Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Duel Ford - Citroën pokračuje v Austrálii

Při neúčasti Sébastiena Loeba se tým Kronos Total Citroën WRT rozhodl vynést svá dvě mladá španělská esa. Na start 14. podniku MS, kterým je Rallye Austrálie, pojedou na vozech Citroën Xsara WRC 2006 posádky Xevi Pons – Carlos Del Barrio a Dani Sordo – Marc Marti.

 

Mikko Hirvonen

Mikko Hirvonen

Xevi Pons

Xevi Pons

Xevi Pons

Xevi Pons

Australskou rally si většina účastníků oblíbila i přesto, že její šotolinové cesty připravují pro posádky mnohé nástrahy. Tvrdý podklad je pokrytý miliony malých oblázků, neuvěřitelně kluzkých. Pro jezdce, startující do rychlostních zkoušek mezi prvními, znamenají nevděčnou úlohu „odklízečů" kamínků z ideální stopy. Tím připravují lepší podmínky pro své soupeře, startující později.

Kameny nedovolí vyšší průměrnou rychlost než mezi 105 a 110 km/h. Pro jezdce však představují největší nebezpečí stromy, lemující cesty rychlostních zkoušek v těsné blízkosti. Trať je prakticky stejná jako vloni, tedy i včetně pověstných vysokých skoků.

Letošní australské jaro zatím nehrozí přílivem srážek, tratě se očekávají suché, a tak se mladí Španělé pokusí o zisk maxima bodů pro hodnocení Poháru konstruktérů. Ale rozhodně to nebudou mít jednoduché, neboť uspět chce po Turecku opět Ford a také Subaru (Solberg, Atkinson) chtějí prolomit smůlu. Ze špičky se na startu objeví už jen H.Solberg a Stohl s Peugeoty 307 WRC. „Cítím velký tlak. Všichni říkají, jak je australský terén obtížný, dokonce jde o jednu z největších výzev celého mistrovství. Chtěl bych zajet tak, jako obvykle, chytit správné tempo hned od startu a dobře si přečíst terén. Pak bych mohl mít šanci na důležité body pro náš tým."

Na otázku proč tým vybral mladé španělské duo a jak se bude vyvíjet zbytek šampionátu odpovídají vedoucí týmu:

Marc van Dalen: „V Turecku jsme se pokusili riskovat, ale nic nešlo tak, jak jsme si přáli. Nám ani Colinovi. Rozbahněné tratě byly tím nejhorším, co jej mohlo při jeho návratu do soutěží potkat. Nutná je totiž perfektní znalost pneumatik BFGoodrich. V Austrálii by byla situace jiná, Colin má se soutěží bohaté zkušenosti a nahrávala by nám i jeho startovní pozice. Museli jsme ale na nominovat pouze dva vozy. Nicméně Xevi je stále členem týmu, opět našel svou sebedůvěru a v Turecku zajel dobře. V Austrálii startoval již dvakrát, v roce 2004 dosáhl výborného výsledku (s produkčním vozem dojel druhý) a také vloni zajel několik dobrých časů. Podle mě si nominaci zaslouží.

Vedli jsme šampionát od Mexika, hlavně díky Sebovi a Danimu. Fakt, že Kronos dokázal vzdorovat extrémně kvalitním protivníkům přispěl k vyššímu zájmu diváků o celé mistrovství. Před Austrálií ztrácíme 8 bodů z 54 možných, které jsou stále ve hře. Nic není ztraceno! Věřím našim mladým, kteří v Turecku prokázali své kvality. Nejsem žádný snílek ani pesimista, jedno je ale jasné - bude to těžké. Musíme bojovat. Osud byl nedávno proti nám, uvidíme, na jaké straně bude nyní."

Jean Pierre Mondron: „Na začátku sezony jsme uzavřeli s Citroën Sport dohodu o pronájmu několika vozů pro všech šestnáct soutěží mistrovství. Díky tomu jsme mohli vstoupit jako tým do Poháru konstruktérů. Naše smlouva se sponzorem Gauloises se týkala pouze třinácti podniků, které jsme odjeli. Myslím, že panuje oboustranná spokojenost."

Do Austrálie přijíždí tým BP-Ford na vedoucí pozici v šampionátu značek. Osmibodový náskok si vybudoval prvními dvěma místy v Turecké rally a pátým  vítězstvím Grönholm snížil ztrátu na vedoucího Loeba na 25 bodů Také tentokrát patří k největším favoritům, neboť zde již zvítězil v letech 2000 - 2002.

Týmový kolegova Hirvonen nemá s australskými tratěmi už tolik zkušeností, ale při obou svých startech dojel do cíle, v roce 2004 skončil čtvrtý. Díky absenci  Loeba bude v pátek vyrážet na trať jako první zřejmě Xavi Pons, který pojede s číslem 1 místo zraněného jezdce, za ním hned vystartuje Grönholm: „Australská rally pro mě hodně znamená, jde o jednu ze soutěží, které mám rád. V minulosti jsem tu zajížděl dobré časy i z přední pozice. Je důležité si držet ideální stopu a k tomu mít velmi dobré rozpisy. Pojedu tady již poosmé a začínám si tratě docela pamatovat. Double v Turecku všechny v týmu hodně povzbudilo. Dostali jsme se do čela šampionátu a uděláme všechno pro to, abychom v Austrálii naši pozici ještě upevnili."

Hirvonen přirovnává Austrálii k domácí soutěži ve Finsku. „Je to rychlá a plynulá soutěž, hodně dlouhých skoků a ze soutěží celého šampionátu patří mezi nejoblíbenější. Díky povrchu s oblázky je jedinečná a její tratě jsou velmi kluzké. Skoky se kvůli tomu liší od ostatních podniků. V Austrálii auto letí jen výjimečně přímým směrem a jezdec málokdy přesně ví, kam dopadne. Perfektní přistání je spíše výjimkou - a to je něco, co se mi moc líbí!"

Informace o soutěži na http://www.ewrc.cz/

 

AH, 25.10.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar