
Nedojde aní k souboji Josef Srnský jr versus Jiří Hák, který nakonec pojede s dvoulitrovým Fordem Escort ve skupině H nad 2 litry.

Organizátoři i jezdci EDDA Cupu srdečně zvou všechny fanoušky automobilových závodů k návštěvě. Všechny diváky prosí, aby se zdržovali jen v prostorách vyhrazených divákům, respektovali všechny vyznačené zákazy vstupu a vyhrazené prostory autodromu a řídili se pokyny organizátorů a pořadatelů. Vstup i vjezd do areálu okruhu je zdarma, zdarma bude na místě distribuován nový průvodce sezónou EDDA Cupu s portréty jezdců, kalendářem a přehledem tratí. Podrobnější informace k závodu, seznam přihlášených a další zajímavosti o EDDA Cupu najdou zájemci na www.edda.cz/mscrdovrchu.


EDDA
Cup přeje všem fandům příjemně strávený den na autodromu naplněný hodnotnými zážitky z motoristického sportu.


Jarda Malík 25.3.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar