Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Druhý poločas MS začíná mezi vinicemi

Mistrovství světa v rallye pokračuje po dvouměsíční přestávce v Trieru, nejstarším městě Německa. Právě tam budou účastníci šampionátu útočit na dosavadní vedoucí pozice Sébastiena Loeba a Marcuse Grönholma, dvou největších soupeřů o světový titul..

 

\"\"\"\"

Marc Van Dalen

Marc Van Dalen

Druhou polovinu seriálu MS zahajuje asfaltová Rallye Deutschland, kterou obhájce světového titulu a lídr současného pořadí Sébastien Loeb vyhrál čtyřikrát při svých čtyřech startech.

Pro tým Kronos Racing představuje německá rallye zatím nejkratší možné cestování. Tři Xsary WRC a celý tým se přepravuje pouhé 300 km mezi Naninne a servisní zónou na Bostalsee. Dvě Xsary WRC 2006 (Loeb, Sordo) budou bojovat o body do Poháru konstruktérů, zatímco třetí vůz specifikace 2005 (Pons) pojede jako soukromý.

Rallye Německo se jako MS jede už popáté je proslavené svými specifickými zkouškami. První etapa - vinařská vede Moselským údolím po úzkých, ale rychlých cestách stoupajících k vrcholkům vinic v traversech s pravoúhlými zatáčkami.  Druhá část - vojenská se odehrává ve vojenském prostoru Baumholder s měnícím se povrchem. Poslední díl je na programu v kraji Saarland s hladkým a rychlým asfaltem.

Ve startovní listině najdeme 21 vozů nejvyšší kategorie WRC, v níž patří Citroen k velkým favoritům. Cestu k úspěchu se jim bude snažit ztížit tovární tým Ford, který tentokrát sází na Grönholma a Hirvonena, jinak s Focusy pojedou ještě Wilson, Latvala a Tsjoen. Smůlu se bude snažit prolomit Subaru se Solbergem a Sarrazinem, chybět nebude ani Atkinson. Ze škodovek se největší pozornost soustředí na Mattiase Ekströma, který si na rallye odskočí ze závodů DTM a kterému by mohly asfaltové zkoušky vyhovovat. S Fabiemi pojedou ještě Kopecký, Duval, Aigner a domácí Kahle. S vozy Peugeot 307 WRC odstartují Rakušák Stohl a náš Štěpán Vojtěch, který si vůz poprvé vyzkoušel na Rallye Bohemia. Ještě dodejme, že kromě tří výše zmíněných Citreoënů uasedne do Xsary ještě Gardemeister.

Protože je soutěž započítávaná také do juniorského šampionátu, na startu se objeví také Martin Prokop s Citroënem C2, jenž tuto kategorii vyhrál v Katalánsku a Pavel Valoušek se Suzuki Ignis.

Tým Citroën Sport připravil pro jezdce Kronosu optimální nastavení vozů a obě posádky si je mohly otestovat spolu s pneumatikami BFGoodrich.

Loeb s Elenou budou usilovat o 25. prvenství v soutěži MS, navíc v místech, kde zvítězili v roce 2002 vůbec poprvé. Poslední letošní soutěž na asfaltu by rádi vyhráli, ale pověrčivý spolujezdec Daniel Elena se bojí vyslovit číslo 13. Až dosud spolu totiž získali na staré dobré Xsaře prvenství ve 12 z 20 asfaltových rallye.

A jak vidí soutěž šéfové týmu Jean- Pierre Mondron a Marc Van Dalen.

 

Z Naninne do Trieru není daleko. Tým Kronos bude doslova v domácím prostředí

Mondron: Belgie nemá možnost pořádat podnik WRC, a tak Německo bude jakoby „naše". Strtovali jsme tady už dvakrát, v roce... Thiry skončil pátý a loni Pons  devátý, a první mezi privátními posádkami. Naše dvě C2 Super 1600 slavily úspěch mezi juniory. Doufám, že uspějeme i letos a snad nás přijede podpořit hodně belgických fanoušků.

 

Poprvé nasazujete Daniho Sorda pro boj o body do Poháru konstruktérů. Proč?

Marc Van Dalen: Kronos počítá s oběma mladými a nadějnými jezdci vedle Loeba. Naší snahou je vytvořit jim co nejlepší podmínky a pomáhat, aby se stali skutečnými profesionály. V první polovině MS měl Pons získat co nejvíce bodů pro tým. Vzal to vážně a odvedl vynikající práci, neboť v seriálu vedeme. Dani Sordo bude mít  v Německu a ve Finsku za úkol dojet do cíle a učit se, jak čelit tlaku, který se získáváním bodů souvisí. Je to pro něho další test a věřím, že ho zvládne brilantně jako ty předcházející.

 

Jak vidíte druhou polovinu sezony?

Mám pocit, že bude těžší než ta první. S osmi podniky za necelé  čtyři měsíce včetně tří zámořských a s Japonskem Mezi Německem a Finskem je pouhý týden času na transport do Jyväskylä a na přestavení vozů pro šotolinu. Také v těchto podmínkách uděláme maximum pro naše piloty a připravíme jim výkonné a spolehlivé vozy.Prioritním cílem je umožnit Loebovi udržet vedení v pořadí jednotlivců a zároveň se pokusíme zůstat na čele pořadí v Poháru konstruktérů.

 

JL, 7.8.2006

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar